Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stuki w przednim zawieszeniu

VI Accord VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 14.12.2018

Koledzy,

 

moje auto to Accord VI 1.8 2001 Sedan

 

piszę ponieważ potrzebuję sugestii odnośnie stuków w zawieszeniu. Wczoraj odebrałem auto od mechanika po wymianie dolnych sworzni, ponieważ prawy był zupełnie rozsypany (profilaktycznie wymieniony został też i lewy). Dzisiaj pojechałem na ustawienie zbieżności no i niestety coś dalej stuka w zawieszeniu. Jest to metaliczne pukanie dochodzące z lewej strony. Jak auto było na podnośniku to miałem szanse poprzyglądać się trochę. Myślałem że to może luz na maglownicy, ale diagnosta stwierdził że zdecydowanie nie. Na podnośniku, bujając autem góra - dół wyraźnie dało się słyszeć te stuki. Tydzień przed oddaniem auta na sworznie sam wymieniłem oba górne wahacze, końcówki drążków oraz drążki stabilizacyjne. Oprócz tych stuków, przy ruszaniu, dość często słychać także takie dziwne jakby strzelanie (nie jest to skrzypienie) z przodu auta. Też nie potrafię ustalić co to jest. Dodam że pali mi się kontrolka ABS, bo lewy przedni czujnik padł (dzisiaj będę wymieniał). A tak poza tym z Hanką nic się nie dzieje. Podczas jazdy samochód dobrze się zachowuje, kierownica nie drży i sama nie skręca. Jedyne co przychodzi mi do głowy to przegub zewnętrzny.

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie szanownych kolegów. Może ktoś miał podobne przygody z VI genem.

 

PS - dodam też, żeby nie budzić wątpliwości, że sworznie i pionowe drążki wjechały firmy CTR a końcówki 555. 


Użytkownik Felicjan85 edytował ten post 11:04, 14.12.2018

  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:16, 14.12.2018

Jak sworznie zmienione to sprężyna/amortyzator.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 14:28, 14.12.2018

znaczy się, że łączniki stabilizatora wymieniłeś? bo nie bardzo rozumiem o co chodzi z drążkami pionowymi - domyślam się, że chodzi o łączniki stabilizatora :D jak tak, to tak jak kolega pablo.see napisał ;) sprężyna/amor jest głównym podejrzanym ;)


  • 0

#4 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 14.12.2018

znaczy się, że łączniki stabilizatora wymieniłeś? bo nie bardzo rozumiem o co chodzi z drążkami pionowymi - domyślam się, że chodzi o łączniki stabilizatora :D jak tak, to tak jak kolega pablo.see napisał ;) sprężyna/amor jest głównym podejrzanym ;)

Tak tak, chodziło mi o łączniki;) no właśnie tak mi przeszło przez myśl że może coś z kolumną. Przyjrzę się dzisiaj dokładnie przy okazji wymiany czujnika ABS. A jak nic nie znajdę to chyba znowu uderzę na stację kontroli.


  • 0

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:15, 14.12.2018

Nic nie zaglądaj, tylko demontaż kolumny. Sprężyna osobno, amortyzator osobno. Szarpaki na SKP nic nie pokażą! Może stukać sztyca amora, może strzelać końcówka sprężyny w miejscu osadzenia (góra, dół).
Przy takim zawieszeniu jak w VIgen mało kto umie dobrze diagnozować problemy.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 14.12.2018

Niestety nie jestem aż taki biegły w mechanice żeby wiedzieć co mogłoby powodować te stuki, ale co do SKP to się zgodzę bo nie raz miałem sytuacje że na badaniu nic nie wyszło a zawieszenie hałasowało. Zapomniałem jeszcze dodać że szybkie ruchy kierownicą powodują ten sam dzwięk, dlatego obstawiałem magiel no ale koleś od geometrii powiedział że dla niego z maglem jest wszystko ok.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Accord VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq