Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stuki puki i co dalej? Klekotanie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#1 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:19, 15.12.2018

Witam panów bardzo serdecznie.

To znowu ja młody i nie doświadczony-ale ciekawy świata.

Mam już accorda Vi F18b2 3 miesiące i razem przeszliśmy wiele i od początku, a tak przynajmniej mi się wydaję towarzyszą nam stuki lub klekotanie nie wiem jak to nazwać. Szukałem tematów na forum ale wszystkie były starej daty i nie mogłem określić się czy mam właśnie taki sam problem. Pierwsze co zrobiłem to ustawiłem dziś luzy zaworowe. No dobra, nie ja tylko znajomy który zna się na rzeczy też ma accorda Vi ale 2.3 i mówi że u niego nie ma takiego dźwieku. Dodam też że klekotanie nie występuje na zimnym silniku dopiero po czasie jak wszystko się już nagrzeje Honda zaczyna mówić nie znanym mi językiem. Oprócz tego ze wydaję z siebie dzwięki niczym Passat 1.9 TDI bądz inny diesel nic złego się nie dzieje obroty nie falują nie muli, nic z tych rzeczy. Auto ma gaz ale na filmie który załączam jest wyłączony wiec to nie wtryski, w dodatku słychać pompę wspomagania która dokonuje żywota ale za to już niedługo się zabieram. Teraz pytanie do was: Starszych i na pewno o wiele mądrzejszych kolegów czy to normalne czy to panewki jak nie którzy wskazują ?

Z góry wielkie salut dla wszystkich którzy chcieliby pomóc a tu załączam filmik ==>


Użytkownik Huczoo edytował ten post 08:56, 16.12.2018

  • 0

#2 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 16.12.2018

Mi też coś tam czasem postukuje , jedź do mechanika niech ci zawory ustawi , jak po ustawieniu bezie dalej klepać , to olej temat i jeździj aż wywali korbe ,bo to są stare auta i remontować silnika za bardzo się nie opłaca , albo ściągnąć miskę i zobaczyć panewki , bo mogą być zjechane . 


  • 0

#3 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:10, 16.12.2018

Zawory są wyregulowane raczej dobrze a wizja wywalonej korby nie jest za wesoła
  • 0

#4 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:11, 16.12.2018

,,Stuki puki klekotane,, byc moze to powod sprzedazy auta przez poprzedniego wlasciciela. Ja proponuje zrzucic miske i sprawdzic panewki korbowodowe. Przy okazji miska do wyczyszczenia.
Lepiej zawczasu zlokalizowac problem niz rozkraczyc sie w ,,lesie,,

Użytkownik iwan edytował ten post 16:13, 16.12.2018

  • 0

#5 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 16.12.2018

Chodzi mi o ten klekot, chatakterystyczny :/
Może ktos miał taka sama przypadłość ? I rozwiązał problem?
  • 0

#6 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:32, 16.12.2018

Ja również zalecił bym odwiedziny w warsztacie ;) Sam film nie wiele mówi, a sama regulacja zaworów czasami nie wystarcza :D
Auto tak samo chodziło przed i po regulacji (może znajomy zrobił Cię w 'bambuko'? :D )?

Do tego dochodzi jeszcze olej, ciśnienie na cylindrach, układ zapłonowy, układ paliwowy, układ napędowy ... ogółem - sporo informacji musiał byś tutaj wypisać, żeby w ogóle diagnozować silnik na odległość, a i tak będziesz musiał jechać z niektórymi usterkami do mechanika, więc nie ma na co czekać :D
Jak zależy Ci na aucie, to zwal michę w warsztacie i obczaj spód i panewy ;) koszt z wymianą misy nie jest tragiczny, a jest duże prawdopodobieństwo, że michę i tak masz do wywalenia :D
Przed zwaleniem michy, sprawdź ciśnienie na cylindrach. Jak silnik nie trzyma ciśnienia, to daruj sobie resztę diagnostyki i jeździj z tym, dopóki silnik nie zdechnie ;)

Trywialnym rozwiązaniem może być wymiana świec zapłonowych, a w najgorszym przypadku wywalone panewy, albo zawory.
 

PS: Czemu masz w opisie CG9, skoro masz silnik 1.8 (CG8) :> ? CG9 ma standardowo silnik 2.0 , no chyba, że był swap robiony, albo remont ... albo przód jest z CG9, a reszta z CG8  :diabelgrin:


  • 0

#7 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 16.12.2018

 

PS: Czemu masz w opisie CG9, skoro masz silnik 1.8 (CG8) :> ? CG9 ma standardowo silnik 2.0 , no chyba, że był swap robiony, albo remont ... albo przód jest z CG9, a reszta z CG8  :diabelgrin:

 

Literówka, dopiero teraz zauważyłem. No cóż za wesoło to nie wygląda najpierw sprawdzę to ciśnienie a potem panewki :)


 

 


Użytkownik Huczoo edytował ten post 21:36, 16.12.2018

  • 0

#8 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 16.12.2018

No tylko po co reguluje się zawory , i czy poprzedni właściciele regulowali je tak jak się zaleca , czyli co ok. 20 k na gazie ? bo jeśli regulacja była zwlekana to mogły wyrobić się wałki lub zawory , a przecież mógł ktoś o tym nie wiedzieć , bo przecież nie każdy musi być moto znafca  :) z resztą oglądałem już accordy vi , gdzie silnik chodził jak sieczkarnia , ale dla właściciela było wszystko ok. 

Poza tym  mechanik patrzy na to żeby zarobić i nawet jak te panewki będą dobre , to raczej ci nie powie że były dobre , skoro powiedział że stuka panewka ? 


  • 0

#9 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:06, 17.12.2018

Opinia o panewkach jest zaciągnięta z jednego i drugiego forum ale nie brzmi mi to na panewkę. Chodź wolałbym zeby były to panerki niż coś z rozrządem albo czymś innym. W każdym bądź razie wczoraj jakby lekko ucichło nie wiem czym spowodowane ale może mi sie wydaje.
  • 0

#10 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 17.12.2018

A czemu wolał byś ? jak wał będzie zjechany , to mechanik nie założy ci panewek na taki wał , bo nie będzie trzymać nominalnych wymiarów . Zostaje tylko wyciągnięcie wału i danie go do szlifu , i założenie nadwymiarowych panewek , co tanie nie będzie ... albo szukanie nowego słupka  , który kosztuje ze 700-800 zł , z tym że też nie masz pewności co tak na prawdę kupujesz . 


  • 0

#11 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 18.12.2018

Mechanik który nie jest typem naciągacza wolny jest dopiero po świętach. Sam z zwalaniem miski sie nie pcham bo znając moje szczeście jeszcze coś złego się wydarzy. Cisnienia tez nie mierzyłem ale jak najszybciej to zrobie. Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły/doświadczenia odnośnie klekotu?


Poszukałem trochę po forum, znalałem temat Seth'a który mowi o tym że to normalna praca silnika ?


  • 0

#12 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:15, 18.12.2018

Wiesz, wszystko zależy od sprzętu do nagrywania :D Ja tutaj też nie słyszę nic niepokojącego :D Każdy jeden 1.8 podobnie chodzi, czasami wtryski głośniej słychać, czasami klawiaturę, czasami aparat zapłonowy ;) Wszystko zależy od typu oleju, regulacji zaworów, stanu wtryskiwaczy, zaworów, aparatu zapłonowego, zużycia silnika, paliwa ... na słuch raczej nikt tu nic nie wyłapie ;) dla świętego spokoju sprawdź ciśnienie na cylindrach, stan świec i jeszcze raz te nieszczęsne zawory  :diabelgrin: najlepiej na własne oczy, żeby ktoś Cie nie wyrolował przypadkiem ;)


  • 0

#13 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 19.12.2018

Oki, dzięki za wszelkie rady. Chyba sam sie zabiorę są ta regulacje zaworów, wymienie świece
  • 0

#14 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 19.12.2018

Wydaje mi sie ze ten klekot dochodzi z okolic koła rozrządu
A czy powiedzmy panewki byłoby na zimnym słychać? Bo klekot dopiero na ciepłym silniku słychać :D
  • 0

#15 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:34, 19.12.2018

Jezeli to faktycznie jest niepoprawne dla tego modelu silnika to bym bardziej obstawial 'piston slap' niz panewki.

 

PS: panewek szukalbym nizej, zreszta jak pisano zdjecie michy to nie tragedia, mogles jeszcze zaczac lekko podnosic obroty, ale od tego nasluchiwania doprowadzisz sie do szalenstwa:P


Użytkownik pepedombo edytował ten post 20:12, 19.12.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq