Cześć!
Zwracam się do Was z pewną przypadłością jaka przystała w mojej Hondzie. Posiadam instalację BRC (Reduktor BRC Genius Max, kontroler BRC Sequent P&D) w Hondzie Accord VIII 2.0, 2010 rok.
Mianowicie instalacja gazowa chodziła bez problemów. Od czasu do czasu, ale bardzo sporadycznie zdarzało jej się szarpnąć. Jednak zawsze działała. Następnie przed zimą podjąłem się wymiany akumulatora na nowy, ponieważ stary miał już słabe napięcie i wiedziałem, że w końcu nie odpalę na nim auta. Wymieniłem akumulator na Boscha 45ah 400A. Po wymianie akumulatora instalacja nie przełącza się na gaz. W momencie kiedy silnik osiągnie temperaturę do przełączenia się, na wskaźniku pojawia się pomarańczowa dioda a następnie spadają obroty, tak jakby do silnika nie był dostarczany gaz. W konsekwencji samochód gaśnie (nie powraca samodzielnie na benzynę), a kontrolka od wskazania gazu zaczyna mrugać.
Byłem z tą usterką u specjalisty od instalacji BRC, jednak nie potrafili powiedzieć co to jest. Zasilanie do komputera jest ok. Wszystkie kable są ok. Zaproponowali wymianę komputera, jednak z uwagi na leciwość instalacji (pochodzi z 2010 r.) wymiana będzie dość kosztowna. Sam trochę nie wiem co robić, ponieważ ciągle mam wrażenie, że jakiś sygnał zanika od zaworu otwierającego drogę gazu do silnika. Jednak średnio się znam na tym temacie a muszę podjąć jakieś kroki naprawcze.
Może spotkał się ktoś z czymś podobnym, albo podzieli się kontaktem do zaufanego speca? Jestem z okolic Warszawy.