Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zaspawane nakrętki na przednich piastach

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kapsel1891

kapsel1891
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:MiÄ™dzychód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:00, 30.11.2018

Witam wszystkich.

 

Od tygodnia jestem posiadaczem Accorda VI 1.8 sedan z 2000 roku. Dziś miałem w planach wymianę sworzni zwrotnic, lecz po zdjęciu koła okazało się że na samych sworzniach się nie skończy.

JakiÅ› debil; bo mechanikiem bym go nie nazwaÅ‚ - zaspawaÅ‚ na amen nakrÄ™tki na przednich piastach. MaÅ‚o tego, sam gwint od półosi również jest zaspawany naokoÅ‚o. 

 

Na zdjęciu założona już felga stalowa z zimówkami, a auto w dniu zakupu miało alufelgi z letnimi.

ZaÅ‚Ä…czony plik  WP_20181130_14_49_40_Pro.jpg   306,08 KB   30 Ilość pobraÅ„

 

Przede mną wymiana piast i przegubów po obu stronach. Znalazłem na allegro kompletne zwrotnice wraz z piastami na obie strony. Problem w tym, że pochodzą od anglika z 2001 roku po lifcie.

Bardziej opłacałoby się wymienić kompletne zwrotnice niż piasty na jakiś zamiennik, tym bardziej że mógłbym odebrać je osobiście.

 

Linki do zwrotnic:

https://allegro.pl/h...7575580464.html

https://allegro.pl/h...7575581045.html

 

BÄ™dzie to pasować bez problemu, czy różniÄ… siÄ™ jakoÅ› od wersji z kierownicÄ… po lewej stronie i od wersji przed/po lift? 

 

Przeguby to już raczej jakiÅ› zamiennik. 

 

 

 

 


  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:08, 30.11.2018

przecież jest to do uratowania... scinać trzeba nakrętkę powoli a najpierw kluczem na 3/4 cala spróbowac z rurą odkręcić.

 

jak nie będzie szło scinasz nakrętke powoli na około flexą a resztę odkuwasz młotkiem i meslem

 

gorsze rzeczy się prostowało po fajansiarzach..

 

 

aaa zwrotnica czy 2001 czy 2002 rok jest taka sama jak w 99 roku ;)


  • 0

#3 kamilwwl92

kamilwwl92
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 17:15, 30.11.2018

Pozostaje kwestia tego,po co ktoś ją obspawał. Obstawiam uszkodzony gwint w półosi, ale tak jak wolek mówi delikatnie to nacinać to ewentualnie skończy się tylko wymianą przegubu :)


  • 0

#4 kapsel1891

kapsel1891
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:MiÄ™dzychód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 30.11.2018

Klucz 3/4" z 1,5 metrową rurą i nawet nie drgnęła. Do klucza udarowego niestety nie mam dostępu.

Nie mam za bardzo czasu na takie zabawy. Poza tym piastÄ™ trzeba by przetoczyć z resztek spawu a i gwint od przegubu nie wyglÄ…da najlepiej. Bardziej skÅ‚aniam siÄ™ ku wymianie caÅ‚ych zwrotnic bo wyjdzie taniej niż kupno samych piast. Choć jak dobrze pokombinujÄ™ to może uda siÄ™ uratować też przeguby. 

160 zł za komplet to nie majątek, tym bardziej że wyglądają na zdjęciach lepiej niż moje. Czyli mogę śmiało brać, mimo że są od angola w automacie?

 

 

Na fotce może tego nie widać, ale nakrętka jest przyspawana nie tylko do gwintu, ale również do samej piasty i to dość konkretnie. Nasadka wchodzi tylko na połowę nakrętki bo dalej jest już szew. Może być walnięty gwint, ale bardziej odstawiam to, że baran nakręcił jakieś zwykłe nakrętki (brak kołnierza i tulejki) a że nie trzymały i nie szło tego zabezpieczyć, wolał zaspawać na amen.


Użytkownik kapsel1891 edytował ten post 17:54, 30.11.2018

  • 0

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:13, 30.11.2018

Podaje adres warsztatu co tak fachowo naprawił:
Cytryn & Gumiak Servis
Wola DzbÄ…dzka 13
za figuro w lewo
"Naprawimy co kto nie umiał"
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:06, 30.11.2018

Podaje adres warsztatu co tak fachowo naprawił:
Cytryn & Gumiak Servis
Wola DzbÄ…dzka 13
za figuro w lewo
"Naprawimy co kto nie umiał"

Ale ostatnio ktoś figurę skosił więc nie da się aktualnie za figurą w lewo

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • SkÄ…d:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:31, 30.11.2018

Swoim komentarzem nie pomogę ale: ten Janusz przerósł wszystkich Januszy.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 kapsel1891

kapsel1891
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:MiÄ™dzychód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:01, 30.11.2018

Auto kupione ale strach nim jeździć bo z prawej strony sworzeÅ„ zwrotnicy ma już luz i skrzypi. Wymiana miaÅ‚a być szybka, a tu klops. 


  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • SkÄ…d:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:18, 01.12.2018

spawu na siÅ‚Ä™ nie odkrÄ™cisz, musisz go caÅ‚kowicie spiÅ‚ować, a co do fachowoÅ›ci to wydaje mi siÄ™ że to jest bardziej wina poprzedniego wÅ‚aÅ›ciciela niż warsztatu, bo pewnie wÅ‚aÅ›ciciel chciaÅ‚ zrobić to jak najtaniej, a tak siÄ™ wÅ‚aÅ›nie robi "najtaniej", ale jest druga pozytywna strona medalu, takie auto można też "najtaniej" kupić  :)


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:19, 01.12.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:20, 01.12.2018

Przeguby i tak musisz kupić więc próbuj odcinać/szlifować co się da. Może zwrotnice uratujesz
  • 0

#11 kapsel1891

kapsel1891
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:MiÄ™dzychód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:31, 01.12.2018

Auto w PL jest 10 lat i miało 2 właścicieli nie wliczając mnie. Ostatni właściciel trzymał je rok czasu. Nakrętki były dość mocno skorodowane i wnioskuję że to robota tego pierwszego. W sumie jak na ten rocznik Hania jest naprawdę w ładnym stanie choć wiadomo, że wszystko wyjdzie z czasem (no i wychodzi). Plusem jest to, że nie była katowana przez młodych bo poprzedni właściciele swoje latka mieli. Tylko jak to w PL bywa, ludzie chcą tanio to i znajdzie się druciarz co tanio zrobi.

I w sumie Maxell masz racjÄ™, bo cena jak na taki stan auta byÅ‚a dość atrakcyjna. PoczÄ…tkowo myÅ›laÅ‚em że poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel po prostu chce siÄ™ pozbyć jej ze wzglÄ™du na to, iż byÅ‚a trzecim autem w rodzinie, ale cóż, nie ma co krakać i rozwodzić siÄ™ nad tym co jest, tylko zrobić i mieć problem z gÅ‚owy. W sumie nadal nie żaÅ‚ujÄ™ kupna, bo widziaÅ‚em egzemplarze droższe, ale o wiele gorszym stanie chociażby samego podwozia i blacharki. 

 

accord034, zwrotnice są do uratowania tylko gorzej z piastą. I tu dylemat..bo taniej wyjdzie kupić mi kompletną używaną zwrotnice wraz z piastą, niż samą nową piastę.

Z przegubami podobnie. Używki znalazÅ‚em tylko jako kompletne półosie i nie wiadomo w jakim stanie a nowe przeguby SKF za ok. 300 zÅ‚ za sztukÄ™. 


Użytkownik kapsel1891 edytował ten post 11:40, 01.12.2018

  • 0

#12 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • SkÄ…d:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:48, 01.12.2018

Używane zwrotnice to loteria. Jak nie uratujesz swoich to kup używki zwrotnice, a jak będzie lipa to zmienisz piasty.

Pordzewiałe mocno mogło być od spawania. Po spawaniu element szybko koroduje.
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:23, 01.12.2018

Najlepiej było by wziąć czujnik zegarowy i mierzyć bicie piast na zwrotnicach przy odbiorze osobistym od sprzedającego. Albo kupić z pewnego źródła

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 kapsel1891

kapsel1891
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:MiÄ™dzychód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 01.12.2018

Przeguby kupione. Wybrałem SKF i myślę że starczą na dość długi czas. Dziś jeszcze poszukam zwrotnic i będzie komplet. Dla świętego spokoju oprócz sworzni zwrotnic, wymienię jeszcze górne od wahacza i łączniki stabilizatorów.

Dziś przełożyłem na tyle koła z zimówkami i przy okazji obadałem tylne zawieszenie. Jest dobrze, na razie nic nie lata i nie stuka. Zaciski hamulcowe proszą się o lekki przegląd, ale z tym poczekam już do wiosny. No i co najważniejsze - tylne piasty nie są zaspawane ;)


  • 0

#15 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • SkÄ…d:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:06, 08.12.2018

Wszystko da sie naprawic, pozostaje kwestia ceny. Co najwazniesze nie kupuj dolnych sworzni firmy Yamato, gdzieÅ› jest temat jak wypadajÄ… po 10kkm.
Tylko 555, lub ew. CTR. Powodzenia

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq