Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

obroty falują ,brak mocy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rajtek2

Rajtek2
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:28, 17.12.2018

Witam

Pacjent Accord 1.8B 2001r Liftback

Krótko i na temat. Gdy na dworze jest sucho nie pada deszcz samochód pracuje dobrze.

Jednak gdy tylko na ulicach jest mokro i są kałuże  auto dostaje wariacji.Tzn szarpie nie reaguje na pedał gazu ,aby można było w ogóle jechać to trzeba pedał gazu raz puszczać raz wciskać i jakoś się toczy.Przy ruszaniu to na półsprzegle z dużą dawką gazu. Potem wyskakuje błąd chek. Po sprawdzeniu  jest to błąd sondy regulacyjnej tzn 1 w kolektorze. Teraz pytanie ,co może powodować że gdy jest sucho jest ok, gdy mokro wariuje? Wiem najłatwiej kupić sondę ,ale to nie jest mały wydatek.  Czy szukać gdzieś po przewodach jakiegoś przebicia czy co? Bo jeżeli sonda by była walnięta to cały czas były by takie oznaki.

Proszę o jakieś porady .


  • 0

#2 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:50, 17.12.2018

Sprawa elektryki...

 

Może najpierw przedstaw co do tej pory robiłeś, wymieniałeś, żeby już coś wykluczyć.

 

Sprawdź na początek czy masz przebicia i czy jest dobra iskra na świecach. Wygląda na to że nie potrafi przepalić podawanego paliwa. Oczywiście pomiar zrób w momencie jak będzie wilgotno.

 

Swoją drogą skorzystałeś z wyszukiwarki?

 

1. http://www.accordklu...na-praca/page-1

 

2. http://www.accordklu...do-45tyś/page-1

 

3. http://www.accordklu...ata-mocy/page-1

 

4. http://www.accordklu...-silnika/page-1

 

5. http://www.accordklu...przyśpieszenia/


Użytkownik Thunder edytował ten post 15:02, 17.12.2018

  • 0

#3 Rajtek2

Rajtek2
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:14, 17.12.2018

Sprawa elektryki...

 

Może najpierw przedstaw co do tej pory robiłeś, wymieniałeś, żeby już coś wykluczyć.

 

Sprawdź na początek czy masz przebicia i czy jest dobra iskra na świecach. Wygląda na to że nie potrafi przepalić podawanego paliwa. Oczywiście pomiar zrób w momencie jak będzie wilgotno.

 

Swoją drogą skorzystałeś z wyszukiwarki?

 

1. http://www.accordklu...na-praca/page-1

 

2. http://www.accordklu...do-45tyś/page-1

 

3. http://www.accordklu...ata-mocy/page-1

 

4. http://www.accordklu...-silnika/page-1

 

5. http://www.accordklu...przyśpieszenia/

Wymienione przewody ,świece,sprawdzony aparat zapłonowy

Szukałem w wyszukiwarce,tematy które znalazłem i które podałeś  mało mają wspólnego z moim problemem.

Jeszcze tak określę ,np  odpalam silnik w czasie opadów  deszczu i nie jeżdżę  silnik chodzi normalnie ,objawy pojawiają się dopiero gdy wjadę w jakoś kałużę. Wilgoć moze być i silnik pracuje normalnie ,dopiero jak woda jest to pojawia się ten problem.

co do Twojej sugestii z elektryką ,to szukać od sondy lambda  i dalej  w kierunku aparatu zapłonowego?


  • 0

#4 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:22, 17.12.2018

Jeśli masz możliwość to wejdź pod auto i pooglądaj tą sonde, sprawdź kabelki, poruszaj. Może jakiś jeżozwierz Ci je nadgryzł i nie styka lub ma przebicia przy kontakcie z wodą. Posprawdzaj inne kable i ich styki, czy nie są nadgryzione, postrzępione lub zbutwiałe. 

Zaczynaj od najprostszych rzeczy, bo części możesz wymieniać bez końca.

 

ps. obojętnie czy zimny czy ciepły, liniowo wchodzi na obroty?


  • 0

#5 Rajtek2

Rajtek2
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:03, 17.12.2018

Jeśli masz możliwość to wejdź pod auto i pooglądaj tą sonde, sprawdź kabelki, poruszaj. Może jakiś jeżozwierz Ci je nadgryzł i nie styka lub ma przebicia przy kontakcie z wodą. Posprawdzaj inne kable i ich styki, czy nie są nadgryzione, postrzępione lub zbutwiałe. 

Zaczynaj od najprostszych rzeczy, bo części możesz wymieniać bez końca.

 

ps. obojętnie czy zimny czy ciepły, liniowo wchodzi na obroty?

Tak muszę to zrobić ,tzn nie ja pojadę do elektryka(zaufanego) i mu to zlecę.  Na obroty wchodzi normalnie czy ciepły  czy zimny. obroty nie falują . Aczkolwiek jak bym chciał przy ruszaniu wdepnąć gaz do dechy i pisk opon to go zmuli delikatnie i dopiero łapie. Ale w kolejce czeka serwis czyszczący (przepustnica i inne rzeczy)Chociaż może i to być wina już pomału wysiadającej sondy :-)


  • 0

#6 Rajtek2

Rajtek2
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 18.12.2018

jeszcze jedno pytanie czy ta sonda bedzie pasować do mojego silnika

NGK OZA569-H1
  • 0

#7 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:01, 18.12.2018

Na początek sprawdź sobie przewody masowe, bo one nie lubią wilgoci i mogą stawiać opory w wilgotne dni (nawet podczas mgieł), szczególnie te nieizolowane plecionki, później czyszczenie przepustnicy, IACV i EGR'a. Jak problem nie ustąpi, podjedź do kogoś na diagnostykę po złączu OBD zamiast do elektryka ;) , wykluczysz wtedy IACV, EGR, VTEC'a, sondy lambda i inną elektrykę. Kupowanie części zamiennych na zasadzie zgaduj-zgadula, może jedynie pogorszyć stan, no chyba, że stołujesz się na częściach OEM Hondy :D


 

jeszcze jedno pytanie czy ta sonda bedzie pasować do mojego silnika

NGK OZA569-H1

 

Nikt nie da Ci gwarancji, że będzie działała. Tutaj masz opinie na temat sond do 1.8 :D http://www.accordklu...-lambda-ngkntk/
Zamiennik z wtyczką: OZA501-H17
Zamiennik bez wtyczki: OZA624-E4

Zamiennik mam u siebie i działa bez problemu (wtyczkę sam przerabiałem zgodnie z instrukcją :D ).

Ale najpierw ją sprawdź na kompie, bo z Twojego opisu wnioskuję, że sonda ma tutaj akurat najmniej do gadania  :zoltek: wymienisz, a problem pozostanie.


  • 0

#8 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:35, 19.12.2018

Tylko, że to dość nie typowa sytuacja gdy auto zaczyna wariować w momencie wjeżdżania w kałuże. Przewody masowe mogą być dobrym tropem, egr, vtec nie zupełnie, co nie znaczy, że można je wykluczyć. 

 

Rajtek zrób jak gons pisze. Wiele ludzi robi błąd w postaci "coś nie działa, aaa to będzie to napewno". Wymieniają, a to jednak nie to. I z prostej przyczyny wymieniają pół auta.

Sprawdzaj, styk za stykiem, kabel za kablem. Przejrzyj również jak już będziesz pod maską wszystkie rurki gumowe układu podciśnieniowego.


  • 0

#9 Rajtek2

Rajtek2
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:33, 19.12.2018

Dzieki za podpowiedzi ,egr i tym podobne sprawy bedą czyszczone zaraz  po sylwestrze. Co do tych kabelków  punktów masowych i sprawdzenie przez obd to zrobi mi mój kumpel elektryk także po sylwestrze. On wszystko pomierzy posprawdza . Ale co jak co ewidentnie jest to coś związane z układem elektrycznym od sondy regulacyjnej. Pisałem wczesniej wilgoć nie przeszlkadza i nie powoduje tych objawów ,tylko jak mokro jest na jezdni. Więc trzeba szukać najpierw po kablach tak jak sugerujecie.

.


Użytkownik Rajtek2 edytował ten post 20:34, 19.12.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq