witam mam do was pytanie, nie widzę aby ktoś dokładnie ten temat poruszał, zazwyczaj pytania są o automatyczną skrzynie biegów ale w autach z silnikiem 2,4 litra. mam pytanie jak oceniacie takie zestawienie? Pytam dlatego że mam obawy czy to nie jest tak że samochód będzie zamulony i że nie jedzie jak należy. Czy te skrzynie nie są awaryjne przy silniku 2.0? Chętnie poznam opinie ludzi którzy mają takie dokładnie zestawienie.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Silnik 2.0 benzyna i automatyczna skrzynia biegów
#1
Napisano 18:53, 11.01.2019
#2
Napisano 19:57, 11.01.2019
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 19:58, 11.01.2019
#3
Napisano 20:18, 11.01.2019
witam mam do was pytanie, nie widzę aby ktoś dokładnie ten temat poruszał, zazwyczaj pytania są o automatyczną skrzynie biegów ale w autach z silnikiem 2,4 litra. mam pytanie jak oceniacie takie zestawienie? Pytam dlatego że mam obawy czy to nie jest tak że samochód będzie zamulony i że nie jedzie jak należy. Czy te skrzynie nie są awaryjne przy silniku 2.0? Chętnie poznam opinie ludzi którzy mają takie dokładnie zestawienie.
Ja śmigam accordem VIII 2.0 w automacie no i demonem przyśpieszenia on na pewno nie jest. Nie mam tez porównania bo nie jeździłem accordem z tym silnikiem w manualu. Do normalnej jazdy wystarczy.
Co do awaryjności to też za wiele nie powiem - auto ma ok 150tkm przebiegu i ze skrzynią nic się nie dzieje. Olej zmieniałem raz przy 120tkm i nie był jakiś bardzo syfiasty.
#4
Napisano 20:36, 11.01.2019
Ja śmigam accordem VIII 2.0 w automacie no i demonem przyśpieszenia on na pewno nie jest. Nie mam tez porównania bo nie jeździłem accordem z tym silnikiem w manualu. Do normalnej jazdy wystarczy.
Co do awaryjności to też za wiele nie powiem - auto ma ok 150tkm przebiegu i ze skrzynią nic się nie dzieje. Olej zmieniałem raz przy 120tkm i nie był jakiś bardzo syfiasty.
czyli mówisz że tragedii nie ma, a gazowałeś swój silnik czy benzyna? Jakie masz spalanie przy takim zestawieniu?
#5
Napisano 23:48, 11.01.2019
Mam taki zestaw. Od zera jest strasznym zamuleńcem co widać choćby porównując suche dane przyspieszenia automata i manuala ale jak już jedzie to jest ok. Trzeba się nauczyć korzystać z łopatek bo jak dla mnie kick down nie robi takiej roboty, jakby za długo trwa wejście na dobry bieg i obroty ale może się nie przyzwyczaiłem bo też jeżdżę Borą TDI na czipie więc tam auto inaczej się zbiera
Co do spalania to jazda autostradowa tak do 150 to jakieś 9 litrów. Poniżej 8 nie udało mi się zejść ale to jadąc do 120. Z kolei jak jest taki czas, kiedy żona jeździ tylko do pracy, czyli dookoła trzepaka, to wychodzi 16-18 no ale nie ma co się dziwić skoro to trasa na jakieś 3km po małej miejscowości z pierdyliardem spowalniaczy. Typowo wychodzi mi 10-12 w zależności czego jest więcej, krótkich wyjazdów czy normalnej eksploatacji.
Auto ma 220tys (2012 rok) ale ja nim zrobiłem dopiero jakieś 15tys. Skrzynia działa bez problemu i ogólnie nie mam z nim żadnych problemów poza jednym, jakim jest zużycie oleju na poziomie 0,8-1l / 1000km. Póki co nikt mi tego sensownie nie zdiagnozował. Słyszałem już, że wg instrukcji tyle może brać i nie ma co się przejmować (ASO). Dziś z kolei usłyszałem, że mam mokre świece i ciśnienie na cylindrach odpowiednio 12, 14, 14, 12.5 i muszę zrobić całkowity remont silnika za jedyne 10tys bo jazda tym samochodem zagraża życiu
Ogólnie jestem zadowolony bo fura jest bardzo fajna i świetnie się spisuje.
#6
Napisano 01:07, 12.01.2019
2.0 benzyna + automat - wrażanie po ponad roku eksploatacji:
- spalanie miasto około 12 litrów,
- jazda po mieście - automat z silnikiem 2.0 wystarczający, zawsze można przestawić, nawet podczas jazdy, z trybu D na S. W trybie S skrzynia dłużej utrzymuje wyższe obroty co przekłada się na lepsze przyśpieszenie,
- wyprzedzanie na trasie - bardzo wskazana redukcja biegu przed manewrem przyśpieszania, ogólnie brakuje mocy w takich sytuacjach.
Reasumując, do normalnej jazdy po mieście i na trasie wystarczająca konfiguracja. Trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu na trasie, w mieście za to po wrzuceniu trybu S autko zaczyna lepiej przyśpieszać
(w trybie S mamy w efekcie pracę skrzyni z przełożeniem biegów od 1 do 4). Dodatkowy plus automatu - zapominasz o ciągłym zmienianiu biegów i wciskaniu sprzęgła, w mieście jest to bardzo duży atut i ruszanie na wzniesieniu
dużo łatwiej się wykonuje.
Eksploatacja - zgodnie z zaleceniami wymiana oleju, chwila pracy bez obciążenia po uruchomieniu silnika w celu rozruszania oleju. I co ważne - automat nie lubi zbyt dużych obciążeń, więc przy ruszaniu nie jest zalecane wciskanie
gazu na maksa.
Oczywiście wybór silnika z pojemnością 2,4 da dużo lepsze przyśpieszenie.
#7
Napisano 08:31, 12.01.2019
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#8
Napisano 22:43, 13.01.2019
dziękuje panowie za pomoc, jeszcze mam do was pytanko jak prawidłowo zostawiać pojazd. Nie miałem nigdy automatu. W trakcie parkowania zostawiamy tak że pierw hamulec nożny, potem skrzynia na tryb parking i dopiero ręczny, jak robicie?
#9
Napisano 06:56, 14.01.2019
W sedanie z racji zastosowania hamulca ręcznego na układzie hamulca zasadniczego dobrze jest najperw nacisnąć pedał hamulca i wtedy dopiero zaciągnąć hamulec ręczny, po czym zwolnić pedał hamulca.dziękuje panowie za pomoc, jeszcze mam do was pytanko jak prawidłowo zostawiać pojazd. Nie miałem nigdy automatu. W trakcie parkowania zostawiamy tak że pierw hamulec nożny, potem skrzynia na tryb parking i dopiero ręczny, jak robicie?
To kiedy przestawisz dźwignie na pozycję "P" nie ma znaczenia. Ja zawsze robię tę czynność w pierwszej kolejności po zatrzymaniu. Hamulec ręczny na drugim miejscu.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
#10
Napisano 17:38, 14.01.2019
Nie poszalejesz ale do normalnej jazdy jest OK. Ręcznego używam bardzo rzadko, przeważnie hamulec i na P
#11
Napisano 03:06, 13.02.2019
#12
Napisano 09:55, 13.02.2019
Przy 170tyś, to trochę późno z tą wymianą
Japan forever !
#13
Napisano 15:49, 13.02.2019
Posiadam Hanię już 1,5 roku z silnikiem 2.0 w automacie. Ogólnie nic się nie dzieje. 155km robi robotę i można lecieć spokojnie 160km/h. Trzeba tylko pamiętać ze przy 170 tys wymienić olej w skrzyni, mnie kosztowało to 800zl miesiąc temu.
To samo chciałem pisać:P
Do tego trochę dużo jak na odkręcenie śrubki zlanie 3 litrów oleju ze skrzyni:P Nawet jak w tej cenie będzie 3 litry OEM ATF.
Chyba że robiłeś wyminę dynamiczną, ale to można zrobić w dwie osoby w godzinę czasu....
http://www.accordklu...rd-24/?p=957694
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#14
Napisano 18:21, 13.02.2019
#15
Napisano 19:39, 13.02.2019
Pokaż mi proszę która książka tak mówi :P w dodatku że trzeba całość wymieniać....bo dawno takich bzdur nie czytałem
"Trzeba tylko pamiętać ze przy 170 tys wymienić olej w skrzyni"
400 pln to 8 litrów OEM ATF.
Drugie 400 za co?? czyszczenie skrzyni?? ciekawe jak to zrobili bo bez rozbiórki bo INACZEJ SIĘ NIE DA, pewnie płukankę wlali hehe, ale o filtrze to zapomnieli?
A potem płacz że skrzynia źle działa i pisanie do mnie PW czy zakładanie XX tematu, bo ktoś przeczytał na forum że ma olej po 170 tysiącach wymienić...
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, automat, 2.0, benzyna
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych