Skocz do zawartości

Sponsorzy VI Ogólnopolskiego Zlotu HAKP

Zdjęcie

wymiana amortyzatorow/sprezyn


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,158 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:15, 31.05.2010

Za jakis czas przymierzam sie do wymiany zawieszenia na obnizone i w serwisach podaja mi astronomiczne kwoty rzedy 700zl nawet do 1000 i zastanawiam sie czy nie moglbym sobie tego zrobic sam? oczywiscie zbierznosci raczej nie ustawie ale to juz koszt do 100zl a przeciez wykrecic kilka srubek to chyba nie jest jakis straszny problem? Gdyby ktos mogl sie podzielic swoimi doswiadczeniami bylbym bardzo wdzeczny:)

#2 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 405 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:20, 31.05.2010

1000 złoty :shock:
Wymiana kompletu amorków + sprężyn nie powinna kosztować wiecej niż 400 złoty (oczywiście o kosztach robocizny mówie)
Poszukaj jeszcze innego warsztatu bo ewidentnie widać ,że chcą zedrzeć kasę.

#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,158 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:28, 31.05.2010

pytalem w aso narazie bo przymierzam sie do zakupu tego obnizonego zawiasu z hondy, choc coraz bardziej zastanawiam sie nad zastosowaniem pro-kita z eibacha na poczatek na standardowych amortyzatorach, znajomy zamontowal to do bmw e90 i jest bardzo zadowolony tylko ze auto poszlo o 5cm w dol a nie o 3 jak podaje eibach:) a przejechal juz 40kkm i nic ja tyle w rok nie zrobie a w miedzy czasie bede polowal na jakies fajne amortyzatory mysle o koni sport bo mozna w nich regulowac twardosc.

a dam rade samemu wymienic te amortyzatory ze sprezynami albo same sprezyny? i czy przy wymienie samych springow konieczne jest ustawianie zbierznosci?
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:05, 31.05.2010

i czy przy wymienie samych springow konieczne jest ustawianie zbierznosci?


geometrię zawsze trzeba ustawić.

#5 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4,921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:22, 31.05.2010

a dam rade samemu wymienic te amortyzatory ze sprezynami albo same sprezyny?

Jeżeli będziesz miał jakiś ściągacz do sprężyn przykład:
http://allegro.pl/sh...item=1059145546
to dasz radę.

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#6 pablo.see

pablo.see
  • Moderator
  • 3,213 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:26, 31.05.2010

Tak się wymienia amortyzatory i sprężyny.

Bez odpowiednich narzędzi i klucza pneumatycznego lepiej nie zaczynać.

Zycie zaczyna się po 6000rpm. Pozdrawiam Paweł | ,
Mój Chomik W Hondach nie ma silnikczków krokowych ani krokowców! !!
Jest IACV (Idle Air Control Valve) czyli zawór wolnych obrotów. >>CZYTAJ! !!<<
LPG: Stag 4 PLus, Barracuda, Zavoli Zeta N


#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,158 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:49, 31.05.2010

koledzy mam pytanie jaka jest roznica miedzy sprezynami do wersji 2.2 i 2.4 a 2.0? bo niestety przeszukalem wszystkie sklepy i nie ma eibacha do 2.0 dostepnego moze bedzie po 20 lipca a nie chce tyle czekac... czy moge zamontowac te od wersji 2.4?

co do wymiany to bede szukal jakiegos serwisu co mi to wymieni bo widze ze to nie takie proste...
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#8 alu

alu
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 31.05.2010

co do wymiany to bede szukal jakiegos serwisu co mi to wymieni bo widze ze to nie takie proste...

Każdy serwis to zrobi, bo to jedna z podstawowych usług w starych samochodach, tzn wymiana amortyzatorów i sprężyn. W warszawie sama wymiana od... 250pln (parowcowa).

Zbieżność warto ustawić po kilku tygodniach, jak nowa zaniecha się ułoży. Uwaga tak mi powiedział mechanik, nie wiem ile w tym prawdy.

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Administrator
  • 5,126 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 31.05.2010

Chyba prawda, bo u mnie przy wymianie byla ustawiana, a po jakis 2tys km wszystko bylo rozjechane.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,158 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:08, 31.05.2010

ok dzieki za rady jakby mogl sie jeszcze ktos wypowiedziec na temat twardosci tych sprezyn bo podobno amortyzatory sa te same a watpie zeby przy 50kg byla jakas powalajaca roznica w twardosci tych sprezyn przeciez wsadzisz pasazera i po sprawie:)
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:37, 31.05.2010

ok dzieki za rady jakby mogl sie jeszcze ktos wypowiedziec na temat twardosci tych sprezyn bo podobno amortyzatory sa te same a watpie zeby przy 50kg byla jakas powalajaca roznica w twardosci tych sprezyn przeciez wsadzisz pasazera i po sprawie:)


To chodzi raczej o dopuszczalną nośność, a nie z jednym czy dwoma pasażerami.
Nie wiem jak dokładnie jest z oryginalnymi sprężynami z akcesoriów Hondy, ale u większości dostawców zawieszeń sportowych podział jest taki:
2.0MT/AT i 2.4MT jeden zestaw, a 2.4AT i diesel drugi zestaw. Widziałem też uniwersalne ale to były z gwinty.

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,158 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:49, 31.05.2010

http://www.prince.co...45&lang=pl[c1]=1&form[c2]=14&form[c3]=210
http://www.prince.co...44&lang=pl[c1]=1&form[c2]=14&form[c3]=210

nie chodzi mi nawet o cene bo tu i tak sa niedostepne ale ogolnie znalazlem do 2.4 a co powiecie na temat sprezyn weitec?
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#13 Trojan

Trojan
  • Klubowicz
  • 1,498 postów
  • Skąd:Warszawa,Cap d'Agde
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport +
  • KM:194 / 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedes
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:11, 31.05.2010

co powiecie na temat sprezyn weitec?

Wydaje mi się ,że będzie twardo na nich chociaż mają pewnie różne warianty twardości i obniżenia ale i tak nie wydaje mi się ,żeby pod względem komfortu dorównywały sprężynom Eibach.

#14 Seth

Seth
  • Moderator
  • 5,076 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:bogata S-ka ;]
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:17, 31.05.2010

Bez odpowiednich narzędzi i klucza pneumatycznego lepiej nie zaczynać.


Dokładnie.
Ręcznym ściągaczem to się można zaje... na śmierć

Regulacja zaworów, serwis hebli, oleje filtry i inne - lepiej niż w fabryce :D
Kontakt PW i gg - Wawa i okolice możliwy dojazd


#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,158 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:31, 02.06.2010

czy jest na forum ktos kto wymienil sprezyny na obnizajace i tez mu sie scieraja opony? przed chwila rozmawialem z kolega shine i mowil ze u niego po jednym sezonie byly opony do wymiany z tylu bo po wewnetrznej byly starte. czy przy wymianie amortyzatorow o obnizonym skoku sprawa by sie wyjasnila czy ten sportowy zawias z hondy jest jakos inaczej skonstruowany przez co nie ma problemu z negatywem?
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq