Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stukanie, trzaski na całym zakresie skrętu. Sworzeń ? ale..

VI Sworzeń stukanie

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 mali88btm

mali88btm
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Bytom
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 02.02.2019

Witam!!!!

Dzisiaj po tygodniu używania samochodu przez żonę , usłyszałem że na całym zakresie skrętu czy to w prawo czy w lewo słychać stukanie , trzaski . raczej nie metaliczne.

Wiem o historiach z dolnym sworzniem , ale proszÄ™ Was o pomoc w stwierdzeniu.

 

Dodam taką ciekawostke, że parkowałem dzisiaj w dwóch róznych miejscach o znacznym nachyleniu , gdzie hanka była przechylona w lewo, czyli prawe koło było trochę odciążone ( bo o nim mowa:) ) i stukanie znikło .

Jak to jest w vi gen. z Å‚ożyskiem mcphersona? w Vii nie ma  a tutaj?  podobno tak też siÄ™ objawia te Å‚ożysko.
 

 


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:12, 02.02.2019

Nikt na odległość nie stwierdzi czy to sworzeń. Nawet na słuch się nie da. Więc goń na stację diagnostyczną albo do mechanika ogarniętego sprawdzić czy to sworznie

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 mali88btm

mali88btm
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Bytom
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 02.02.2019

No tak... jutro niedziela więc ide najpierw sam się rozeznać .
A co z tym łożyskiem kolumny mcphersona?


  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:34, 02.02.2019

Nie przyłożyłeś się.
Nie postudiowałeś nawet w minimalnym poziomie tematu "zawieszenie plus układ kierowniczy Honda Accord.
Nie mówię tu nawet o tematach na forum.
Na dobrze zadane pytanie w Google, miałbyś dużo odpowiedzi.
Na Twoje pytanie o MacPhersona, odpowiadam;
Honda Accord VI generacji nie ma kolumny MacPhersona.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 09:00, 03.02.2019

W 7g brak łożyska. Jeśli nigdy sworzni dolnych nie wymieniałeś to zrób to dla świętego spokoju. Jednak tylko na polecane OEM, CTR, 555.
  • 0

#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:20, 03.02.2019

Sworznie górne i dolne, końcówki drążków kierowniczych, przekładnia kierownicza i miejsce mocowania przekładni. To miejsca gdzie trzeba nasłuchiwać tych trzasków przy skręcie. Może być jeszcze pęknięta sprężyna
  • 0

#7 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • SkÄ…d:Bielsko-BiaÅ‚a
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 05.02.2019

Nie przyłożyłeś się.
Nie postudiowałeś nawet w minimalnym poziomie tematu "zawieszenie plus układ kierowniczy Honda Accord.
Nie mówię tu nawet o tematach na forum.
Na dobrze zadane pytanie w Google, miałbyś dużo odpowiedzi.
Na Twoje pytanie o MacPhersona, odpowiadam;
Honda Accord VI generacji nie ma kolumny MacPhersona.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Dokładnie, 6-gen nie ma łożysk MacPersona. Skrętna jest tylko zwrotnica a kolumna pracuje tylko w jednej płaszczyźnie (góra dół).


Sworznie górne i dolne, końcówki drążków kierowniczych, przekładnia kierownicza i miejsce mocowania przekładni. To miejsca gdzie trzeba nasłuchiwać tych trzasków przy skręcie. Może być jeszcze pęknięta sprężyna

Tak jak podpowiadają koledzy. Tutaj masz link do zbliżonego tematu i sporo porad odnośnie diagnozy. http://www.accordklu...dzi-kierownica/


  • 0

#8 mali88btm

mali88btm
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Bytom
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 06.02.2019

No, wyszły stuki na prawym drązku kierowniczym ale od strony maglownicy. Teraz tylko zastanawiam się czy można zniwelować ten luz , czy raczej czeka mnie regeneracja.


  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:29, 06.02.2019

Drążek się wymienia
  • 0
                       

#10 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • SkÄ…d:Bielsko-BiaÅ‚a
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 18.02.2019

Jak odkręcisz obie końcówki drążka od zwrotnicy to w rękach będziesz mógł sprawdzić gdzie jest luz, czy na maglownicy (ale wtedy to powinna się pocić albo powinny być wycieki lub ubytki płynu) czy na drążkach. Przy ewentualnej wymianie drążka pamiętaj o zakupie osłony, 2x opaska + smar. Może być Ci też potrzebny klucz do drążków kierowniczych. No i oczywiście należy poskręcać drążek i końcówkę na tą samą długość co była bo będzie trzeba robić zbieżność


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Sworzeń stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq