Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drżenie auta przy 120/h

VIII drgania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 krocodyl

krocodyl
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:łódź
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 10.12.2018

Moja Honda VIII od pewnego czasu wpada w drgania przy prędkości ok.120km/h.

Do osiągnięcia tej prędkości jak i po jej przekroczeniu  wydaje się ,że jest ok.

Pierwsze podejrzenie padło na lewy ,górny wahacz  ale po jego wymianie drgania nie ustały.

Następnie winą obarczono  złe wyważenie kół ,ale po zmianie na opony zimowe drgania dalej są.

Wydaje mi się , że drgania pojawiają się tylko przy przyspieszaniu bo jak zdejmę nogę z gazu  to ich nie ma.

macie jakieś sugestie ?

 


  • 0

#2 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 90 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:01, 10.12.2018

Co ma wahacz do drgań na kierownicy?
Sprawdź przede wszystkim czy felgi są proste, czy piasty nie mają bicia.
Ostatecznie sprawdzilbym polosie, ale raczej one będą ok.
Były ostatnio w aucie wymieniane hamulce?

Użytkownik remi_11 edytował ten post 09:23, 10.12.2018

  • 0

#3 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1636 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:19, 10.12.2018

Wyważenie może być "na zero" a tymczasem felga lub opona może być krzywa/mieć bicie. Wyważyć można na maszynie "na zero" wszystko (kwestia ilości ciężarków), problem w tym, że jeśli coś (opona/felga) będzie krzywe to i tak będą wibracje.

Jeśli same opony były zmieniane i jest to samo to przyjrzał bym się felgom czy są proste.

 

To jest przypadek z mojego auta gdzie wyważałem koła ze 2 czy 3 razy (w tym samym warsztacie) a wibracje były i tak. Problem w tym, że warsztat był zainteresowany braniem pieniądzy za wyważanie kół a nie był zainteresowany zupełnie rozwiązaniem mojego problemu. Pojechałem gdzie indziej i natychmiast okazało się, że mam dwie krzywe felgi.


  • 2

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 323 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:35, 10.12.2018

Tak jak koledzy piszą, proste felgi, proste opony, wyważenie z testem drogowym. Jakie masz felgi? OEM czy jakiś zamiennik? Jak z kołami będzie wszystko ok to można szukać dalej, pewnie w przegubach. Accord jest cholernie czuły, mi kiedyś pomogło samo odkręcenie o dokręcenie koła zgodnie ze sztuką...


  • 0

#5 krocodyl

krocodyl
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:łódź
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 10.12.2018

Felgi oryginalne  , wyważane w innym punkcie . 

Zastanawia mnie pojawienie się wibracji przy 120km/h a przy 130km/h  znikają .

Przy prędkości "wibracyjnej" wciśnięcie sprzęgła powoduje zanik wibracji .


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1188 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 12:17, 10.12.2018

Przeguby? Charakterystyczne są drgania gdy silnik "ciągnie" 


  • 0

#7 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 11.12.2018

To co Panowie wyżej piszą to prawda i jeszcze bym zobaczył czy nie ma rdzy na piastach tam gdzie przykręcamy koło.Jeśli jest to trzeba ją usunąć bo żaden pan w wulkanizacji jeśli mu palca w oko nie włożysz tego nie zrobi.Opona może być nowa a to nie oznacza że nie będzie miała bicia.


  • 0

#8 rafal86

rafal86
  • Klubowicz
  • 125 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:50, 11.12.2018

stawiam na koła...wyważ je u kogoś kto robi porządnie i sprawdź czy felga jest prosta a opona nie ma "guza"


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#9 krocodyl

krocodyl
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:łódź
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:29, 24.01.2019

Koła zostały ponownie wyważone na wyważarce Hunter , jedna z felg okazała się krzywa.

Pomyślałem ,no jesteśmy w domu , z pewnością to wina felgi , niestety  ,po naprawie i wyważeniu drgania nie ustały.

Wg. mechanika  , który przejechał się moją hondą na 99% do wymiany jest prawy wewnętrzny przegub.

Pytanie - jakiej firmy przeguby polecacie ?


  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2509 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 26
Super

Napisano 18:08, 24.01.2019

OEM Honda i tylko te.
  • 0

#11 ADIVIO

ADIVIO
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Połaniec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:08, 15.03.2019

OEM Honda i tylko te.

Zamienniki nawet najlepsze mają trochę inną konstrukcję i pojawiają się drgania między 30 a 40 km/h.


  • 0

#12 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 200 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 15.03.2019

Nie no żal..........Do hondy tylko oem a w pozostałych markach większość zamienników się sprawdzi. To jakaś ta honda do dupy, kórde w civicu wszystkie zamienniki się sprawdzają a w acco już nie?To jest niepojęte....................................


  • 0

#13 rabtosz

rabtosz
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:SZCZECIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:37, 15.03.2019

Nie no żal..........Do hondy tylko oem a w pozostałych markach większość zamienników się sprawdzi. To jakaś ta honda do dupy, kórde w civicu wszystkie zamienniki się sprawdzają a w acco już nie?To jest niepojęte....................................

 

Bo Honda to dzieło sztuki... a dzieło sztuki wymaga specjalnego traktowania...

 

:cwaniak:


  • 0

#14 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 200 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 15.03.2019

Bujda......Owszem mechanicznie i elektrycznie to dzieło sztuki ale blacharsko to syf. Jak będę u siebie wymieniał przeguby to zastosuje drivershaft parts i być może metelli to dam znać jak się spisują.


  • 0

#15 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1677 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 26
Super

Napisano 14:44, 15.03.2019

Nie no żal..........Do hondy tylko oem a w pozostałych markach większość zamienników się sprawdzi. To jakaś ta honda do dupy, kórde w civicu wszystkie zamienniki się sprawdzają a w acco już nie?To jest niepojęte....................................

Jak mozna miec pretensje do hondy, ze zamienniki obcych firm sa slabej jakosci. Rozumiem, jak by oryginaly mialy jakies problemy, ale czesci ktore sa produkowane przez kogos gdzie honda nie ma z tym nic wspolnego....


  • 1

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, drgania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq