Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stuki puki i co dalej? Klekotanie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#61 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:12, 14.03.2019

Ja juz nie mam sily. :D
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#62 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 14.03.2019

Ja juz nie mam sily. :D

Wiem że jestem upierdliwy jak skarbówka :D Nie wiem czemu ale stalo sie to dla mnie zagadką życia, mimo wszystko staram sie tym nie przejmowac bo za autkiem wszystko w jak najlepszy porządku


  • 0

#63 dude8

dude8
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 31.08.2019

Witam. Mam takie rzężenie, stukanie itp na zimnym silniku,jak się zagrzeje już tego tak nie słychać ale słychać tylko słabiutko, po dodaniu gazu, jak obroty spadają to drugim dźwiękiem po spadających obrotach jest to rzeżenie i tak jak obroty z wyższych na mniejsze spadają,tak stuki z gęstszych na rzadsze-bieg jałowy. Obsłuchiwałem z każdej strony i słychać to pod miską od skrzyni. Przebieg 230tys, musiałbym zciągnąć miske żeby oblukać panewki. Pytanie mam do znawców takie, jeśli to one są winowajcą to czy trudna jest ich samodzielna wymiana? Gdzie można znaleźć jakias instrukcje do dupowozu f18b2? Pozdrawiam


  • 0

#64 dude8

dude8
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 05.09.2019

Może chociaż ktoś wie z jaką siłą w Nm dokręcić pokrywy stóp korbowodu w f18b2 ?


  • 0

#65 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:48, 05.09.2019

Wymiana panewek nie jest trudna.

Możesz sie posiłkować manualem od innych F serii bo do F18B2 chyba nie ma dedykowanego. 

W tych korbowodach są śruby i dokręcasz je 20Nm i potem 90 stopni.

Oczywiście przed dokręcaniem smarujesz je olejem.

 

Tu masz manual:

http://www.gvrdeu.or...a Accord SM.pdf


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#66 dude8

dude8
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 05.09.2019

Dzięki wielkie, rozmawiałem z dwoma mechanikami i mówią że gdyby to były panewki to słychać by było je na ciepłym, tak powyżej 3 tys i żeby się tym nie przejmować, a tu poklekota na zimnym a po jakiejś trasie jak się zagrzeje słychać może 5-10% tego dźwięku. Chyba tam zajrzę bo pewnie nikt tego wcześniej nie robił. Dziękuję raz jeszcze. Pozdrawiam


  • 0

#67 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:02, 02.02.2020

Hejka, przepraszam, że odkopuje nieco temat, ale zastanawiam się nad tym pukaniem, jakieś 5000 km temu były regulowane zawory. Przejmować się? Pobór oleju to około 1,5l na 10.000km, olej 10W40 Motul 6100, moc OK.

 

Link do stukania, po 5 minutach od odpalenia ( na zimnym to pukanie nie występuje ). To klaskanie co jakiś czas to przeskakująca iskra jak wyciągam fajki świec.

 

 

Boję się, że mnie czeka remont silnika, ale może przesadzam. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc :)

 

P.S poniżej na zupełnie zimnym silniku, stukania brak (aczkolwiek chodzi na ssaniu na nieco wyższych obrotach)

 


Użytkownik BikerDS edytował ten post 17:10, 02.02.2020

  • 0

#68 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 03.02.2020

Wykręcając świece okazuje się ze jedna świeca ma stopioną elekrodę. Nie wiem czego to może być przyczyna. Wymieniłem dziś na nowe, zmierzyłem przy okazji kompresję i wyszło od 14,2 - 15,5.

 

Coś z wtryskiem? a tak btw stuk nadal jest, jest on jednak bliżej środka silnika.


  • 0

#69 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:29, 03.02.2020

Wykręcając świece okazuje się ze jedna świeca ma stopioną elekrodę. Nie wiem czego to może być przyczyna. Wymieniłem dziś na nowe, zmierzyłem przy okazji kompresję i wyszło od 14,2 - 15,5.

Coś z wtryskiem? a tak btw stuk nadal jest, jest on jednak bliżej środka silnika.

Wyjmij wtryski i albo podmień listwę na inną albo sprawdź na poczatek czy wtrysk na cylindrze który miał stopioną elektrodę nie leje
  • 0

#70 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:08, 03.02.2020

Wtryski to jeden trop ... Zawory regulowałeś sam, czy ktoś Ci je regulował? :> (warsztaty rzadko obsługujące Hondy często potrafią spartolić regulację :zoltek: ).
Te ciśnienia jak wyglądają na cylindrach? (przykładowo: 15,5 .. 14,2 .. 14,2 ..15,5, mogło by wskazywać na źle wyregulowane zawory  ... o ile wtryski są ok)

Silnikiem nie szarpie jak się nagrzeje?

Na przyszłość, to radzę odpinać wtryskiwacze zamiast cewek (cewkę można wypiąć na bardzo krótki moment, a najlepiej w ogóle tego nie robić :zoltek: ), bo po wyjęciu cewki paliwo dalej wpada do cylindra, co nie jest raczej korzystne ani dla świec, ani dla silnika :zoltek: w ogóle jak ta świeca wyglądała po wyjęciu? Była sucha, mokra, czarna, kawowa, czy biała? ;)

Jak masz taką możliwość, to sprawdź te wtryski w pierwszej kolejności, czy wszystkie chodzą jednakowo ;) np. w taki sposób:

Ewentualnie podjedź do warsztatu, niech Ci je sprawdzą (mogą być solidnie zapieczone, jeśli nikt ich od nowości nie ruszał ... zalecana szczególna ostrożność, żeby niczego przy okazji nie uszkodzić), no i przydadzą się nowe oringi, jak już wtryski będą na wierzchu ;)

Jak wtryski będą ok, to kolejne do sprawdzenia są zawory ... obstawiam, że są źle wyregulowane na drugim, albo trzecim cylindrze (trzeba troszkę się nagimnastykować, żeby je poprawnie ustawić  :diabelgrin:).


  • 0

#71 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 04.02.2020

Zawory regulował mechanik specjalizujący się w Hondach, ale wiecie - może wcale nie zrobił tego idealnie. Różnie może być. Tym razem podaję dokładne wyniki. Ciśnienia zaczynając od pierwszego cylindra z lewej ( tam gdzie stopiona elektroda była) 14,7 -14,6 - 15,2, 14,6.

 

Tak jak napisałeś silnikiem bardzo delikatnie poszarpuje, ale czuć to na niskich biegach rozpędzając się od postoju, ale tak jak mówię to bardzo subtelne. Jak się nagrzeje to raz na kilkanaście suwów pracy szarpnie na biegu jałowym, jakby iskry brakło co jakiś czas, ale to wtedy jak się nagrzeje i występuję często. Tak jakby miał czkawkę :) Wszystkie świece są może nie białe, ale dość jasne i raczej widać jakby mieszanka była zbyt uboga.

 

Dodaję też filmik, po wlaniu 0,5l oleju- jest teraz na max.

 

Dołączam zdjęcia manometru oraz świec.

 

Załączone pliki


Użytkownik BikerDS edytował ten post 07:41, 04.02.2020

  • 0

#72 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:37, 08.02.2020

Postaram się w miarę konkretnie opisać co powiedział mi mechanik.

 

Po opisaniu mu wszystkiego, pokazaniu świec, podaniu mu kompresji, opisaniu co się dzieje etc. Powiedział.

 

Kompresja nie jest w sumie wyznacznikiem na tym etapie, bo są silniki, które mają kompresję, a cylinder jest porysowany i bierze olej. Świeca mogła być wadliwa, ale radzi zobaczyć ją np. za 1000km. Kompresja jest informacją, ale nie do końca obrazuje sprawę. Po drugie To pukanie to tak naprawdę może być wszystko i jak zdejmie pokrywę zaworów i okaże się, że zawory mają dobre luzy, to żeby dojść musi ściągnąć głowicę, jak ściągnie głowicę  - fajnie byłoby zobaczyć panewki. I teraz tak, jeśli się okaże, że to panewki, pierścienie, sworzeń etc, koszt naprawy idzie w tysiące. Pytanie - czy warto. Poradził mi, póki co - jeździć - obserwować, jakby coś się zmieniało na gorsze - podjechać, póki nic się nie dzieje - nic nie ruszać na tym etapie - bo jak już zacznie grzebać - to wygrzebie - wszystko da się zrobić - tylko pytanie czy jestem gotów na przykład wydać 3000zł na to by przestało pukać, a okaże się, że i tak mam zamiar tym jeździć 2-3 lata.

 

Trochę mnie to przekonało, ale z drugiej strony.....

 

Co myślicie?

 

P.S. Mechanik jest bardzo dobry, ale tu podszedł do tematu zwyczajnie życiowo. Pytanie czy słusznie.


Użytkownik BikerDS edytował ten post 11:38, 08.02.2020

  • 0

#73 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:40, 08.02.2020

"Jeździć i obserwować " jaki oklepany i bezpieczny tekst.
Prawda jest taka że jeżeli to panewka ( bo tak mi to wygląda ) to im prędzej je wymienisz tym niższe koszta, bo bardzo możliwe że nie doszło jeszcze do uszkodzenia wału korbowego.
Jeździć z tym dalej, a co się zmieni? Samo się raczej nie naprawi. Może być tylko gorzej.
Jak dla mnie miska na dół i weryfikacja panewek w pierwszej kolejności!
Powodzenia
  • 0

#74 BikerDS

BikerDS
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 09.02.2020

Wczoraj wymieniłem olej na świeży. Motul 6100 10W40, filtr oleju i powietrza Mahle. Jest nieco ciszej. Wyczyściłem paluch kopułki + styki. Do tego uszczelniłem oring. Z simmera nie cieknie. Po przejechaniu około 30 kilometrów i przegonieniu go dość mocno, zatrzymałem się i stukania prawie już nie było ( co mogło być związane z temperaturą ). Po ostygnięciu silnika świece są OK, choć ta pierwsza co ją stopiło, ma nieco inną barwę, jest jaśniejsza od pozostałych. Wymienię kopułkę z paluchem firmy Yec:

 

https://jdmshop.eu/k...Dn5KQYiTa3VbBLo

 

Później będę chciał się zabrać za wtryski co by te świece wyrównać.

 

Potem zabiorę się za ponowna regulację zaworów, ale z tym nieco poczekam, bo mam dwa gwinty urwane od pokrywy zaworów i muszę kupić Helicoil.


  • 0

#75 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:26, 09.02.2020

ciśnienia masz ok. ta czkawka, czy tam szarpnięcie od czasu do czasu jest winą tego cylindra, na którym masz 15,2 ;) (przeważnie ten ma niższe ciśnienie od pozostałych :diabelmruga:) ale ogólnie jest ok.

a żeby sprawdzić zawory, nie potrzeba czarnej magii, czy księgi czarów (mechanik niezły czarownik ... kto normalny przy regulacji zaworów wpadł by na pomysł ściągania głowicy w następnej kolejności?  :diabelzadowol:)

wystarczy Ci szczelinomierz, który kosztuje grosze, silikon wysokotemperaturowy, też za grosze, klucze: oczkowy 10 mm, nasadkowy 10 mm i płaski śrubokręt  :diabelmruga: no i oczywiście ręcznik papierowy, wolny czas i cierpliwość. sam sprawdzisz, sam poprawisz, 100 zł + zaoszczędzisz, a zyskasz olbrzymią satysfakcję i święty spokój :) lepiej sprawdzić samemu, niż zawierzać mechanikom (nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że poza 3 cylindrem (15,2) reszta ma za ciasno ustawione ssące  :diabeljezyk: ale to strzał z  :pupa: mechanikiem nie jestem, nie znam się :diabelek2: za to wiem, że za ciasno ustawione zawory mogą je uszkodzić poprzez wypalenie i dopiero wtedy zaczyna się zabawa :diabeljezyk:).

świece z foty u góry - 100% uboga mieszanka :zoltek: za dużo powietrza (np. nieszczelność w układzie dolotowym, albo źle ustawione zawory :diabelek2:), lub za mało paliwa dochodzi do komory spalania (wtryski, za niskie ciśnienie na listwie, pompa paliwa, stary filtr paliwa, przegnite przewody paliwowe), albo bardzo kiepskie paliwo lejesz do baku. problem powinieneś rozwiązać jak najszybciej, bo jazda z taką mieszanką mocno szkodzi silnikowi (wysoka temperatura spalania - między innymi może właśnie stopić świecę jak wyżej :zoltek: ).

to taka bombka zegarowa ... dobrze, dobrze, dobrze, ciutkę gorzej, ??? ????,  :blowingup: , remont silnika  :diabeljezyk:

po przejechaniu kilku kilometrów (może kilkunastu), można już nowe świece wykręcać i obadać jaki mają kolor ;) napisałeś, że sprawdziłeś, ale fotki ni ma :> jak są koloru kawy z mlekiem, to ok ;) ale jak są znowu bliżej białego, to ja na Twoim miejscu poświęcił bym ten jeden dzień, żeby znaleźć usterkę.

ale nie popadajmy w paranoję, że to zaraz panewka, czy zdejmowanie głowicy :zoltek: wartość tych aut jest już na tyle tragicznie niska, że remonty za kilka tysięcy nawet nie wchodzą w grę. myślę, że wszystkie naprawy powyżej 1000 zł to już za wiele na tak wiekowy wehikuł, gdzie średnią rynkową zawyża katalizator, a raczej jego brak przy obecnych cenach na skupach  :diabeljezyk:

tutaj masz dźwięk panewki:
http://www.accordklu...oupe-vig-stuki/


Użytkownik gons edytował ten post 22:29, 09.02.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq