Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stuki puki i co dalej? Klekotanie

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#76 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 09.02.2020

Niestety zostało mi 20 kB na zdjęcia, więc nie mam ich jak załączyć.

 

Co do ustawiania zaworów - ustawiaÅ‚em kiedyÅ› w tym aucie, kiedy to jeszcze należaÅ‚ do mojego przyjaciela od którego wÅ‚aÅ›nie ów pojazd nabyÅ‚em, mam szczelinomierz, znam wartoÅ›ci, wiem w jakich warunkach siÄ™ tego dokonuje, wszystko zgodnie z instrukcjÄ…. Sprawdzane po 5 razy każdy zawór. Jak wszystko skrÄ™ciÅ‚em - to matko- jak to wszystko klepaÅ‚o :)  PojechaliÅ›my wtedy do mechanika co z umiÅ‚owania zajmuje siÄ™ Hondami i ma też warsztat i nam je ustawiÅ‚ i byÅ‚a cisza. PowiedziaÅ‚, że wymaga to pewnego doÅ›wiadczenia. Zatem taka o to historia z ustawianiem zaworów :) A nie jestem trepem, bo dużo robiÄ™ sam.

 

Co do mechanika od głowicy, źle się wyraziłem, on po prostu powiedział, że możemy zacząć wchodzić w koszty jakbyśmy naprawdę chcieli dojść do przyczyny i mogłaby być sytuacja taka, że finalnie będzie musiała zapaść decyzja czy rozbieramy czy nie. Tak w wielkim skrócie. Nie ważne.

 

Co ważne - ten klekot nie jest w okolicy cylindra z wypaloną świeca.

 

Filtr paliwa wymieniany rok temu ( mahle ). Co do przewodów paliwowych - nie były wymieniane.

 

NastÄ™pnym razem - dla odmiany wleje jakiegoÅ› V-powera, może coÅ› to zmieni. Zobaczyć nie szkodzi. Z drugiej strony jakby paliwo byÅ‚o zÅ‚ej jakoÅ›ci wszystkie Å›wiece by byÅ‚y takie same. 

 

V-max ma ok, przyspieszenie tez ok - jakieś 10s do setki. Ale ma takie jakieś odpały, że tak przyspiesza jakby czasem mu jakaś iskra wypadła ( subtelne odczucie, nic gwałtownego, przy przyspieszaniu np na 2 biegu rozpędzając się o te dodatkowe 20 - 30 km/h czuć ze dwa takie lekkie zwolnienia, naprawde lekkie )

 

Czy wg Ciebie zmieniać kopułkę w takim układzie?

 

Co bym teraz zrobił:

 

1. sprawdził ciśnienie na listwie ( nie wiem jak )

2. Sprawdził czy nie idzie jakieś lewe powietrze.

3. Sprawdził / wyczyścił jakoś te wtryski

4. Sprawdził zawory, nie sam, ale tak jak pisałem wcześniej - muszę ogarnąć spirale, bo zerwane 2 gwinty :)

 

P.S Dzięki za zaangażowanie :)


Użytkownik BikerDS edytował ten post 23:07, 09.02.2020

  • 0

#77 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 00:08, 10.02.2020

Zdjęcia wrzucasz przez zewnętrzny hosting. Fotosik, lub inny.
  • 0

#78 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:12, 10.02.2020

Chciałem właśnie tego uniknąć, bo po wielu meisiącach wygasają, ale OK :)

 

Pierwsza świeca (ten "trefny" cylinder):

 

8b507b6f1732cf1dmed.jpg

 

Pozostałe wyglądają tak:

 

b6e145bebf1e9463med.jpg


  • 0

#79 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:21, 10.02.2020

jak dla mnie, to ta pierwsza Å›wieczka wyglÄ…da najlepiej w porównaniu do pozostaÅ‚ych  :diabelgrin: ale zdjÄ™cia sÄ… mocno przeostrzone, wiÄ™c w rzeczywistoÅ›ci mogÄ… wyglÄ…dać inaczej. jak sÄ… blado-brÄ…zowe to ok, jak jednak biaÅ‚e jak na fotce, to za ubogo.

Niestety zostało mi 20 kB na zdjęcia, więc nie mam ich jak załączyć.

 

Co do ustawiania zaworów - ustawiaÅ‚em kiedyÅ› w tym aucie, kiedy to jeszcze należaÅ‚ do mojego przyjaciela od którego wÅ‚aÅ›nie ów pojazd nabyÅ‚em, mam szczelinomierz, znam wartoÅ›ci, wiem w jakich warunkach siÄ™ tego dokonuje, wszystko zgodnie z instrukcjÄ…. Sprawdzane po 5 razy każdy zawór. Jak wszystko skrÄ™ciÅ‚em - to matko- jak to wszystko klepaÅ‚o :)  PojechaliÅ›my wtedy do mechanika co z umiÅ‚owania zajmuje siÄ™ Hondami i ma też warsztat i nam je ustawiÅ‚ i byÅ‚a cisza. PowiedziaÅ‚, że wymaga to pewnego doÅ›wiadczenia. Zatem taka o to historia z ustawianiem zaworów :) A nie jestem trepem, bo dużo robiÄ™ sam.

 

Co do mechanika od głowicy, źle się wyraziłem, on po prostu powiedział, że możemy zacząć wchodzić w koszty jakbyśmy naprawdę chcieli dojść do przyczyny i mogłaby być sytuacja taka, że finalnie będzie musiała zapaść decyzja czy rozbieramy czy nie. Tak w wielkim skrócie. Nie ważne.

 

Co ważne - ten klekot nie jest w okolicy cylindra z wypaloną świeca.

 

Filtr paliwa wymieniany rok temu ( mahle ). Co do przewodów paliwowych - nie były wymieniane.

 

NastÄ™pnym razem - dla odmiany wleje jakiegoÅ› V-powera, może coÅ› to zmieni. Zobaczyć nie szkodzi. Z drugiej strony jakby paliwo byÅ‚o zÅ‚ej jakoÅ›ci wszystkie Å›wiece by byÅ‚y takie same. 

 

V-max ma ok, przyspieszenie tez ok - jakieś 10s do setki. Ale ma takie jakieś odpały, że tak przyspiesza jakby czasem mu jakaś iskra wypadła ( subtelne odczucie, nic gwałtownego, przy przyspieszaniu np na 2 biegu rozpędzając się o te dodatkowe 20 - 30 km/h czuć ze dwa takie lekkie zwolnienia, naprawde lekkie )

 

Czy wg Ciebie zmieniać kopułkę w takim układzie?

 

Co bym teraz zrobił:

 

1. sprawdził ciśnienie na listwie ( nie wiem jak )

2. Sprawdził czy nie idzie jakieś lewe powietrze.

3. Sprawdził / wyczyścił jakoś te wtryski

4. Sprawdził zawory, nie sam, ale tak jak pisałem wcześniej - muszę ogarnąć spirale, bo zerwane 2 gwinty :)

 

P.S Dzięki za zaangażowanie :)

w układzie zapłonowym raczej bym nie szukał problemu na tą chwilę, bo objawy wskazują raczej na za dużo powietrza, albo za mało paliwa.

ja bym zmienił kolejność na: 2,4,1,3 (dla mnie najprościej po sznurku do kłębka)

ale jak chcesz zostawić tą nieszczęsną głowicę w spokoju, to: 2,1,3,4

ciśnienie na listwie sprawdza się manometrem do benzy ;) (do diesel'a ma większą skalę). po prostu wpinasz mano zaraz przed listwą w obieg i mierzysz ;) jakie wartości ma po zapłonie, a jakie ma na odpalonym.

jeśli będziesz zabierał się za wtryski, to ostrożnie i na spokojnie, bo jak ich nikt nigdy nie wykręcał, to tak łatwo nie wylezą, a łatwo można uszkodzić łebki, na których siedzą uszczelki :zoltek:

lewe powietrze często objawia się podbitymi obrotami, więc jeśli takowych nie masz, to raczej nie ma co szukać (raczej, nie na pewno, bo komp dostosowuje sobie mieszankę po jakimś czasie).

ale ... lewe powietrze wystÄ™puje też wtedy, gdy zawory sÄ… źle ustawione (ewentualnie wypalone), bo siÄ™ nie domykajÄ… do koÅ„ca. dlatego tak siÄ™ tych zaworów czepiÅ‚em  :zoltek:

jeÅ›li chodzi o paliwo, to najlepiej zatankować na próbÄ™ 98 i poobserwować (zalać w sensie jak jest już rezerwa, albo prawie pusto w baku te 10-20L). 


Użytkownik gons edytował ten post 23:23, 10.02.2020

  • 0

#80 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:33, 12.02.2020

Ok zrobię to w kolejności 2,4,1,3 :) potem zaleje porządne paliwo - V-Power 98 czy coś :)

 

Dam znać co i jak :)


  • 0

#81 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 15.02.2020

OK, już co nieco zrobiłem. Na regulację zaworów zdecydowałem się sam.

 

Zatem.

 

Wyregulowałem zawory, niektóre były nieco za ciasno, niektóre nieco za luźne - różnice sięgały jednak nie więcej jak 0,05mm. Zatem bez tragedii. Po ustawieniu zaworów oraz po naprawie dwóch gwintów klepie dalej, tak samo, ale nadal sporo ciszej po wymianie oleju. Zatem luz zaworowy opada.

 

Dziś poszukam lewego powietrza, ale najchętniej bym zdemontował w tym celu cały układ dolotowy i od razu przeczyścił ( EGR, przepustnicę, wtryski, etc ).

 

Wie ktoś z Was może czy uszczelki wtryskiwaczy to zwykłe oringi? Jeśli tak to jaki mają wymiar, bo jak zdemontuję to będzie wieczór w sobotę :)

 

2 Sprawa - podczas pracy silnika, zasysa mi korek wlewu oleju, nie jakoś mocno, ale wyraźnie zasysa się do otworu. To normalne?


Użytkownik BikerDS edytował ten post 09:15, 15.02.2020

  • 0

#82 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:15, 15.02.2020

Zobacz sobie na japancars.ru tam powinny być rozmiary oringow jak dobrze pamiętam
  • 0

#83 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 15.02.2020

Kurczę, w ramach szukania nieszczelności w układzie dolotowym/ssącym patrzyłem co i jak. Patrzcie co znalazłem jak przymknąłem odpowietrzenie idące od pokrywy do dolotu. Nagle stukot ustał!. O co chodzi?

 


  • 0

#84 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:31, 15.02.2020

Wyjmij zaworek ja środku pokrywy zaworów i zatkaj obie dziury
  • 0

#85 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 15.02.2020

Wyjmij zaworek ja środku pokrywy zaworów i zatkaj obie dziury

Ok, ale na stałe? W jakim celu mam to zrobić i co w/w ustający stukot może oznaczać?


  • 0

#86 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:53, 15.02.2020

Zaworek lata w środku bo sprężynka padła. Tak na chwilę tylko to zrobić.
  • 0

#87 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 15.02.2020

Zaworek działa, bo jak go wyjąłem to działa w jedną stronę, zresztą jego wyjęcie, zaślepienie nic nie daje. To nie zaworek tłucze tylko coś pod pokrywą zaworów, ustaje jednak jak powstaje podciśnienie pod pokrywą.


  • 0

#88 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:52, 15.02.2020

Poczytaj trochę o systemie odpowietrzania silnika. Jest temat na forum, chyba nawet się sam produkowałem, albo w necie, bo tak delikatnie mówiąc błądzisz.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#89 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 15.02.2020

No błądzę troszkę - z niewiedzy zapewne. OK zapoznam się, dzięki.


  • 0

#90 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:CzÄ™stochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 07.03.2020

Z odmą jest wszystko OK, Co zrobiłem.

 

Wyczyściłem EGR (czysty) + nowa uszczeka

Wyczyściłem EGR Plate - matko !! tam był dramat,

wyczyściłem krokowaca - czysty był

wyczyściłem przepustnicę - również w sumie czyste, bo to wszystko ( oprócz EGR plate ) było robione z 20.000km temu.

Poszła też nowa uszczelka przepustnicy.

Zawory sprawdzone - lekka korekta, ale nie było to konieczne.

 

Świeca jak była biaława tak jest dalej.

 

Nie robiłem jednak nic z kolektorem ssącym - niestety, ale nie mam na to czasu, to temat na 2 dni tak na spokojnie w moim przypadku.

 

Dodatkowo postanowiłem podjechać na hamownię, wygląda to tak - przy przebiegu 313000km

 

12864f9f74f1ab0cmed.jpg

 

Chyba oleję te objawy, nie mam pomysłu.


Użytkownik BikerDS edytował ten post 13:54, 07.03.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq