Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

rozładowywanie akumulatora na postoju

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 luk-zac

luk-zac
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 30.01.2019

Witam,

w moim Accordzie zaistniał problem rozładowującego się akumulatora na postoju. Wynik na multimetrze przy wyjętym kluczyku to 670 mA. Po próbie z kolejnym wyjmowanie bezpieczników wyszło mi że problem jest na bezpieczniku nr 13 od strony pasażera. Na forum znalazłem informację że ten bezpiecznik zabezpiecza:

- Climate control unit,

- Clock,

- ECM/PCM,

- Navigation display and unit,

- Immobilizer indicator light,

- Security indicator light,

- Multiplex control unit.

Pisze po angielsku bo nie wiem czy dobrze bym przetłumaczył.

Po wyjęciu tego bezpiecznika nie działa nawigacja, centralny zamek z pilota (ale po odpaleniu i ręcznym zamknięciu rygla kierowcy reszta drzwi zamyka się), a także nie zapamiętuje ustawień zegarka.

Jak myślicie gdzie zacząć dalsze poszukiwania zwarcia ? 


  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:16, 30.01.2019

Radio masz oryginalne czy zmieniałeś/dokładałeś? Łatwo dostęp do wtyczek jest do panelu w drzwiach kierowcy oraz ECM. Odłączaj pojedynczo obwody i patrz kiedy zmniejsza się pobór prądu. Nie założyłeś instalacji LPG ostatnio?


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 luk-zac

luk-zac
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:37, 30.01.2019

Radio oryginalne, gaz jest kilkultni. Jutro zobaczę może te wtyczki to opiszę obserwacje.
  • 0

#4 luk-zac

luk-zac
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 04.02.2019

witam ponownie,

po dalszych poszukiwaniach odnalazłem kostkę i kabel którym płynie prąd. Jest to kostka i żółty kabel ze zdjęcia. dokąd płynie prąd tym kablem ? bo w schematach które są na forum coś się nie zgadza. po wyjęciu kabla z kostki nie działa radio nawigacja i centralny zamek. nawigację i radio sprawdziłem przez odłączenie. nie wiem tylko gdzie znajduje się centralka zamka (chodzi o odbiornik sygnału z pilota)? na forum znalazłem sprzeczne informacje a nie chce mi się rozbierać niepotrzebnie tapicerki.

2mrh742.jpg

1zdt4di.jpg

33425b4.jpg


  • 0

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:21, 04.02.2019

Ta wiązka idzie na prawą stronę auta. Zdejmij tą zaślepkę jak do wymiany filtra. Po prawej będzie miał drugą skrzyneczkę. Po lewej będzie miał małą puszeczkę "Omron", to jest odbiornik centralnego.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 luk-zac

luk-zac
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 04.02.2019

dzięki, jak znajdę chwilę to będę grzebał dalej :D


  • 0

#7 luk-zac

luk-zac
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:45, 14.02.2019

witam ponownie,

powodem nadmiernego poboru prądu okazał się czytnik nawigacji. może ktoś na forum zajmuje się naprawami takich sprzętów ?


  • 0

#8 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:35, 24.02.2020

Ja miałem podobny przypadek, trochę z niewiedzy, trochę z gapiostwa. Zostawiłem włączoną lampkę w suficie, z przodu, półtora dnia minęło i brak reakcji zamka na pilot... na szczęście tylko rozładowany akumulator, bałem się ,że otwierając drzwi z klucza uruchomię syrenę, chciała wyć ale już prądu nie miała. Podniosłem maskę, podłączyłem prostownik. Zamknąłem drzwi już pilotem bo syrena zaczęła się budzić...sukces:)


  • 0

#9 Adek91

Adek91
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 03.08.2020

Witam, 

Tak jak w temacie ja również mam porblem z rozładowującym się akumulatorem. W marcu udało mi się rozładować roczny aku YUASA praktycznie do zera. Nie mam pojęcia ile stał rozładowany. Reanimowałem go ciekawym prostownikiem ctek 5.0 i rewelka. Aku trzymał normalnie do czerwca. Pozniej zaczeło się a mianowicie napięcie po kilku dniach spada w okolice 12 v i immobilaizer blokuje odpalenie. Ładowanie prostownikiem starcza na max 3-4 dni po czym wartość zbliża się do 12 v . Rozrusznik sprawdzony i ładuje cały czas na 14.4 v . Dodatkowo gdy ledwo co odpalił pozostawiłem go przy wyłaczonych odbiornikach na 5 min żeby zobaczyć czy  zdąrzy się naładować chociaz na nastepne odpalenie. Spokojnie po tym czasie 3 razy odpala raz za razem.  Zirytowany na maxa odpaliłem miernik i zaczałem mierzyć pobór prądu . Przy zamkniętym centralnym jest 0,07A czyli stanowczo za dużo. Przewaliłem wszystkie bezpieczniki i znalałem idealnie 0,07A na bezpieczniku 40A (w białej ramce) - BACK UP, ACC REINITIALSATION, ACCESORIE.( raczej bezpiecznik do restartu). Na żadnym innym bezpieczniku nie było nawet minimalnego podoru prądu stąd pytanie czy ktoś z Was miał taki problem. Dodam, że auto  nie miało żadych modyfikacji oprócz dołożonego czujnika cofania ( sprawdzony - nie pobiera prądu). Proszę o pomoc bo ile to można razy w miesiącu ładować aku...


Użytkownik Adek91 edytował ten post 10:22, 04.08.2020

  • 0

#10 Adek91

Adek91
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 10.08.2020

Czy ktoś może wypowiedzieć się na ten temat?


  • 0

#11 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:02, 10.08.2020

Cześć.
Po jakim czasie dokonywałeś pomiaru?

W której skrzynce bezpieczników i jaki numer ma ten bezpiecznik?

Skoro akumulator był wyładowany do 0 to może już nie będzie tak sprawny?

Pozdrawiam.


  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:29, 10.08.2020

Najczęściej powodem wyładowania jest uszkodzony moduł bluetooth. Ale 70mA to jeszcze nie jest bardzo dużo. I mnie też jest taki pobór- mierząc na klemie.
  • 0

#13 Adek91

Adek91
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 19.08.2020

Cześć.
Po jakim czasie dokonywałeś pomiaru?

W której skrzynce bezpieczników i jaki numer ma ten bezpiecznik?

Skoro akumulator był wyładowany do 0 to może już nie będzie tak sprawny?

Pozdrawiam.

 

Niestety z całkowitego braku czasu nie miałem nawet chwili by wejść na forum. pomiaru dokonywałem z rana po całej nocy gdy auto nie było odpalane. Bezpiecznik znajduje się w skrzynce pod maską. Nie wiem jaki ma numer bo chyba nie jest to oznaczone ale tak jak napisałem wyżej jest to bezpiecznik 40 A z  opisem (w białej ramce) - BACK UP, ACC REINITIALSATION, ACCESORIE. Użuwam ładowarki ctek 5.0 i ona prawdopodobnie wykryłaby gdyby akumulator nie trzymał napięcia.

 

 

bezp.jpg

  • 0

#14 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:43, 19.08.2020

Jak masz bluetooth to on na 95% pobiera prąd
  • 0

#15 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:51, 20.08.2020

Cześć,

Bezpiecznik o którym piszesz ma numer 54.

"Zasila" bezpieczniki 9, 10, 11, 12 i 13 w skrzynce po stronie pasażera.

9- 15A  radio, zapalniczka,

10- 20A wzmacniacz BOSE,

11- 7,5A podświetlenie kabiny, bagażnika, zasilanie anteny automatycznej,

12- 20A centralny zamek, multiplekser strony pasażera,

13- 7,5A sterownik klimy, zegarek, ecm/pcm, nawigacja, lampka immobilizera, lampka "security", multiplekser od strony pasażera.

Pozdrawiam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq