Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Bilstein B6 czy warto? Amortyzatory co wybrać w 2019r

VII Bilstein B6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:16, 02.02.2019

Witajcie.

 

Przymierzam się do zakupu nowych amortyzatorów i wstępnie typuję Bilsteina B6 (500zł /szt) lub B4 (250zł/szt). 

Jak sądzicie warto dopłacać do B6 w stosunku do B4? Miał ktoś z Was któreś z tych Bilsteinów? Czy B6 nie będzie "za twarda" ?

Jeśli ktoś z Was miał to jak trzymają się po większym przebiegu?

 

Accord VII sprężyny standard lub HR-30 z diesla w mojej PB więc siądzie raczej jak seria (jeszcze nie wiem czy nie będzie za twardo). Jazda raczej szybka po dwupasie.

 

Nie ma zbytniego wyboru bo:

Monroe/Sachs - mało opinii

KYB - wiele złych opinii że stukają, i nie są już produkowane w Japonii.

 

 

 

 


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:38, 02.02.2019

Gdy będziesz obniżał to B6.

Gdy będzie seria to B4.

 

Amorki b6 są już sztywniejsze, przystosowane do pracy na krótszych sprężynach, chodź dużo twardsze są już b8, ale to znowu parę PLN więcej.

B4 to po prostu zamiennik oem amortyzatora. Porządna firma i można bez obaw kupować.

 

Sachs szły na pierwszy montaż w XXXX modelach VW/AUDI i podobnych, naprawdę wytrzymują sporo kilometrów i będą warte polecenia.

 

Z kyb to ruletka, wszystko inne to tylko Japońsko brzmiące firmy i pakowacze z krainy ryżu.

 

Polecał bym b4 lub sachs, a gdy obniżać będziesz to sachs advantage lub bilstein b6 czy koni.

 

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 07:57, 03.02.2019

Tak przy okazji zapytam :D
Bilstein b6 ma regulację siły tłumienia? Czy dopiero b8 ma?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:24, 03.02.2019

B6 nie ma regulacji, i jest niby do oem spreżyn. Według bilstein b6 jest twardszy od b4 które są odpowiednikami oem. Niestety nie wiem o ile są twardsze i czy nie będą zbyt twarde.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 10:08, 03.02.2019

  • 0

#5 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 14:16, 03.02.2019

Bilsteinach nie ma regulacji... W koni dopiero są.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:28, 03.02.2019

Bilstein ma regulacje nawet i w B6 tylko wersja Adjustable 10.

 

Pawlik skoro chcesz auto obniżać i od razu będzie twardsze zawieszenie,to nie widzę sensu martwić się tym czy przypadkiem b6 nie będą za twarde... 

Decyzję musisz podjąć teraz, albo b4, albo sztywniejsze pod niższe zawieszenie b6/b8.

Z drugiej strony mam 280 tyś przejechane, 50 tyś na eibachu i nadal siedzą oem amortyzatory. 

Za cenę b6 czy b8 szukałbym już gwintu... Gwint teina street to +/- 500 euro do VII, czyli tyle ile komplet b6 na przód i tył SAMYCH amorków,a do tego jeszcze sprężyny, a za 540 euro można mieć komplet sprężyn i amorków HR CUP KIT -30

 

Nic lepszego niż TEIN się nie znajdzie, a do jakiegoś AP czy ISC nie ma co nawet porównywać.


Użytkownik ślepak edytował ten post 16:52, 03.02.2019

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:54, 03.02.2019

Dzięki za polecenie teina, cenowo rzeczywiście tyle co 4szt bilstein.

Nie koniecznie chce obniżać auto, raczej utwardzic. Kiedyś na próbę założyłem oryginalne amory że sprezynami z diesla, auto podniosło się kilka cm, było bardzo twarde i to mi pasowało. Mam już kupione sprężyny hr z diesla i założę je na próbę. Zobaczymy jak usiądzie.

Co do twardości b4 i b6 niestety nie znalazłem nigdzie informacji o ile są twardsze. Chętnie wziął bym b4 ale martwię się czy nie będą bardziej miękkie niż oem. Trzeba będzie zaryzykować.
  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:16, 03.02.2019

No to masz dwie drogi. 

 

Bilstein b4, albo gwint teina, auto możesz sobie zrobić wyżej niż serie i utwardzić tak jak będziesz chciał. 

Nic dobrego nie wyjdzie z zakładania sprężyn HR z diesla... diesel jest o wiele cięższy przez co przód pójdzie do góry, a tył na dół... szkoda by mi kasy było na takie przekładki i kombinacje, załóż nowe sprężyny od benzyny i do tego b4 i będziesz Pan zadowolony.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 jahrasta

jahrasta
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 03.02.2019

jak najbardziej polecam teina street, tez miałem taki dylemat jak Ty ale poszedłem w gwint i nie żałuje. co do regulacji twardości to baja na zimę robisz sobie mięciutko, a na lato twardziej. jakbyś miał jakieś pytania to śmiało zadawaj.
  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:55, 03.02.2019

Tylko że ja teina nie założę bo nie mają homologacji na Niemcy, a Chiński badziew AP będzie miał.... paranoja.

A d2 czy KW to koszt znacznie wyższy od teina.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 misieknh

misieknh
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:za mało...
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:34, 04.02.2019

A Tein ale do Tourera Cm? Chyba nie ma..

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Bilstein B6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq