XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 21:39, 14.02.2020
#17
Napisano 11:52, 15.02.2020
Wczoraj dziada wytargałem podpiąłem na krótko i ... kręci dzisiaj go rozbiorę, przeczyszczę i zmontuję. jak się okaże, że magnesy siedzą na miejscu, to zniknął styk na szczotki dlatego nie kręcił
Jak wyżej ... styk na szczotki wcięło dlatego w aucie nie kręcił pewnie wystarczyło odkręcić na aucie śrubę trzymającą szczotki, przykręcić z powrotem i by odpalił
Druga możliwość której niestety nie mogę potwierdzić, bo musiał bym uszkodzić rozrusznik, a nie za bardzo mi to było na rękę to połączanie pomiędzy śrubą od szczotek, a śrubą B+, czyli tą przychodzącą po sygnale ze stacyjki. Pomiędzy tymi śrubami jest 'glut' i był on ciut pęknięty, ale nie wiem czy jest to lut, czy 'glut' zabezpieczający połączenie pomiędzy tymi śrubami. Na foto zaznaczyłem miejsce, gdzie to tak jak by pękło, czy tam odkleiło się w miejscu zaznaczonym linią (z rozpędu nie zrobiłem foty, bo miałem brudne łapska i zapomniałem tknąć to multimetrem ... wtedy bym się nie zastanawiał co to jest jutro sobie to tknę z ciekawości ). Nie wiem, czy to był akurat przypadek z zerwaniem masy ze skrzyni, że te połączenie zaginęło ale do auta dorzuciłem klucz 12mm do tej śruby od szczotek i drugi dłuższy, grubszy śrubsztak do odpalania na krótko w razie wu
Użytkownik gons edytował ten post 19:27, 15.02.2020
#18
Napisano 19:50, 15.02.2020
#19
Napisano 23:51, 15.02.2020
za elektromagnes odpowiada ta śruba nad czerwonym kółkiem (na nią przychodzi sygnał ze stacyjki) a za szczotki odpowiada ta po prawej od kółka. górna śruba, to + z akumulatora. czerwona kreska to zagłębienie materiału w obudowie elektromagnesu (tam też idzie po obudowie łączenie ze śrubą do szczotek) i tam w tym zagłębieniu siedzi sobie włąśnie ten 'glut' . ogólnie obie te śruby są na stałe połączone, więc podając + na którąkolwiek z nich elektromagnes powinien wysunąć koło zębate, a szczotki napędzić silnik proste jak budowa cepa, ale z racji tego, że przechodzi tam wysoki prąd, mniej doświadczonym użytkownikom nie zaleca się wkładania w te miejsca rąk przy podłączonym akumulatorze
w praktyce można te śruby połączyć, ale nie chcę tutaj sugerować jak, żeby przypadkiem ktoś mniej ogarniający elektrykę nie sprawił sobie biedy czytając tego posta (pożar, zwarcie, porażenie, wybuch akumulatora) ... osoby ogarniające elektrykę spokojnie to sobie ogarną, zabezpieczą odpowiednio i będzie to działało
w moim przypadku najprawdopodobniej poszedł styk pomiędzy śrubą szczotek, a szczotkami. pojawił się jakiś luz, nakrętka była cała pordzewiała, podkładka pod nią w podobnym stanie, a pod mocowaniem szczotek w okół śruby na obudowie też korozja dała o sobie znać. do wymiany idzie nakrętka i podkładka, a na tę chwilę zostały oczyszczone do gołego metalu, dodatkowo oczyszczone miejsca styku mocowania szczotek z obudową elektromagnesu (obstawiając, stawiał bym na mocowanie od szczotek, że jest kiepsko wycięte i okrągła podkładka źle spełnia swoją funkcję pod nakrętką, bo nie była płaska po wyjęciu tylko lekko wypukła). także jeśli komuś rozrusznik stuka a nie kręci, niech spróbuje odkręcić o dwa/trzy zwoje nakrętkę na szczotkach, pomerdać mocowaniem szczotek i przykręcić z powrotem. jak szczotki sprawne i magnesy na swoim miejscu, to powinien zakręcić bez problemu ... chyba, że aku za słabe łączenia na krótko w aucie nie polecam chyba, że macie pod ręką drugą osobę i będzie kręcić kluczykiem, a wy będziecie łączyć śrubę elektromagnesu ze szczotkami (ja byłem sam i nie było opcji połączyć trzech śrub na raz mając dwa długie śrubokręty ) i jak już musieli byście to robić, to na biegu neutralnym z zaciągniętym ręcznym dla pewności .
edit 1: na aucie strasznie ciężko jest pomierzyć to miejsce standardowymi kablami od miernika ... mało miejsca, a przewody igłowe ze względu na swoją wysokość nie ułatwiają pomiarów. także jak ktoś miał by ten rozrusznik w zapasie na półce, to mógł by potwierdzić, czy ten 'glut' pomiędzy śrubami to lut, czy też nie przewodzi w ogóle prądu? ja będę w stanie wykonać pomiar dopiero przy kolejnym weekendzie.
Edit 2: ok, znalazłem schemat i jest to lut do elektromagnesu, który przyciąga blaszkę zwierającą śrubę od plusa z aku i śrubę szczotek. jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana całego elektromagnesu, bo blaszka może wewnątrz już nie istnieć. podsumowując, jeżeli elektromagnes pyka, szczotki mają dobry styk, a nie kręci, to blaszka kaput i trzeba wymienić elektromagnes
Użytkownik gons edytował ten post 09:18, 17.02.2020
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
WnÄ™trze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Linka od gazuNapisany przez Kaylish , 09 kwi 2024 VI, przepustnica |
|
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Pobór oleju - Accord VINapisany przez SajmonHonda , 08 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych