Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Silnik 2.0 benzyna i automatyczna skrzynia biegów

VIII automat 2.0 benzyna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 kolor123

kolor123
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 11.01.2019

witam mam do was pytanie, nie widzę aby ktoś dokładnie ten temat poruszał, zazwyczaj pytania są o automatyczną skrzynie biegów ale w autach z silnikiem 2,4 litra. mam pytanie jak oceniacie takie zestawienie? Pytam dlatego że mam obawy czy to nie jest tak że samochód będzie zamulony i że nie jedzie jak należy. Czy te skrzynie nie są awaryjne przy silniku 2.0? Chętnie poznam opinie ludzi którzy mają takie dokładnie zestawienie.


  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:57, 11.01.2019

Miałem kiedyś vectre A 2.0 w automacie i zapirdzielała jak dzikus więc o zmulenie chyba nie musisz się martwić. A co do awaryjności to nie wiem bo mam ręczną skrzynię

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 19:58, 11.01.2019

  • -1

#3 piootrek1

piootrek1
  • Młodszy Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:18, 11.01.2019

witam mam do was pytanie, nie widzę aby ktoś dokładnie ten temat poruszał, zazwyczaj pytania są o automatyczną skrzynie biegów ale w autach z silnikiem 2,4 litra. mam pytanie jak oceniacie takie zestawienie? Pytam dlatego że mam obawy czy to nie jest tak że samochód będzie zamulony i że nie jedzie jak należy. Czy te skrzynie nie są awaryjne przy silniku 2.0? Chętnie poznam opinie ludzi którzy mają takie dokładnie zestawienie.

Ja śmigam accordem VIII 2.0 w automacie no i demonem przyśpieszenia on na pewno nie jest. Nie mam tez porównania bo nie jeździłem accordem z tym silnikiem w manualu. Do normalnej jazdy wystarczy.

Co do awaryjności to też za wiele nie powiem - auto ma ok 150tkm przebiegu i ze skrzynią nic się nie dzieje. Olej zmieniałem raz przy 120tkm i nie był jakiś bardzo syfiasty.


  • 0

#4 kolor123

kolor123
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 11.01.2019

Ja śmigam accordem VIII 2.0 w automacie no i demonem przyśpieszenia on na pewno nie jest. Nie mam tez porównania bo nie jeździłem accordem z tym silnikiem w manualu. Do normalnej jazdy wystarczy.

Co do awaryjności to też za wiele nie powiem - auto ma ok 150tkm przebiegu i ze skrzynią nic się nie dzieje. Olej zmieniałem raz przy 120tkm i nie był jakiś bardzo syfiasty.

 

czyli mówisz że tragedii nie ma, a gazowałeś swój silnik czy benzyna? Jakie masz spalanie przy takim zestawieniu?


  • 0

#5 Skory

Skory
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:48, 11.01.2019

Mam taki zestaw. Od zera jest strasznym zamuleńcem co widać choćby porównując suche dane przyspieszenia automata i manuala ale jak już jedzie to jest ok. Trzeba się nauczyć korzystać z łopatek bo jak dla mnie kick down nie robi takiej roboty, jakby za długo trwa wejście na dobry bieg i obroty ale może się nie przyzwyczaiłem bo też jeżdżę Borą TDI na czipie więc tam auto inaczej się zbiera ;)

Co do spalania to jazda autostradowa tak do 150 to jakieś 9 litrów. Poniżej 8 nie udało mi się zejść ale to jadąc do 120. Z kolei jak jest taki czas, kiedy żona jeździ tylko do pracy, czyli dookoła trzepaka, to wychodzi 16-18 :D no ale nie ma co się dziwić skoro to trasa na jakieś 3km po małej miejscowości z pierdyliardem spowalniaczy. Typowo wychodzi mi 10-12 w zależności czego jest więcej, krótkich wyjazdów czy normalnej eksploatacji.

Auto ma 220tys (2012 rok) ale ja nim zrobiłem dopiero jakieś 15tys. Skrzynia działa bez problemu i ogólnie nie mam z nim żadnych problemów poza jednym, jakim jest zużycie oleju na poziomie 0,8-1l / 1000km. Póki co nikt mi tego sensownie nie zdiagnozował. Słyszałem już, że wg instrukcji tyle może brać i nie ma co się przejmować (ASO). Dziś z kolei usłyszałem, że mam mokre świece i ciśnienie na cylindrach odpowiednio 12, 14, 14, 12.5 i muszę zrobić całkowity remont silnika za jedyne 10tys bo jazda tym samochodem zagraża życiu :D

Ogólnie jestem zadowolony bo fura jest bardzo fajna i świetnie się spisuje.


  • 0

#6 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:07, 12.01.2019

2.0 benzyna + automat - wrażanie po ponad roku eksploatacji:
- spalanie miasto około 12 litrów,
- jazda po mieście - automat z silnikiem 2.0 wystarczający, zawsze można przestawić, nawet podczas jazdy, z trybu D na S. W trybie S skrzynia dłużej utrzymuje wyższe obroty co przekłada się na lepsze przyśpieszenie,
- wyprzedzanie na trasie - bardzo wskazana redukcja biegu przed manewrem przyśpieszania, ogólnie brakuje mocy w takich sytuacjach.

 

Reasumując, do normalnej jazdy po mieście i na trasie wystarczająca konfiguracja. Trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu na trasie, w mieście za to po wrzuceniu trybu S autko zaczyna lepiej przyśpieszać
(w trybie S mamy w efekcie pracę skrzyni z przełożeniem biegów od 1 do 4). Dodatkowy plus automatu - zapominasz o ciągłym zmienianiu biegów i wciskaniu sprzęgła, w mieście jest to bardzo duży atut i ruszanie na wzniesieniu
dużo łatwiej się wykonuje.

 

Eksploatacja - zgodnie z zaleceniami wymiana oleju, chwila pracy bez obciążenia po uruchomieniu silnika w celu rozruszania oleju. I co ważne - automat nie lubi zbyt dużych obciążeń, więc przy ruszaniu nie jest zalecane wciskanie
gazu na maksa.

 

Oczywiście wybór silnika z pojemnością 2,4 da dużo lepsze przyśpieszenie.


  • 0

#7 Wisła

Wisła
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:31, 12.01.2019

Gdzieś przeczytałem, że 2,4 w automacie zbiera się jak 2,0 w manualu. Na temat skrzyń nie słyszałem złych opini.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 kolor123

kolor123
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 13.01.2019

dziękuje panowie za pomoc, jeszcze mam do was pytanko jak prawidłowo zostawiać pojazd. Nie miałem nigdy automatu. W trakcie parkowania zostawiamy tak że pierw hamulec nożny, potem skrzynia na tryb parking i dopiero ręczny, jak robicie?


  • 0

#9 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:56, 14.01.2019

dziękuje panowie za pomoc, jeszcze mam do was pytanko jak prawidłowo zostawiać pojazd. Nie miałem nigdy automatu. W trakcie parkowania zostawiamy tak że pierw hamulec nożny, potem skrzynia na tryb parking i dopiero ręczny, jak robicie?

W sedanie z racji zastosowania hamulca ręcznego na układzie hamulca zasadniczego dobrze jest najperw nacisnąć pedał hamulca i wtedy dopiero zaciągnąć hamulec ręczny, po czym zwolnić pedał hamulca.

To kiedy przestawisz dźwignie na pozycję "P" nie ma znaczenia. Ja zawsze robię tę czynność w pierwszej kolejności po zatrzymaniu. Hamulec ręczny na drugim miejscu.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 skoli

skoli
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:OSLO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:38, 14.01.2019

Mam taki zestaw 2+automat już 6 lat. Przejechałem 100tys i zero problemów. Olej zmieniałem przy 60 i teraz 120.
Nie poszalejesz ale do normalnej jazdy jest OK. Ręcznego używam bardzo rzadko, przeważnie hamulec i na P
  • 0

#11 don_mes

don_mes
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda Accord kombi v-tec
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:06, 13.02.2019

Posiadam Hanię już 1,5 roku z silnikiem 2.0 w automacie. Ogólnie nic się nie dzieje. 155km robi robotę i można lecieć spokojnie 160km/h. Trzeba tylko pamiętać ze przy 170 tys wymienić olej w skrzyni, mnie kosztowało to 800zl miesiąc temu.
  • 0

#12 motorzysta95

motorzysta95
  • Klubowicz
  • 1922 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 57
Wzorowa

Napisano 09:55, 13.02.2019

Przy 170tyś, to trochę późno z tą wymianą ;)


  • 0

Japan forever !


#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:49, 13.02.2019

Posiadam Hanię już 1,5 roku z silnikiem 2.0 w automacie. Ogólnie nic się nie dzieje. 155km robi robotę i można lecieć spokojnie 160km/h. Trzeba tylko pamiętać ze przy 170 tys wymienić olej w skrzyni, mnie kosztowało to 800zl miesiąc temu.

 

To samo chciałem pisać:P

Do tego trochę dużo jak na odkręcenie śrubki zlanie 3 litrów oleju ze skrzyni:P Nawet jak w tej cenie będzie 3 litry OEM ATF.

Chyba że robiłeś wyminę dynamiczną, ale to można zrobić w dwie osoby w godzinę czasu.... 

 

http://www.accordklu...rd-24/?p=957694


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 don_mes

don_mes
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda Accord kombi v-tec
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 13.02.2019

Zjadło mi prawie 8l oleju wiec przeliczcie ile wychodzi sam olej. Do tego zrobione czyszczenie skrzyni. W książce jest napisane ze trzeba wymienic właśnie przy 170 tys wiec po co mówić ze puzno, ważne aby nie za puzno.
  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:39, 13.02.2019

Pokaż mi proszę która książka tak mówi ??:P w dodatku że trzeba całość wymieniać....bo dawno takich bzdur nie czytałem

"Trzeba tylko pamiętać ze przy 170 tys wymienić olej w skrzyni"

 

 

400 pln to 8 litrów OEM ATF.

Drugie 400 za co?? czyszczenie skrzyni?? ciekawe jak to zrobili bo bez rozbiórki bo INACZEJ SIĘ NIE DA, pewnie płukankę wlali hehe, ale o filtrze to zapomnieli??? 

 

A potem płacz że skrzynia źle działa i pisanie do mnie PW czy zakładanie XX tematu, bo ktoś przeczytał na forum że ma olej po 170 tysiącach wymienić... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, automat, 2.0, benzyna

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq