Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Skrzynia biegów 2.0 - >2.4

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Konrad_KOZI

Konrad_KOZI
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Zagórz/Bieszczady
  • Silnik:K20
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 11.01.2019

Siemanko,
Mam pytanie nie wiem czy do końca mądre, ale może odpowiedzi będą mądrzejsze.
Temat jet taki Accord VII gen 2.0 155 i w nim posiadam skrzynie manual 5 biegów. 
Czy ktoś z Was robił przeszczep skrzyni , żeby mieć szóstkę w manualu, czy np skrzynia 6-cio biegowa z 2.4 się czymś różni, można by było taką przerzucić bez rzeźbienia, bo 2.0 ja się póki co nie spotkałem z 6cio biegową, ale może były tylko brakuje mi na ten temat wiedzy. 

Jak jest ktoś kumaty na forum, albo może przerabiał taki przeszczep to dajcie znać, bo zeczeło mi to chodzić po głowie. 
Czy ewentualnie do sedana pchał ktoś skrzynie GZT5 (z silnika 2.0) 

 


Użytkownik Konrad_KOZI edytował ten post 11:21, 11.01.2019

  • 0

#2 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 705 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:31, 11.01.2019

Są tematy na forum. W polifcie np. nie będzie działał tempomat na szóstym biegu. W przedlifcie chyba działa. Generalnie wszystko raczej pasuje przy zakładaniu skrzyni od silnika K24. Jak chcesz krótsze przełożenia pierwszych czterech biegów to można też zamontować skrzynie GYL3 z Tourera (pierwsze cztery biegi ma zestopniowane podobnie jak skrzynia 6b. z K24).


  • 0

#3 Konrad_KOZI

Konrad_KOZI
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Zagórz/Bieszczady
  • Silnik:K20
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:37, 11.01.2019

Przeglądam właśnie inne tematy itp, 
najbardziej by mi odpowiadała ta skrzynia 6cio stopniowa  GZT5 (silnik 2.0) 

 

Teoretycznie chyba powinna bez przerabiania podejść do Sedana przedlifta. Ale jakby ktoś był kto miał taka wizje jak ja i już ją zrobił i powiedział jak to u niego wyglądało to wtedy bym nabrał pewności co do tego zabiegu. :D Przekopie jeszcze raz tematy wszystkie na spokojnie, żeby nie potrzebnie nie śmiecić jak gdzieś moje rozterki może sa już rozwiane niżej. 


  • 0

#4 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 16:31, 11.01.2019

 W polifcie np. nie będzie działał tempomat na szóstym biegu.

 polift ma jakieś czujniki informujące że nie ten bieg? kurde zdziwiło mnie to co napisałeś, no bo skąd "wiedziałby" że ma cos pozamieniane, oczywiście o manualu gadamy...


Użytkownik rafisz edytował ten post 16:32, 11.01.2019

  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:06, 11.01.2019

.chociażby z tego ,że komp wie czy widzi ,że są inne obroty przy danej prędkości ...a takich wartości nie ma w programie ..Tak to widzę :)
  • 0
                       

#6 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Klubowicz
  • 194 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7- Pakiet TypeS - Skrzynia 6
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:20, 12.01.2019

Mam ten patent u siebie i polecam . Nic nie trzeba rzeźbić- kupujesz skrzynie z k24 i jest plug nad play , jedyne co zmieniasz to gałkę z 5 na 6 biegowa , i nie czytaj opinii ze wbijesz przypadkowo wsteczny - nie wbijesz chyba ze będziesz naprawdę chciał wbić. Auto z racji krótszych przełożeń dużo lepiej się zbiera. Latam na takim setupie już grubo ponad rok zero problemów , przy okazji zmiany od razu poszło sprzęgło tez nowe żeby sie nie bawić za chwile znowu stare miało 210 tys już. Jak dla mnie to jeden z lepszych modów do 2.0

 

Symbol skrzyni jaki mam u siebie to AST5. Jeśli chodzi o kosztu przygotuj ok tysiaka na skrzynie 6 ( Wołek wybierze ci coś fajnego) , ok 500 na swap dla mechanika chyba ze robisz sam , przy okazji jak sprzęgło kolo 200 tys to tez warto , 600 na sprzęgło + nowy mtf + któraś tulejkę wymieniłem przy okazji sprzęgła i robi się kolo 2 tys + ale i tak warto :)


Użytkownik PabloWschowa edytował ten post 11:05, 12.01.2019

  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:21, 12.01.2019

Pewnie gdybym miał 2.0 i w plana ze 2/3 lata jazdy to byłby pierwszy mod który bym zrobił :)
Czego więcej chcieć ? lepsze zbieranie się na poszczególbych biegach i szósteczka na trasę :)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:22, 12.01.2019

  • 0
                       

#8 emil6

emil6
  • Klubowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:34, 12.01.2019

Pablo tyle za manualna z k24? Jak patrze na ceny allego to jakoś 2 koła tylko ze automaty same.
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...la/</a><br><br>
Miastowy pomykacz  :diabelgrin: <br><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...cx-125/</a></p>

#9 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Klubowicz
  • 194 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7- Pakiet TypeS - Skrzynia 6
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:43, 13.01.2019

Mo jasne ze manualna , zapytaj Wołka on ma zawsze coś skitrane..


  • 0

#10 Konrad_KOZI

Konrad_KOZI
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Zagórz/Bieszczady
  • Silnik:K20
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 13.01.2019

Ja się rozglądałem za GZT5   to ceny w granicy 1000zł do max 1500 


  • 0

#11 stefikj

stefikj
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:10, 07.02.2019

Jestem właśnie po takiej zmianie. Do Accorda VII 2.0 polift wsadziłem skrzynie 6 AST5  to jest dokładnie to samo co GZT5. Więc jakakolwiek będzie pasować. Dodatkowo zmieniłem przełożenie głowne w tej skrzyni z 4.388 na 4.764. Szkrzynia jak narazie działa wyśmienicie. Biegi sa zdecydowanie lepiej zestrojone pod miastono i 6tka. Nie było żadnych problemów ani niespodzianek z montażem. 


  • 0

#12 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 14:06, 08.02.2019

no a jak z tym tempomatem, skoro masz polifta i wymienioną skrzynię? działa na 6 -ce?


  • 0

#13 stefikj

stefikj
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:13, 08.02.2019

Niestety tempomat nie działa. Znaczy generalnie działa ale nie na 6 biegu.

Będę starał się działać w tym temacie. Nie mam jednak pewności czy tempomat u mnie nie działa przez 6 bieg czy dlatego, że wymieniałem przełożenie główne skrzyni.

 

Ma to o tyle znaczenie, iż Licznik przekłamuje w stosunku do oryginalnego (np 200 to realne 180 na GPS) .

Najprawdopodobniej w połączeniu z innym zakresem obrotów dla poszczególnych prędkości nie pokrywa się to z danymi zapisanymi w komputerze. 

Mam nadzieję, że uda mi się rozwiązać ten problem, nie mniej jednak jak do tej pory przjechałem ok 350 km i nawet kosztem tempomatu na 6 biegu nie chciałbym wracać do poprzedniej skrzyni a i tak miałem w niej inne przełożenie niż ty ponieważ w sporcie jest 4.3 a nie 4.1 jak w Comforcie czy exe.


  • 0

#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:14, 08.02.2019

Nie wiem jak wy odczuwacie że skrzynia 6 w 2.0 jest lepsza niż 5. Miałem taki zabieg u siebie i nigdy więcej tego nie zrobię. Zabiło to osiągi dramatycznie.
  • 0

#15 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 705 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:59, 08.02.2019

W polifcie elektronika jest bardziej rozbudowana, 

 

 polift ma jakieś czujniki informujące że nie ten bieg? kurde zdziwiło mnie to co napisałeś, no bo skąd "wiedziałby" że ma cos pozamieniane, oczywiście o manualu gadamy...

dodali np. kompa pokładowego, elektroniczną przepustnicę i komputer jest "zbyt mądry" i wie że coś jest nie tak z obrotami.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq