Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zapieczona rolka napinacza paska klinowego i-CTDI

VII VII gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 30.01.2019

Witam,

 

Dzisiaj stanęła mi rolka napinacza paska klinowego w accordzie VII i-CTDI. Ponieważ wiem że śruba na napinaczu jest objechana przez jakiegoś magika więc sam go nie wymienię. I teraz pytanie - jechać w takim stanie się raczej nie da bo pasek się blokuje (brak ładowania i wspomagania), i pewnie mogę załatwić coś jeszcze. Jak więc dojechać do mechanika? Nie mam pomysłu jak zdjąć pasek - a może czymś przeciąć? Jakieś pomysły?


  • 0

#2 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:59, 30.01.2019

Pasek przeciąć, napinacz z rolką wykręcić.
Założyć w imadle, odkręcić uszkodzoną śrubę, wymienić łożysko, skręcić z nową śrubą.

Kup od razu krótszy pasek 7PK1795 i łożysko. Łączny koszt ok 70...80zl.

Z nową śrubą bez problemu założysz sam.



Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Cos mi nie pasuje, jak napinacz może blokować pasek, jak jest na najmniejszej rolce i to po "gładkiej" stronie?

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 30.01.2019

To znaczy nie blokuje go tak całkowicie, raczej rolka stoi w miejscu i go "przyhamowuje" dodatkowo wydziela się nieprzyjemny dym w tym miejscu od tarcia. Utnę jutro pasek i jakoś się do mechanika doczłapię na szczęście to diesel więc bez ładowania powinien kilka kilometrów przejechać


  • 0

#4 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:23, 30.01.2019

Na tym pasku jest też pompa wody, gra nie warta świeczki. :szept:


  • 0

#5 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 30.01.2019

Fuck - o tym nie pomyślałem. No to bieda - nie wiem jak dojadę do mechanika w takim razie :(


  • 0

#6 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:27, 30.01.2019

Przy aktualnej temperaturze nie powinno byc problemu z temperatura, tym bardziej w dieslu. Ile masz do mechanika?

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 30.01.2019

~15km. Być może lepiej jechać ze zblokowaną rolką bo zawsze coś tam się ten pasek kręci - tylko nie wiem czy sobie większej biedy nie zrobię w ten sposób .


Użytkownik michaael_l edytował ten post 20:30, 30.01.2019

  • 0

#8 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:39, 30.01.2019

Może posmarować czymś pasek od zewnętrznej strony i szybko do warsztatu?  Jak warsztat  jest nie daleko, to może się udać.


Przy aktualnej temperaturze nie powinno byc problemu z temperatura, tym bardziej w dieslu. Ile masz do mechanika?
 

 No nie wiem, często  jeżdżę  na obd2 przy lekkim mrozie -1C  dość szybko dochodzi do temperatury, na małym obiegu.  5minut  to 20C, 10 minut 30-35C. Rano robię 7KM w 25 minut i zagrzewa się do 65C.

pozdro


  • 0

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:53, 30.01.2019

~15km. Być może lepiej jechać ze zblokowaną rolką bo zawsze coś tam się ten pasek kręci - tylko nie wiem czy sobie większej biedy nie zrobię w ten sposób .

Weź go na hol lub laweta.
  • 0

#10 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:24, 31.01.2019

Za dużo kombinacji. Spróbuję sam wymienić. Jak się nie uda to będę kombinować z holem
  • 0

#11 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 31.01.2019

Wymiana nie jest trudna , tylko musisz sie zaopatrzyć w nowa srubę która trzyma rolkę , w ASO hondy około 20 zł. Zamów śrubę potem:

 

 

1. Poduszka pomocnicza na bok

2. Pasek OUT ( noż :ckm: )

3. luzujesz pompe wspomagania ( 2 sruby 12mm) i na przewodach odsuwasz na bok

4. odkręcasz cały napinacz ( 2 sruby 12 mm i inbus chyba 7mm)

5 .Na imadle odkręcasz rolkę

6. Wybijasz łozysko z rolki

 

Montaż w kolejności odwrotnej :cwaniak:


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 15:14, 01.02.2019

  • 0

#12 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 31.01.2019

No niestety dziś podjąłem nierówną walkę i okazało się że to nie napinacz tylko koło pasowe. Odkręciłem pompę, wspornik napinacz, zbędną rolkę. Po czym odpaliłem silnik na parę sekund i słyszę że coś napier .... Patrzę a koło pasowe lata jak Żyd po pustym sklepie.

 

Także szukam teraz koła pasowego (nie wiem czy nówka czy używka) a potem tylko hol do mechanika bo pod blokiem koła pasowego nie odkręcę sam ...


  • 0

#13 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:32, 01.02.2019

koło pasowe tylko nowe i OEM. Tanie nie jest, bo ponad 600pln, ale jak chcesz autem troche jezdzic to nie ma innej opcji.

Jak jestes z okolic Wrocławia to moge Ci to koło odkręcić. Mam calowe klucze i przedłużki, kupione kiedys jak sam nie mogłem koła ruszyć a wszystko co miało 1/4cala pękało.


  • 0

#14 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:08, 01.02.2019

Tylko, że tą objechaną śrubę w napinaczu musisz wymienić bo nie założysz nowego paska.


  • 0

#15 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 01.02.2019

Tylko, że tą objechaną śrubę w napinaczu musisz wymienić bo nie założysz nowego paska.

Jasne - kupię śrubę nową - chociaż jestem ciekawe czy nie podpasuje ta śruba ze zbędnej rolki, muszę sprawdzić

 

koło pasowe tylko nowe i OEM. Tanie nie jest, bo ponad 600pln, ale jak chcesz autem troche jezdzic to nie ma innej opcji.

Jak jestes z okolic Wrocławia to moge Ci to koło odkręcić. Mam calowe klucze i przedłużki, kupione kiedys jak sam nie mogłem koła ruszyć a wszystko co miało 1/4cala pękało.

Niestety - Wawa, ale dziękuję serdecznie za propozycję. A kupowanie kluczy 3/4 tylko po to żeby to odkręcić w moim przypadku nie ma sensu bo nie użyje tego potem - a cena porządnych narzędzi pewnie równa się cenie lawety. Tak się jeszcze zastanawiam jak z holowaniem auto bez włączonego silnika. Nie ma wspomagania kiery ale też pewnie hamulców więc trochę strasznie - ktoś próbował?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq