Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

cięzkie pierwsze odpalanie na mrozie i palące się kontrolki VSA i ręcznego

VII rozrusznik akumulator VSA mróz odpalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 bladymir

bladymir
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:53, 03.01.2019

Witam.

Nie miałem pojęcia w jakim dziale założyć ten temat więc z góry przepraszam jeśli wybrałem złe miejsce.

 

Pacjent to Honda Accord VII 2003r. type S 2.4l 140kW 190KM pb+lpg

 

Problem jest taki:

Przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju (np. po nocy) i niskiej temperaturze rozrusznik kreci parę sekund (4-5 obrotów jakoś tak powoli)  miga licznik przejechanych kilometrów,lampka w drzwiach, wskazówki paliwa i temp. płynu wariują i czasem zapala się kontrolka VSA,ABS i trójkąt oraz kontrolka ręcznego i poduszki powietrznej(miganie i wskazówki są prawie zawsze, natomiast kontrolki w przypadku sporego mrozu). Jak tylko silnik zapali wskazówki pokazują prawidłowo, a po kilku sekundach wszystkie kontrolki gasną i systemy pracują normalnie.

 

Pierwsze moje podejrzenie to akumulator. Ale jest w miarę nowy (nie ma jeszcze roku).

Mierzyłem napięcie na akumulatorze i nigdy nie było niżej niż 12,2V. (wiem, że troszkę za niskie, ale to skrajny przypadek. Zazwyczaj jest między 12,3V a 12,8V)

 

Ale wydaje mi się, że to nie to, gdyż po natychmiastowym zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, silnik zapala od razu bez problemów. (Może chwile mrugnie licznik kilometrów).

Gdy silnik jest ciepły, nie ma absolutnie żadnych problemów. (tak samo w przypadku dodatnich temperatur)

 

 

I tu pytanie:

Czy to może być wina rozrusznika?? Może jest jakiś duży spadek napięcia podczas kręcenia i dopiero jak włącza się ładowanie i regulator napięcia zaczyna pracować to gasną kontrolki??

Może ktoś z Was ma/miał podobny przypadek i może coś poradzić?

Szykuje mi się delegacja i po przejechaniu 50km Honda będzie stała nie jeżdżona  5 dni. Nie chciałbym, żeby się okazało, że w końcu nie odpali wcale. Czy może nic nie będzie się działo i olać temat?

Z góry dzięki za pomoc.


Użytkownik bladymir edytował ten post 14:58, 03.01.2019

  • 0

#2 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:03, 03.01.2019

To że akumulator nowy nie znaczy że dobry czasami jest bubel . Pomiar multimetrem napięcia też niewiele mówi o stanie baterii . Podmień akumulator na inny sprawny lub podjedz do kogoś kto ma urządzenie do pomiaru aku pod obciążeniem wtedy będziesz pewny że to nie aku. Myślę że napięcie ładowania sprawdziłeś ?Czasami może być to wina słabej masy ale ja bym zaczął od aku zanim zaczął bym szukać innej usterki


  • 0

#3 bladymir

bladymir
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:12, 03.01.2019

Napiecie ladowania sprawdzalem i wydaje sie byc w porzadku.
Tylko dlaczego takim razie ujawnia sie to tylko przy pierwszym odpaleniu?
Czyzby rozrusznik mial az tak ciezko? Gesty olej itd?
  • 0

#4 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 19:16, 03.01.2019

Bo niesprawny akumulator bez pojemności szybko się naładuje do wysokiego napięcia i od razu po zgaszeniu auta bez większych problemów da prąd potrzeby do odpalenia ciepłego silnika. Prawda wychodzi na jaw gdy postoi przez noc czy kilka dni w niskiej temperaturze.


  • 0

#5 bladymir

bladymir
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:19, 03.01.2019

W takim razie sprobuje znalesc speca od akumulatora, zeby go sprawdzil. Niestety nie mam nikogo do podmiany. W Accordzie aku ma dosc nietypowe rozmiary.
  • 0

#6 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 19:21, 03.01.2019

Pierwszy lepszy elektryk samochodowy będzie miał przyrząd do mierzenia prądu rozruchowego pod obciążeniem, albo nawet tester elektroniczny z pomiarem konduktancji (teraz nawet chińskie są dobre).


  • 0

#7 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:24, 03.01.2019

Możliwe że ma mało prądu a jak chwile pochodzi to się podładuje i już jest ok . Drugie odpalenie zawsze jest łatwiejsze bo komora spalania trochę się rozgrzeje olej rozejdzie po silniku. Sprawdź jeszcze pobór prądu na postoju być może coś rozładowuje aku .


Dobre sklepy z akumulatorami mają takie testery czasami wystarczy poprosić


  • 0

#8 olaf_78

olaf_78
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 04.01.2019

bladymir miałem podobny problem przy pierwszych mrozach. Przy kolejnych próbach odpalenia było wszystko w porządku.

Sprawdzałem wszystkie pomiary multimetrem i wyniki poboru prądu były książkowe. Nawet rozłączałem aku. na noc i rano dalej to samo.

Winowajcą okazały się szczotki na rozruszniku. Kręcił już na samych drucikach ;)


  • 0

#9 bladymir

bladymir
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:54, 27.01.2019

w koncu znalazlem czas na ogarniecie tematu.

podjechalem na sprawdzenie akumulatora i mieliscie racje: do wymiany.

prad rozruchowy ze znamionowego 330A mial tylko 230A, a napiecie podczas krecenia spadalo do 7V na cieplym silniku.

wymienilem aku na yuase ybx 5053 48Ah 430A i kreci jak glupi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, rozrusznik, akumulator, VSA, mróz, odpalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq