Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana alternatora // 130A zamiast 105A VIII

VIII alternator cu1 r20a3alternator brakładowania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 ryszardbalik

ryszardbalik
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 29.11.2018

Witam , po krótkiej diagnozie w moim acco stwierdziłem brak ładowania , wygladało to tak, podczas jazdy w pewien poranek , po paru km  zapaliła się lampka akumulatora  po przyjeździe na miejsce około 4km , i zgadzeniu silnika auto już nie odpalilo , poprostu brak prądu
Hanka po podłaczeniu kabli odżyła , auto jeździło  krótkie trasy w mieście po pewnym czasie znowu to samo , do tego choinka abs ble ble ble , przygasanie radia itp , po przyjeździe na miejsce i zgaszeniu zero reakcji czyli znowu brak prądu
po 2h postoju wziałem miernik prądu i sprawdziłem bez odpalenia aku miało 11,7 około , auto odpaliło  po odpaleniu  ładowanie było około 13.6 v i rosło ,poczekałem chwile max 10 min i sprawdziłem ładowanie niestety już było 12.5 około i malało po dalszej chwili 11,7
Sprawdziłem oczywiście na kablu wychodzącym z alternatora napięcie w tym czasie  , wg miernika było 0 czyli nie ładuje
Dziwny zapach spalenizny było czuć wokół altka , wiadomo do wymiany :)
tutaj załączam film podczas pracy alternatora  po nocnym postoju , jak słychać wyje chociaż nie zawsze od tego momentu tak robił


Widząc jak alternator jest zamontowany , chciałbym  się poradzić o pomoc w demontażu alternatora
czy ktoś już to robił ?
 


  • 0

#2 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:11, 30.11.2018

Nic skomplikowanego. Odpinasz aku, zrzucasz pasek, odpinasz wtyczkę, odkrecasz chyba 3 śruby mocowania alternatora i możesz wyciągać.
A, i chyba pompę wspomy odkrecałem żeby go wyjąć.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:09, 30.11.2018

tu jak widać na tym krótkim filmie nic raczej dodatkowo nie trzeba odkręcać, w K serii owszem, też odkręcałem pompe wspomy bo inaczej nie sposób tego wytargać, tu w R serii chyba tylko kilka śrub od alternatora, oczywiście napierw pasek i kable, jak nie masz tzw. lewych rąk do mechaniki to sobie poradzisz 


Użytkownik rafisz edytował ten post 14:10, 30.11.2018

  • 0

#4 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:30, 30.11.2018

tu jak widać na tym krótkim filmie nic raczej dodatkowo nie trzeba odkręcać, w K serii owszem, też odkręcałem pompe wspomy bo inaczej nie sposób tego wytargać, tu w R serii chyba tylko kilka śrub od alternatora, oczywiście napierw pasek i kable, jak nie masz tzw. lewych rąk do mechaniki to sobie poradzisz

Możliwe, ja pisałem o k24 czego zapomniałem dodać.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 ryszardbalik

ryszardbalik
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 02.12.2018

także co do wymiany alternatora , wygląda to tak
odpinamy akumulator

następnie zajmujemy się tymi dwoma wtyczkami
TWNl9XSm.jpg
xghIgK2m.jpg
jedna jest na klucz 10
druga to kostka
Md9J8s2m.jpg

następnie te mocowanie  kostki odkręcamy
99cKEbWm.jpg
i mocowanie kabla odpinamy , dwie plastikowe kostki
LWVMiUTm.jpg

jak już to odkręcimy , zabieramy się za napinacz paska wielorowkowego
ja użyłem do tego klucza oczkowego płaskiego 19 , najlepiej na przedłużce sobie poluźnić pasek
akSA1SEm.jpg

zostało nam tylko odkręcić 2 śruby mocujące alternator
azkKdWrm.jpg
WsFcPd4m.jpg
obydwie śruby są na klucz 12

alternator juz poza autem
H1fNsMjm.jpg


  • 0

#6 lukmack

lukmack
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 01.01.2020

Właśnie dzis niniejsze fotostory mi się przyda, mialem co jakiś czas identyczne wycie z okolic alternatora,

wczoraj finał był taki, że auto normalnie odpalilo, pojawiło się wycie, nagle na desce kontrolki zaczęły się pojawiac: poduszka. Radio zgaslo, uklad vsc, nie działało wspomaganie i.. Po chwili silnik zgasł.

Aku rozladowalo się do zera

Przyjechałem że świeżym aku, podłączam i czuję że klemy nadzwyczaj sporo iskrza.. Przykrecilem, patrzę, z alternatora unosi się lekki niebieski dymek.. Szybko odpialem kleme..

Odpalilem po całkowitym odłączeniu alternatora, więc podejrzewam że altek robi zwarcie, odkrece go i szukam innego..

Użytkownik lukmack edytował ten post 22:06, 01.01.2020

  • 0

#7 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:31, 02.01.2020

Daj do regeneracji w tych alternatorach lubią padać 2 diody w mostku ztąd to wycie. Taka ich przypadłość. Reszta jest bardzo trwała.
  • 0

#8 lukmack

lukmack
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 02.01.2020

Hmm, ale skąd zatem pojawiło się w nim zwarcie.. Aż dym poleciał jak podlaczalem naładowany akumulator..

Lepsza regeneracja swojego (nawet całkowicie spalonego) czy kupno drugiej używki?
  • 0

#9 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 15:24, 02.01.2020

no bo jak padną dwie diody w mostku (plusowa i minusowa) to masz zwarcie pomierzy plusem a minusem,

chyba lepiej regenerować o ile nie padły uzwojenia, wymienią mostek, pierścień + szczotki i łożyska, i masz alternator prawie jak nowy, no chyba że masz dojście do takiego z auta z niewielkim nalotem to też można kupować, bo jak duży przebieg to loteria


Użytkownik rafisz edytował ten post 15:27, 02.01.2020

  • 0

#10 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:13, 02.01.2020

Wymienia się same diody koszt wymiany to 120zł.
20 km od Warszawy. Ja miałem ostatnio tą przypadłość że zaczął wyć i śmierdzieć spalenizną. Przymnie wymieniali diody w mostku, 30 min roboty. Szczotki były ok, łożyska też. Lokalny fachowiec od regeneracji powiedział że w tych alternatorach te dwie diody często wymienia altek w VIII ma 130A.
  • 0

#11 lukmack

lukmack
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 03.01.2020

Ok, dzięki za odpowiedzi!

wymontowalem i oddalem do regeneracji dzisiaj,

wymieniony mostek, diody, uzwojenie, koszt 250 zł.

Jutro Montuję. Oby było git!
  • 0

#12 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 03.01.2020

wymieniony mostek, diody, uzwojenie, koszt 250 zł.

Kto to robił, że wymieniał i mostek i diody?
  • 0

#13 Przemin

Przemin
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Ząbki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:59, 04.10.2020

Wymienia się same diody koszt wymiany to 120zł.
20 km od Warszawy. Ja miałem ostatnio tą przypadłość że zaczął wyć i śmierdzieć spalenizną. Przymnie wymieniali diody w mostku, 30 min roboty. Szczotki były ok, łożyska też. Lokalny fachowiec od regeneracji powiedział że w tych alternatorach te dwie diody często wymienia altek w VIII ma 130A.

Witam możesz mi dać namiary gdzie regenerowałeś alternator??
  • 0

#14 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:10, 27.06.2021

Hej,

Silnik R20A3, alternator wyje i nie ładuje :(

Leży zdemontowany....i jutro zamierzam zanieść go do pełnej regeneracji.

Jeżeli będę musiał wymienić "cały środek" nie wiem, czy nie kupić nowego ... a przy okazji wymienić na większy.

Ten Denso 104210-5370 ma 105A, ja mam powiększony akumulator, do tego auto jeździ w mieście - ciągły deficyt energii.

Chętnie 1do1 bym założył alternator o większym prądzie ładowania.

 

Czy ktoś z Was ćwiczył taki temat ? pasuje coś na zamianę 1do1 (ten sam montaż, te same wtyczki)? np jakiś 130-150A ?

 

dodatkowo: pasek mam już nowy, czy wymienia się jeszcze jakieś łożyska "przy okazji" pracujące na tym pasku ?

To od naciągacza mi się nie podoba.... i to przy grodzi silnika też jakieś takie luźne. Auto pracowało na tym zestawie bez problemów 180kkm.

 

Pozdr,

e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 11:11, 27.06.2021

  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:56, 27.06.2021

2,0 - CSF37 - 104210-5370 - 105A

2.4 - Denso CSF89  - 130A

 

Bez problemu kupisz CSF37 z Amperarzem 130A. Także dalsze kombinacje i jakieś "ale" czy będzie pasować odpadają. 

 

 

Zamiast na "A" lepiej się skupić na kupnie DOBREGO alternatora, a nie dziadostwie na Chińskich częściach które po roku się rozpadnie lub będzie pracować jak odkurzacz. Ale kto co lubi, jeden wyda 200 na alternator, drugi 500 za coś co ma sens, a trzeci 1000 pln. Podobnie jak z Turbo za 1200 a 3500 :) działać będzie wszystko, pytanie jak długo, czy akurat na urlopie za granicami kraju się nie zepsuje :P  oraz ile wyjdzie faktycznie koszt podwójnej roboty:) Dlatego jestem od zawsze zdania, jak coś robić to raz a dobrze.

 

Oczywiście że zaraz ktoś napisze" wydałem 200PLN na alternator i DZIAŁA!! nie twierdzę że nie będzie działać, tylko ZAMIENNIKI te tanie to ruletka, jednemu podziała 100 tysięcy, drugiemu 10 tysięcy. Jak ktoś lubi takie wrażenia i wielki znak zapytania "ILE WYTRZYMA" to śmiało :) 

 

Przez prawie 300 tysięcy przerobiłem kilka alternatorów, od siebie z czystym sumieniem mogę polecić naszą Polską produkcję ze średniej półki cenowej:

 

https://as-pl.com/pl/p/A6172

 

Do tego co fajne wszystko masz rozpisane:

 

https://as-pl.com/pl/u/1042105370

 

Link:

 

https://allegro.pl/o...tor-10613987538

 

 

---

 

Jak rolki pośrednie czy napinacza paska PK nie wyją, nie mają luzu osiowego to zostaw jak najdłużej oryginalne.

Schematy i co potrzebne w razie W znajdziesz u mnie w podpisie. 

 

 

 

Proszę i pozdrawiam. 

 

 

 

Temat połączyłem z istniejącym.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, alternator, cu1, r20a3alternator, brakładowania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq