Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jakie opony letnie? 215/50;225/50;225/45

opony letnie accord vii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:42, 12.01.2019

Witam, wybór na rozmiar felg już padł, będę to 17" felgi o szerokości zapewne 7" i ET55, chyba, że uda się coś sensownego znaleźć w przewidzianym budżecie z mniejszym ET. Do wiosny już bliżej niż dalej, dlatego czas poprosić was o pomoc w wyborze opon letnich. Zależy mi przede wszystkim na najlepszym stosunku ceny do jakości, oraz na jak największych przebiegach na tych oponach. 
 
1. Po pierwsze zastanawiam się na wyborem rozmiaru opon, mam 3 typy 215/50; 225/50; 225/45, jaki Wy rozmiar polecilibyście? Wiem, że przy 7" szerokości felgi zalecany jest 215, ale można też wrzucić 225. Z tego co się orientowałem już cenowo najlepiej wychodzą 225/45. 
2. A drugie pytanie odnośnie jakiego producenta wybrać i jakie model? Wiem, że najlepszym wyborem jest Michelin Primacy 4, czytając różne testy, ale cena za komplet opon mnie powala. Chciałbym kupić coś tańszego, ale również dobrego, aby było bezpiecznie na mokrej nawierzchni. Zależy mi również na jak najdłuższym przebiegach opon, aby nie znikały w oczach, jak już napisałem wcześniej. Widziałem, że w temacie opon były polecane Dębice UHP2, ale nie wiem czy to dobry wybór. Jakie Wy macie dla mnie propozycje i ile kasy trzeba szykować na sensowny, "dobry" komplet opon? 

  • 0

#2 szeju

szeju
  • Klubowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:25, 12.01.2019

Witam przy takim rozstawie i wielkości to cena około 290zł  jest niezła, ja polecam klasę śrenią  czyli Uniroyal RainSport 3. Obecnie użytkuje je w Civic-u od 3 lat dobrze sie trzyma nawierzchni jak popada deszcz i ma ciekawe odprowadzanie wody, ale i na suchym bardzo dobrze się trzymają. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony jak i moi znajomi którym poleciłem ten model.


  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#3 Under

Under
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Krosno / Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 12.01.2019

Rainsporty 3 bardzo fajne opony, ale nie polecam jak robisz duże przebiegi. Niestety miękka guma i szybko mi leciały przy dużych przebiegach i dużych prędkościach (autostradowych). Coś za coś.
  • 0

#4 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 794 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 10:09, 12.01.2019

Do szerokości felgi 7" nie brałbym opon szerszych niż 215. 225 będzie mocno baloniasta i przywołać może obraz kół z amerykańskich radiowozów :D

Sporo kolegów poleca też Falken Azenis fk510. Mój wybór padł na właśnie ten model, również jestem na kupnie w przyszłym miesiącu.
  • 0
Pozdrawiam
Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"  http://www.accordklu...rnula-kulawego/

#5 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:14, 12.01.2019

Rainsporty 3 bardzo fajne opony, ale nie polecam jak robisz duże przebiegi. Niestety miękka guma i szybko mi leciały przy dużych przebiegach i dużych prędkościach (autostradowych). Coś za coś.

 

No niestety przede wszystkim zależy mi na przebiegach, aby nie wymieniać co 2-3 sezony gumy. Tzn ile km na nich zrobiłeś? 

 

Do szerokości felgi 7" nie brałbym opon szerszych niż 215. 225 będzie mocno baloniasta i przywołać może obraz kół z amerykańskich radiowozów :D

Sporo kolegów poleca też Falken Azenis fk510. Mój wybór padł na właśnie ten model, również jestem na kupnie w przyszłym miesiącu.

 

Czy założę 215/50 czy 225/45 i będzie delikatnie zawinięta wizualnie wyjdzie jeden ciort prawie, mam rację? :D 
 

A co sądzicie o Hankook Ventus Prime 3? Do 1000zł kupi się komplet dobrych opon? czy bardziej 1200zł?


  • 0

#6 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 286 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:22, 12.01.2019

Przy 215/45 bedzie wyglądać śmiesznie, nawet jak buda pójdzie w dół.
225/45 będzie najtańszą opcją, jest w tym rozmiarze największy wybór no i rozmiar zgodny z homologacją VII gen. I jak popatrzysz na zdjęcia, także tutaj na forum nie ma mowy o balonie, już zdecydowanie bardziej baloniasto jest na 225/50 (poza tym ten rozmiar to już VIII gen.)
Jakimś wyjściem jest rozmiar 215/50 - mamy tutaj grono zwolenników takiego rozwiązania.

Co do opon to popieram przedmówcę - FK510 wypadają bardzo dobrze i w testach i w opiniach a ceną nie zabijają. Gdybym teraz miał kupować to brałbym właśnie te.
Rainsport 3 jak to Uniroyale szybko znikają, poza tym przy masie Accorda będzie uczucie pływania, mnóstwo ludzi twierdzi że RS3 najlepiej spisują się w lżejszych autach, tak powiedzmy do segmentu C.
  • 0

#7 szeju

szeju
  • Klubowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:42, 12.01.2019

Jak już pisałem Rainsport 3 to mam w Civic-u A zrobiłem jakieś 15 tyś. Ale Civic jest lżejszy. Natomiast w Accord mam Dunlop SP Sport Bluresponse.
  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#8 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:17, 12.01.2019

Przy 215/45 bedzie wyglądać śmiesznie, nawet jak buda pójdzie w dół.
225/45 będzie najtańszą opcją, jest w tym rozmiarze największy wybór no i rozmiar zgodny z homologacją VII gen. I jak popatrzysz na zdjęcia, także tutaj na forum nie ma mowy o balonie, już zdecydowanie bardziej baloniasto jest na 225/50 (poza tym ten rozmiar to już VIII gen.)
Jakimś wyjściem jest rozmiar 215/50 - mamy tutaj grono zwolenników takiego rozwiązania.

Co do opon to popieram przedmówcę - FK510 wypadają bardzo dobrze i w testach i w opiniach a ceną nie zabijają. Gdybym teraz miał kupować to brałbym właśnie te.
Rainsport 3 jak to Uniroyale szybko znikają, poza tym przy masie Accorda będzie uczucie pływania, mnóstwo ludzi twierdzi że RS3 najlepiej spisują się w lżejszych autach, tak powiedzmy do segmentu C.

 

215/45 nawet nie wchodzi w grę, tak jak mówię chyba najtańszą opcją jest 225/45. Chociaż wyczytałem tak jak mówisz, że część osób zakłada 215/50. 

 

Cena 1350zł za FK510 jest w porządku? No właśnie, mnie nie interesują opony, które szybko znikają, aczkolwiek nie wiem jak to w autach jest. Tzn szybko znikająca opona po ilu km się kończy? 

Bo w motocyklu jest to 3-4 tyś km, to jest szybko znikająca opona. :D 

 

Jak już pisałem Rainsport 3 to mam w Civic-u A zrobiłem jakieś 15 tyś. Ale Civic jest lżejszy. Natomiast w Accord mam Dunlop SP Sport Bluresponse.

I jaki jest stan bieżnika po 15k km przebiegu?

Cena tych Dunlopów podobno do FK510, więc w budżecie 1000-1200zł ciężko znaleźć dobre opony?


  • 0

#9 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 286 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:05, 12.01.2019

Czy 1350 zł na komplet FK510 to OK? To raczej górne stany cen za tę gumę. Wiesz, zawsze można taniej znaleźć ale pytanie o wiarygodność dostawcy... A jak już znajdziesz najtańszą ofertę to i tak na drugi dzień pewnie trafi się jakaś nadzwyczajna promocja ;) Taki lajf...
Jeśli chodzi o zużycie to wszystko jest względne, jeden jeździ łagodnie i pojeździ na oponach dłużej inny zarżnie je w dwa sezony. Można najwyżej odnosić się do poprzednich opon tak samo traktowanych.
Jakiś tam pogląd dają testy, coraz częściej testowana jest również trwałość opony. Oczywiście warunki testów są sztuczne ale można jakieś wnioski wysnuć.
  • 0

#10 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:55, 13.01.2019

Ta cena 1350zł to ceną za komplet z allegro.

 

Słuchaj z doświadczenia w motocyklu wiem, że są opony typowo sportowe, które nawet przy delikatnej jeździe znikają w oczach, a są takie, które przy odkręcaniu potrafią robić przebiegi. 
Myślę, że jestem z tych użytkowników, który ma zróżnicowany styl jazdy, przez większość czasu jeździ się bez odkręcania/normalnie/spokojnie (chodzi o auto), ale są też momenty gdzie jeździe się agresywniej. Dlatego po raz kolejny napisze, że zależy mi na oponach, które przy przebiegach 12-15k km rocznie (wraz z zimówkami) nie zejdą w ciągu 2-3lat, tylko pozwoli na pojeżdżenie tych 4-5, nie wiem czy taki przebieg roczny na to pozwala się czy nie w jakichkolwiek oponach.

Wyczytałem też, że dobrym kompromisem w tym budżecie są też Hankook ventus Prime 3 co o nich sądzicie?

 

Uniroyal rainsport3 też są poelcane, ale uciekają w oczach i mają miękkie boki, przez co jest uczucie pływania, także na pewno odpadają.  

 

A gdzie Wy kupujecie opony? Jest to allegro, czy popularne strony z oponami (oponeo, opony.pl, opony.com, oponytanio) czy może od miejscowych sprzedawców? 


  • 0

#11 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:10, 13.01.2019

Albo chcesz dobre właściwości opon albo trwałość. Opony UHP czy to Conti czy Michelin wytrzymują max do 40tys. Miałem Primacy HP, były nie do zajechania. Przesiadłem się na PilotSporty4 i w niecałe 40tysiecy dojechałem do znaczników. Coś za coś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#12 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:19, 13.01.2019

Mówisz o 40 tyś km wspólnego przebiegu z zimówkami, czy mówisz tylko i wyłącznie o przebiegu opon letnich? 

Tylko Primacy Hp to w graniach 1800 zł za komplet, a Debica UHP to max 1000zł za komplet, więc zestawiłeś je razem, a różnica w cenie dwukrotna prawie, a jak z właściwościami, zużyciem itd? 


  • 0

#13 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:29, 13.01.2019

Tylko letnich


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#14 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:58, 13.01.2019

40 tyś letnich przebiegów to mało? Przy moich rocznych 12-15k km nawet niech wyjdzie 8-10 tyś km rocznie na letnich to daje 4-5 lat jeżdżenia. ;) 


  • 0

#15 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 794 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 12:37, 13.01.2019

rudi

Robisz na tyle małe przebiegi, że nawet miękkie opony wytrzymają śmiało 4 lata. Demona prędkości pod maską nie masz, więc opon nie spalisz. Nie masz się o co martwić. Zwróć bardziej uwagę na trzymanie na mokrym, hałas, wygląd.

Co innego gdybyś robił na letnich 20tys km rocznie...


  • 0
Pozdrawiam
Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"  http://www.accordklu...rnula-kulawego/




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq