Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana amortyzatorow/sprezyn


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:15, 31.05.2010

Za jakis czas przymierzam sie do wymiany zawieszenia na obnizone i w serwisach podaja mi astronomiczne kwoty rzedy 700zl nawet do 1000 i zastanawiam sie czy nie moglbym sobie tego zrobic sam? oczywiscie zbierznosci raczej nie ustawie ale to juz koszt do 100zl a przeciez wykrecic kilka srubek to chyba nie jest jakis straszny problem? Gdyby ktos mogl sie podzielic swoimi doswiadczeniami bylbym bardzo wdzeczny:)
  • 0

#2 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:20, 31.05.2010

1000 złoty :shock:
Wymiana kompletu amorków + sprężyn nie powinna kosztować wiecej niż 400 złoty (oczywiście o kosztach robocizny mówie)
Poszukaj jeszcze innego warsztatu bo ewidentnie widać ,że chcą zedrzeć kasę.
  • 0

#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:28, 31.05.2010

pytalem w aso narazie bo przymierzam sie do zakupu tego obnizonego zawiasu z hondy, choc coraz bardziej zastanawiam sie nad zastosowaniem pro-kita z eibacha na poczatek na standardowych amortyzatorach, znajomy zamontowal to do bmw e90 i jest bardzo zadowolony tylko ze auto poszlo o 5cm w dol a nie o 3 jak podaje eibach:) a przejechal juz 40kkm i nic ja tyle w rok nie zrobie a w miedzy czasie bede polowal na jakies fajne amortyzatory mysle o koni sport bo mozna w nich regulowac twardosc.

a dam rade samemu wymienic te amortyzatory ze sprezynami albo same sprezyny? i czy przy wymienie samych springow konieczne jest ustawianie zbierznosci?
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:05, 31.05.2010

i czy przy wymienie samych springow konieczne jest ustawianie zbierznosci?


geometrię zawsze trzeba ustawić.
  • 0

#5 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:22, 31.05.2010

a dam rade samemu wymienic te amortyzatory ze sprezynami albo same sprezyny?

Jeżeli będziesz miał jakiś ściągacz do sprężyn przykład:
http://allegro.pl/sh...item=1059145546
to dasz radę.
  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:26, 31.05.2010

Tak się wymienia amortyzatory i sprężyny.

Bez odpowiednich narzędzi i klucza pneumatycznego lepiej nie zaczynać.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:49, 31.05.2010

koledzy mam pytanie jaka jest roznica miedzy sprezynami do wersji 2.2 i 2.4 a 2.0? bo niestety przeszukalem wszystkie sklepy i nie ma eibacha do 2.0 dostepnego moze bedzie po 20 lipca a nie chce tyle czekac... czy moge zamontowac te od wersji 2.4?

co do wymiany to bede szukal jakiegos serwisu co mi to wymieni bo widze ze to nie takie proste...
  • 0

#8 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 31.05.2010

co do wymiany to bede szukal jakiegos serwisu co mi to wymieni bo widze ze to nie takie proste...

Każdy serwis to zrobi, bo to jedna z podstawowych usług w starych samochodach, tzn wymiana amortyzatorów i sprężyn. W warszawie sama wymiana od... 250pln (parowcowa).

Zbieżność warto ustawić po kilku tygodniach, jak nowa zaniecha się ułoży. Uwaga tak mi powiedział mechanik, nie wiem ile w tym prawdy.
  • 0

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:06, 31.05.2010

Chyba prawda, bo u mnie przy wymianie byla ustawiana, a po jakis 2tys km wszystko bylo rozjechane.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:08, 31.05.2010

ok dzieki za rady jakby mogl sie jeszcze ktos wypowiedziec na temat twardosci tych sprezyn bo podobno amortyzatory sa te same a watpie zeby przy 50kg byla jakas powalajaca roznica w twardosci tych sprezyn przeciez wsadzisz pasazera i po sprawie:)
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:37, 31.05.2010

ok dzieki za rady jakby mogl sie jeszcze ktos wypowiedziec na temat twardosci tych sprezyn bo podobno amortyzatory sa te same a watpie zeby przy 50kg byla jakas powalajaca roznica w twardosci tych sprezyn przeciez wsadzisz pasazera i po sprawie:)


To chodzi raczej o dopuszczalną nośność, a nie z jednym czy dwoma pasażerami.
Nie wiem jak dokładnie jest z oryginalnymi sprężynami z akcesoriów Hondy, ale u większości dostawców zawieszeń sportowych podział jest taki:
2.0MT/AT i 2.4MT jeden zestaw, a 2.4AT i diesel drugi zestaw. Widziałem też uniwersalne ale to były z gwinty.
  • 0

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:49, 31.05.2010

http://www.prince.co...45&lang=pl[c1]=1&form[c2]=14&form[c3]=210
http://www.prince.co...44&lang=pl[c1]=1&form[c2]=14&form[c3]=210

nie chodzi mi nawet o cene bo tu i tak sa niedostepne ale ogolnie znalazlem do 2.4 a co powiecie na temat sprezyn weitec?
  • 0

#13 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:11, 31.05.2010

co powiecie na temat sprezyn weitec?

Wydaje mi się ,że będzie twardo na nich chociaż mają pewnie różne warianty twardości i obniżenia ale i tak nie wydaje mi się ,żeby pod względem komfortu dorównywały sprężynom Eibach.
  • 0

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:17, 31.05.2010

Bez odpowiednich narzędzi i klucza pneumatycznego lepiej nie zaczynać.


Dokładnie.
Ręcznym ściągaczem to się można zaje... na śmierć
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:31, 02.06.2010

czy jest na forum ktos kto wymienil sprezyny na obnizajace i tez mu sie scieraja opony? przed chwila rozmawialem z kolega shine i mowil ze u niego po jednym sezonie byly opony do wymiany z tylu bo po wewnetrznej byly starte. czy przy wymianie amortyzatorow o obnizonym skoku sprawa by sie wyjasnila czy ten sportowy zawias z hondy jest jakos inaczej skonstruowany przez co nie ma problemu z negatywem?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq