Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Vredestein Quatrac 5 205/55R16

vredestein quatrac 5 wielosezonowe opony

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 710 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:29, 05.01.2019

  Witam. Posiadam opony Vredestein Quatrac 5 wielosezonowe od września 2017 roku. Przejechałem przez ten czas prawie 20 kkm na tych oponach więc mogę coś o nich już opowiedzieć.  Samochodem jeździłem we wszystkich dostępnych w południowej części kraju warunkach drogowych, a więc śnieg, błoto pośniegowe, suche i mokre nawierzchnie w lecie. 

 

Lato i wysokie temperatury:

+ opona dosyć cicha,

+ super trzymanie na mokrej nawierzchni,

+ miękka opona, a więc podwyższony komfort resorowania na nierównościach,

- miękka opona, więc do tzw "dynamicznej jazdy" po zakrętach nie za bardzo się nadaje,

 

Zima i niskie temperatury:

+ na błocie pośniegowym bardzo dobrze sobie radzą,

- czuć, że na ośnieżonej drodze są trochę gorsze niż np. zimowe Uniroyale, ale jak obecnie w noc spadło w Krakowie 20 cm śniegu to nie miałem żadnego problemu z poruszaniem się po nieodśnieżonym mieście,

 

Podsumowanie: do płynnej jazdy miejskiej i odśnieżanymi drogami polecam. Jeśli ktoś wykorzystuje max przyczepności samochodu na szybko pokonywanych zakrętach, lepiej zainwestować w sezonowe ogumienie wysokiej klasy. Cienkie ścianki boczne opony, musiałem jedną wymienić po obtarciu o wystający betonowy murek bo strzeliła. Zużycie bieżnika przez ten czas to może z 1mm grubości zeszło (nowa opona ma około 8 mm jak zimówka). Ot taki nawet satysfakcjonujący kompromis dla osób które już się za kierownicą wyszalały. 


  • 1

#2 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 710 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:59, 14.01.2019

  Po dzisiejszym armagedonie drogowym w Krakowie ( w całym mieście szklanka) muszę niestety przyznać, że tym oponom na lodzie bliżej do letnich niż zimówek. Nie mogłem ruszyć na lekkiej górce, co autom na zimówkach się udawało. Także wybór należy do Was.


  • 0

#3 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1742 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 31
Super

Napisano 08:39, 15.01.2019

Ja wlasnie kupilem zonie auto i jestem na etapie szukania opon. Przeczytalem chyba wszystkie dostepne testy opon bo dlugo myslalem czy kupic 2 zestawy czy wziac 1 zestaw opon calorocznych. O vredestein czytalem dobre opinie, ale bardziej myslalem o Nokian WeatherProof. Jednak decyduje sie na 2 komplety kol. W kazdym tescie najlepsza opona caloroczna byla gorsza od sredniej klasy opony zimowej. Bezpieczenstwo jest priorytetem, wiec zostaje przy dwoch zestawach. Dobrze ze opisales swoje spostrzezenia :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#4 refi68

refi68
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3,7
  • Wersja:Acura TL
  • KM:310
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:41, 15.01.2019

A myślałeś o michelin crossclimate+ dobrze o nich piszą i mają homologację zimowa

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1742 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 31
Super

Napisano 08:48, 15.01.2019

Myslalem, ale nie dostepne w rozmiarze 155/65/14


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#6 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 710 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:55, 15.01.2019

Ja po wzorze bieżnika tego Michelina to nie widzę tego w zimie (takiej jak teraz mamy w południowej części kraju). A patrzyłeś za wielosezonowymi Goodyerami? 


  • 0

#7 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1742 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:47, 15.01.2019

Patrzylem, ale to co poczytalem zadna opona wielosezonowa na sniegu nie da rady dlatego zrezygnowalem z zakupu takich opon. Jak ktos jezdzi po miescie i moze w opady sniegu zrezygnowac z auta to jeszcze ok, ale jak zona ma odwozic dzieci do szkoly przez caly rok, wydaje mi sie ze zakup dwoch kompletow opon jest najbezpieczniejszym wariantem...


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#8 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 710 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:53, 15.01.2019

Na śniegu ,w dodatku lekko roztopionym (błocie pośniegowym) jest bardzo dobrze. Ze względu na kształt bieżnika jest trochę mniejsza siła napędowa przekazywana na podłoże w kopnym śniegu, ale i tak nie grozi Ci zakopanie się na płaskim w zaspie. Jedyne zastrzeżenie to ta wczorajsza szklanka (ekstremum pogodowe). Teraz przed chwilą jechałem do pracy po mokrej nawierzchni przy temperaturze +1 i tutaj mi się wydaje mam lepszą przyczepność niż zimówka. Te Vredki to typowa opona na mokrą nawierzchnię. W szukanym przez Ciebie rozmiarze występuje np. Uniroyal Allseason 2. 


  • 0

#9 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2329 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 13:40, 17.01.2019

 A patrzyłeś za wielosezonowymi Goodyerami? 

 

 

Zdecydowanie odradzam, mimo 6mm bieżnika opona w ogóle sobie nieradzi na śniegu świeżym, a co dopiero przy obfitych zimach jakie są np na południu kraju... do tego bardzo miękka i delikatna.

Powyżej 15 stopni całe auto bardzo pływało... żeby finalnie na autostradzie dostała sporych rozmiarów guza... opony dostałem wraz z zakupem alufelg na zimę(opony miały dokładnie 2 lata)

Finalnie zakupiłem i tak nowe zimówki i więcej do opon wielosezonowych się nie przekonam bo nawet te markowe się w moim przypadku nie spisały.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#10 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1419 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:22, 17.01.2019

Zdecydowanie odradzam, mimo 6mm bieżnika opona w ogóle sobie nieradzi na śniegu świeżym, a co dopiero przy obfitych zimach jakie są np na południu kraju... do tego bardzo miękka i delikatna.

Powyżej 15 stopni całe auto bardzo pływało... żeby finalnie na autostradzie dostała sporych rozmiarów guza... opony dostałem wraz z zakupem alufelg na zimę(opony miały dokładnie 2 lata)

Finalnie zakupiłem i tak nowe zimówki i więcej do opon wielosezonowych się nie przekonam bo nawet te markowe się w moim przypadku nie spisały.

Hej, masz na myśli Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 / Gen-1 ??

Mam Gen-1 (w innym aucie 165/60 r14 2012r) i jak dla mnie opony w lecie trzymają się bardzo dobrze. Na deszczu super, na śniegu i lodzie kiepsko, ale to są jednak całoroczne. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:22, 17.01.2019

  • 0

#11 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2329 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 22:27, 17.01.2019

Gen 1 z tym paskiem po środku. Gen 2 ma już jak by pełną jodłę.

Przy tym rozmiarze co napisałeś to podejrzewam auto o masie +/- 1000kg.

W accordzie przy masie 1520kg słabo się sprawdziły... szczególnie powyżej 15 stopni tak jak napisałem powyżej. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#12 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1419 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:15, 17.01.2019

no tak micra k11 więc jakieś 800- 850kg :) w dodatku 6 letnie twarde gumy.. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: vredestein, quatrac 5, wielosezonowe, opony

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq