Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Twardy pedał sprzęgła, oraz ślizganie się sprzęgła

VI ślizganie się sprzęgła twardy pedał

Najlepsza odpowiedź szczepek108 , 12:36, 07.01.2019

Bez wątpienia trzeba tam zajrzeć. Z opisu wygląda ta jak by lozysko oporowe się blokowało na tulejce (przytrzymuje docisk i wtedy pedały jest twardy, bierze wysoko i sprzęgło się slizga) Aczkolwiek nigdy się nie spotkałem z taką usterką.
Równie dobrze może bokować się sama pompa sprzęgła. Tłok nie wraca razem z pedałem (bo na przykład jest przytarty) utrzymując ciśnienie w układzie i historia taka jak opisana wyżej.
Wiadomo są to tylko domysły i gdybanie. Ja bym zaczą od wymiany pompy , tym bardziej ze jest widoczny wyciek...

Cześć dzięki  za odpowiedź,

 

Przyczyną jak na razie okazała się pompa sprzęgła, a dokładniej osad i szlam w komorze tłoka który zaburzał jej prawidłową pracę i najprawdopodobniej przyśpieszył jej zużycie. Pompka została wymieniona na nową, a cały układ odpowietrzony.  Praca sprzęgła wygląda na dobrą, nie ma objawów ślizgania się sprzęgła nawet po dłuższej jeździe na mieście, a pedał sprzęgła cały czas łapie na tej samej wysokości. 

 

Pozdrawiam, 

Łukasz 

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 szczepek108

szczepek108
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1,8
  • Wersja:hatchback
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 31.12.2018

Cześć, 

 

Od kilku dni zauważyłem, że podczas stania samochodem na parkingu na biegu jałowym około 10 minut, i bez naciskania na żaden z pedałów. Pedał sprzęgła zaczyna robić się twardy i sprzęgło zaczyna wysoko łapać, a gdy chcę ruszyć dochodzi do objawu ślizgania się. Z drugiej jednak strony gdy zgaszę silnik i zostawię samochód na godzinę, żeby przestygł, sprzęgło wówczas pracuje normalnie. Widzę niewielki wyciek w okolicy pompy sprzęgła, brak wycieków przy wysprzęgliku.  Objaw ślizgania sprzęgła pojawił się też nagle kilka razy podczas jazdy, tak samo jak nagle się się pojawił tak samo szybko zniknął (po około 5 km) podczas tej samej podróży. Zawsze jak dochodzi do ślizgania się sprzęgła , pedał staje się twardy i bardzo wysoko łapie. 

Czy to już pora na wymianę sprzęgła ?

 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam.

 


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:19, 31.12.2018

Bez wątpienia trzeba tam zajrzeć. Z opisu wygląda ta jak by lozysko oporowe się blokowało na tulejce (przytrzymuje docisk i wtedy pedały jest twardy, bierze wysoko i sprzęgło się slizga) Aczkolwiek nigdy się nie spotkałem z taką usterką.
Równie dobrze może bokować się sama pompa sprzęgła. Tłok nie wraca razem z pedałem (bo na przykład jest przytarty) utrzymując ciśnienie w układzie i historia taka jak opisana wyżej.
Wiadomo są to tylko domysły i gdybanie. Ja bym zaczą od wymiany pompy , tym bardziej ze jest widoczny wyciek...
  • 0

#3 szczepek108

szczepek108
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1,8
  • Wersja:hatchback
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 07.01.2019   Najlepsza odpowiedź

Bez wątpienia trzeba tam zajrzeć. Z opisu wygląda ta jak by lozysko oporowe się blokowało na tulejce (przytrzymuje docisk i wtedy pedały jest twardy, bierze wysoko i sprzęgło się slizga) Aczkolwiek nigdy się nie spotkałem z taką usterką.
Równie dobrze może bokować się sama pompa sprzęgła. Tłok nie wraca razem z pedałem (bo na przykład jest przytarty) utrzymując ciśnienie w układzie i historia taka jak opisana wyżej.
Wiadomo są to tylko domysły i gdybanie. Ja bym zaczą od wymiany pompy , tym bardziej ze jest widoczny wyciek...

Cześć dzięki  za odpowiedź,

 

Przyczyną jak na razie okazała się pompa sprzęgła, a dokładniej osad i szlam w komorze tłoka który zaburzał jej prawidłową pracę i najprawdopodobniej przyśpieszył jej zużycie. Pompka została wymieniona na nową, a cały układ odpowietrzony.  Praca sprzęgła wygląda na dobrą, nie ma objawów ślizgania się sprzęgła nawet po dłuższej jeździe na mieście, a pedał sprzęgła cały czas łapie na tej samej wysokości. 

 

Pozdrawiam, 

Łukasz 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, ślizganie się sprzęgła, twardy pedał

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq