Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Hamulec ręczny zimą w automacie

VIII zaciÄ…ganie

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • SkÄ…d:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 30.11.2018

Witam Panowie i Panie, temat być może banalny ale jednak postanowiÅ‚em napisać by zaczerpnąć opinii co bÄ™dzie miaÅ‚o wpÅ‚yw na mojÄ… decyzjÄ™ co do zmiany z manuala na automat. Aktualnie i od zawsze jeżdżę manualem i każdej zimy po prostu przestaje używać hamulca rÄ™cznego a za miast tego auto na noc pozostawiam na biegu by uniknąć zakleszczenia siÄ™ klocków czy zmrożenia linki, bo tak mi siÄ™ kiedyÅ› zdarzyÅ‚o. NadmieniÄ™ że nie posiadam garażu a samochód trzymam pod chmurkÄ…. WracajÄ…c do tematu drodzy posiadacze automatów jakie macie doÅ›wiadczenia zimÄ… bo rozumiem że pozostawiacie auto bezwzglÄ™dnie na rÄ™cznym, wiÄ™c jak sobie radzicie z tym mankamentem? Czy konserwacja na zimÄ™ wystarczy by tego uniknąć? jakich Å›rodków zapobiegawczych ewentualnie używacie? Zapraszam do dyskusji. 


  • 0

#2 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • SkÄ…d:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:22, 30.11.2018

Kolego w accordach 7,8 gen ręczny nie ma nic wspólnego ze skrzynią automatyczną. Możesz tak samo używać / nie używać jak w manualu...


  • 0

#3 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • SkÄ…d:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 30.11.2018

Nie rozumiem w manualu po prostu wbijasz bieg i nie zaciÄ…gasz rÄ™cznego, chcesz powiedzieć że tak samo robisz w automacie zostawiasz go na biegu? bez rÄ™cznego, czy nawet w pozycji ,,P,, bez rÄ™cznego. Z tego co sÅ‚yszaÅ‚em to pozostawiajÄ…c w pozycji P tez należy zaciÄ…gać rÄ™czny bo nawet na maÅ‚ym skosie oddziaÅ‚ywujÄ… ogromne siÅ‚y na skrzynie które jÄ… niszczÄ…, ale oczywiÅ›cie to tylko teoria wyczytana z publikacji. 


  • 0

#4 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • SkÄ…d:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:24, 30.11.2018

Nie rozumiem w manualu po prostu wbijasz bieg i nie zaciÄ…gasz rÄ™cznego, chcesz powiedzieć że tak samo robisz w automacie zostawiasz go na biegu? bez rÄ™cznego, czy nawet w pozycji ,,P,, bez rÄ™cznego. Z tego co sÅ‚yszaÅ‚em to pozostawiajÄ…c w pozycji P tez należy zaciÄ…gać rÄ™czny bo nawet na maÅ‚ym skosie oddziaÅ‚ywujÄ… ogromne siÅ‚y na skrzynie które jÄ… niszczÄ…, ale oczywiÅ›cie to tylko teoria wyczytana z publikacji. 

Nie ma czegoś takiego jak zostawienie na biegu (w AT). Jak zgasisz motor, nie ma ciśnienia oleju, auto się zaczyna staczać. Po to właśnie jest pozycja P (parking) i tak ma być prawidłowo gaszony, parkowany i uruchamiany (nie da się uruchomić inaczej niż na P).


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:46, 30.11.2018

Ale w automacie nie powinno się zostawiać na P bo on nie służy do zatrzymania auta. Jak auto stoi na równym terenie to ok, ale przy jakimkolwiek wzniesieniu skrzynia jest dodatkowo obciążana co nie pomaga w prawidłowym działaniu.
Nie rozumiem dlaczego nie zaciągać ręcznego na noc. Jak go używasz systematycznie i masz sprawne linki to nic się nie stanie. Sam w manualu zaciągam i tak samo żona przy automacie ma obowiązek zaciągania niezależnie od pogody.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:03, 30.11.2018

Moja ma 15 lat ..od 8 u mnie i ręczny zawsze zaciągałem bez względu na temp.Nigdy nie było problemu.
  • 0
                       

#7 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:07, 30.11.2018

Czyli teoretycznie - najpierw zaciągamy ręczny, potem wbijamy "P" ?


  • 0

#8 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 17:10, 30.11.2018

Ja trzymam hamulec, wbijam P, zaciągam ręczny, puszczam hamulec.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 1

#9 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • SkÄ…d:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:01, 30.11.2018

W automacie nie zaciągasz ręcznego na płaskim terenie (bo i po co, na P auto jest zablokowane) Na górkach zawsze zaciągasz ręczny żeby potem przy przełączaniu na D nie było zbytniego obciążenia dla skrzyni. Nie wiem nic o zamarzaniu linek, w maluchu to tak ;)

Użytkownik cysior edytował ten post 20:03, 30.11.2018

  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:39, 02.12.2018

Zawsze uzywam recznego, pora roku i temperatura nie ma zadnego znaczenia.
A jesli zamarza ci reeczny, linka itp to znaczy ze masz niesprawny uklad hamulcowy i nalezy to naprawic.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 keraj9

keraj9
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance Automat
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cu1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 04.12.2018

Zawsze uzywam recznego, pora roku i temperatura nie ma zadnego znaczenia.
A jesli zamarza ci reeczny, linka itp to znaczy ze masz niesprawny uklad hamulcowy i nalezy to naprawic.

 

Instrukcja mówi: najpierw ręczny, następnie tryb "P".


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:09, 04.12.2018

Tak na logikę ...aby na P nie powstały niepotrzebne naprężenia
  • 0
                       

#13 honda78

honda78
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • SkÄ…d:szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive a/t
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 29.04.2020

Ja na górce przełączam najpierw na n żeby skrzynia niemiała obciążeń zaciągam ręczny i później dopiero na p
  • 0

#14 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:10, 03.05.2020

Można tak samo to zrobić zatrzymując się, trzymać hamulec zasadniczy, zaciągnąc ręczny , wbić P i puścić hamulec zasadniczy.

Ja tam praktykuje bezwzględnie na to czy jest wzniesienie czy go nie ma.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zaciąganie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq