Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Gwintowane zawieszenie czy rozwiąże problem

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#16 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 20:13, 16.12.2018

http://www.accordklu...2-pawel83waski/
Proszę bardzo ;)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#17 posadka

posadka
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:chojnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 16.12.2018

http://www.accordklu...2-pawel83waski/
Proszę bardzo ;)

dziekuje


  • 0

#18 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:01, 30.01.2019

A w sedanie VIII to które konkretnie wahacze przerobić na regulowane by konty ustawić?


  • 0

#19 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:13, 30.01.2019

Ten który jest zaczepiony pod osią piasty.
Pogadaj z kolegą owsikk, zna się, doradzi ;)
http://www.accordklu...r/70967-owsikk/
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#20 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:19, 30.01.2019

Dzięki, mam spory negatyw ale opon nie bierze a chciałbym sam te wahacze przerobić bo na pewno będzie dużo taniej a nie jest to skomplikowane, dodatkowo pomoc z forum. Nakrętki rzymskie mam już upatrzone.


  • 0

#21 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:12, 07.02.2019

A da się przy dużym negatywie zbieżnością wyregulować by nie ścinało opon?


  • 0

#22 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 09:21, 07.02.2019

Nie. Pomoże tylko korekta kąta pochylenia, np przez zastosowanie camberów
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#23 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:30, 22.03.2019

Cześć,

podczepię się pod temat bo również mnie dopadł problem ścinania opon. Zanim je wymienię to muszę rozwiązać problem zawieszenia.

Rozeznawałem temat i wiem że podnosząc dupę koła zaczynają się prostować.

Wiem że cambery rozwiązałyby problem ale niestety nikt tutaj chyba nie ogarnia jeszcze 8gen tylko 7 - w sensie że zrobił i wie na 100% że działa.

Rozwiązanie które znalazłem to podkładki poliuretanowe miedzy mocowanie amortyzatora a sam amor. Aktualnie firma nie robi do acco ale jakby byli chetni to pomyślą (konieczność wykonania formy) Pytanko:

Czy ktoś jest w stanie podać mi wysokość od gleby do rantu nadkola w acco 8 gen tourer - w którym koła stoją w tolerancji ?


  • 0

#24 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:07, 22.03.2019

Cambery nie rozwiążą sprawy do końca przy wiekowym zawieszeniu. Regulacja camberem powoduje "przemieszczanie się całego zawieszenia" - mniejsza sztywność. Jeżeli ma się szczęście to uda się wszczelić w zakres. Jeżeli nie, to trzeba regulować zbieżność. Dodatkowo dochodzi kwestia regulacji przodu gdyż jest to układ zależny.


  • 0

#25 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:53, 22.03.2019

Ma takie podkłady do kombi 8 gen chyba jedne 25 mm drugie 30 .mogę komuś wysłać na testy
c5d53359a3b6648b57350c257007e65d.jpg096353d73467b926b5f8e76a87956a04.jpgac9c4d12b70ab9ed2c21443c10ae4eea.jpg

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#26 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:56, 22.03.2019

Cześć,

podczepię się pod temat bo również mnie dopadł problem ścinania opon. Zanim je wymienię to muszę rozwiązać problem zawieszenia.

Rozeznawałem temat i wiem że podnosząc dupę koła zaczynają się prostować.

Wiem że cambery rozwiązałyby problem ale niestety nikt tutaj chyba nie ogarnia jeszcze 8gen tylko 7 - w sensie że zrobił i wie na 100% że działa.

Rozwiązanie które znalazłem to podkładki poliuretanowe miedzy mocowanie amortyzatora a sam amor. Aktualnie firma nie robi do acco ale jakby byli chetni to pomyślą (konieczność wykonania formy) Pytanko:

Czy ktoś jest w stanie podać mi wysokość od gleby do rantu nadkola w acco 8 gen tourer - w którym koła stoją w tolerancji ?

Tego szukasz?

https://allegro.pl/o...8-12-7068980295


  • 0

#27 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:29, 25.03.2019

No właśnie sam już głupi jestem bo zarówno od zaufanej osoby (co na geometrii zęby zjadła) oraz nawet w ASO mówią mi, że wystarczy tylko 1 z tych wahaczy zmienić (ten -> 52355-ta0-j00). W ASO nie maja regulowanego tylko dłuższy (ponoć jest jakiś serwisowy na tą przypadłość) ale też tylko 1 z 3. Dodatkowo ewentualna wymiana sprężyn (na dłuższe) oraz amorów na nowe. Wszystko super tylko się z tego robi $$$. Doświadczalnie sprawdziłem że nie ma potrzeby regulować tego kąta tylko podnieść auto do góry a tym samym koła się prostują. Mój problem pojawił się po zapodaniu zbiorniczka lpg 75l.

W związku z powyższym na razie odpuszczam temat regulacji a skupiam się na podniesieniu zadka.

Ponawiam prośbę o podanie wysokości accorda 8 który nie tnie opon z tyłu.


  • 0

#28 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:54, 25.03.2019

Zęby może zjedli, ale co z tego.
Pewnie w VIII jest podobnie jak w VII.

Na własne oczy widziałem jak mi zmniejszali kąt na camberach a zbieżność spierniczała. Zresztą podeszli do tego wyrażnie na mój rozkaz, twierdząc od początku, że się nie da ruszyś kątów aby zbieżność się nie zmieniła.

Co do cięcia opon to wyraźnie stwierdzili , że jest to wina zbieżności a nie kątów.
Zresztą rozmawiałem z kolegą spotkanym u Wolka, który w sedanie miał kąty ponad 2° i mu opon nie cięło.

Teraz mam ustawione tak aby się wszystko jako tako w granicach trzymało i skompletowany zestaw tulei, sworzni i śrub do regulacji zbieżności.


  • 0

#29 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:33, 25.03.2019


no właśnie w 8 inaczej jest. Dodatkowo ja mam zbieżność ok tylko te kąty - bliżej 3° niż 2°...


Użytkownik MarekB edytował ten post 21:37, 25.03.2019

  • 0

#30 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:51, 25.03.2019

No fakt , ale zasada działania podobna tylko konstrukcja prostsza. Wydaje mi się , że ruszenie kąta rozwali zbieżność w zależności od stanu tulei i sworznia wahacza górnego.
Zresztą jak zaczniesz działać to się okaże. Może będziesz miał szczęście.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq