Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Check engine po raz setny [ROZWIĄZANY]

VII szapranie check engine falowanie obrotów LPG

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 87 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:51, 28.11.2018

Witam.

Mam dosyć ciekawy problem, bo co jakiś czas zapala mi się check engine. Zazwyczaj, gdy zatankuje gaz na mniejszej stacji, pewnie dlatego, że jest gorszej jakości. Gdy pojeżdżę chwilę na benzynie lub zatankuje droższy gaz check engine znika. Czasem też występuje falowanie obrotów na jałowym 800-500 i z powrotem.

Mechanik odczytał mi błąd ale pamiętam tylko treść: Zbyt bogata mieszanka. Dodam jeszcze, że zanim silnik się rozgrzeje, a już będzie pracował na gazie to podczas zmiany biegów jest takie szarpnięcie i ogólnie szarpie na zimnym na gazie. 

Moje pytanie jest takie, czy wymiana sondy lambda na oryginał DENSO pomoże w tej sprawie? I jeśli tak to trzeba na nowo stroić gaz czy obejdzie się bez? (gaz miałem mapowany gdzieś 5-8tkm temu)


Użytkownik spooky14 edytował ten post 15:55, 04.06.2019

  • 0

#2 Broock

Broock
  • Klubowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:21, 28.11.2018

A luzy zaworowe i gaz wyregulowane? Zacząłbym od tego..


  • 0

#3 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 87 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:44, 28.11.2018

właśnie zawory jadę zrobić za tydzień to zobaczymy


  • 0

#4 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1208 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 34
Super

Napisano 13:19, 28.11.2018

Może wtryskiwacze się zapychają.
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 13:42, 28.11.2018

Regulacja zaworów.

Regulacja LPG ale porządnie w czasie jazdy a nie tylko na postoju.

Sprawdzenie przy regulacji jak zachowują się poszczególne wtryskiwacze, czy któryś się nie kończy.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#6 jay11

jay11
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:41, 28.11.2018

Miałem identycznie przez 2 lata. Wyreguluj porządnie zawory i zmień gazownika. U mnie pomogło i teraz jak ręką odjął.
  • 0

#7 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:15, 28.11.2018

pojezdzij troche na benzynie...jesli check sie nie pojawi to bedziesz wiedzial ze to wina gazu i ze trzeba go wyregulowac...jesli to bogata mieszanka faktycznie to nie ma sie czym martwic...gorzej gdyby bylo ubogo...


  • 0

#8 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 87 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:06, 04.12.2018

Update:

 

Zawory wyregulowane. Pierwsze odczucia to... nowy samochód  :-D 
Nie ma praktycznie żadnego szarpania przy zmianie biegów, lepiej się rusza (mniej gazu potrzeba). Mechanik powiedział, że zawory wydechowe były bardzo mocno rozregulowane i dobrze, że przyjechałem. 

Teraz zatankowałem gaz i będę obserwował, póki co check nie zniknął ale możliwe że to kwestia 20-30km.

 

Jak coś jeszcze zaobserwuję będę robił updaty.


  • 0

#9 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 87 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:36, 03.01.2019

UPDATE:

 

Check engine zgasł, ale gdy zatankuje gaz z innej stacji, zamiast na tej "mojej", błąd powraca, a z nim falowanie obrotów na jałowym, również na benzynie. Kupiłem świece DENSO Irridum i niedługo biorę się za wymianę. Zobaczymy, czy coś da.


  • 0

#10 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1179 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 17:01, 03.01.2019

Zawory ok to teraz posluchaj i niczego nie opusc.
Zakrec gaz na butli ! Najwazniejsze.
Zapal auto przelacz na gaz tak kilka razy aby resztki gazu polecialy i caly uklad nie mial gazu.
Pojezdzij tak na benzynie kilka dni lub z kilkadziesiąt kilometrów.
Sprawdz jakie sa korekty silnika stft i ltft.
Wystarczy do tego zwykly skaner obd.
Zapisz korekty i obczaj czy autko jezdzii ok.
Potem odkrec gaz i pojezdzij na tym gazie moze byc z tej ujowej stacji.
I sprawdzaj korekty lub sprawdz dopiero wtedy kiedy wyskoczy kontrolka.
Sprawdz czy korekty sa podobne na pb i na jezdzie lpg.
To cos bedziemy wiedziec.
Ale jestem prawie pewny ze jak wyzej zmien gazownika.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#11 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 87 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:01, 03.01.2019

A jaki program na kompa polecasz do sprawdzenia tych korekt?


  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 22:10, 03.01.2019

torque


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#13 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1179 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 23:48, 03.01.2019

jak wyzej lub jakis inny najprostszy


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#14 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 87 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:54, 09.01.2019

Wreszcie się uporałem ze sterownikami na W10 pod ELM 327.

Pojeździłem na benzynie z zakręconym gazem- efekt check sam zniknął.

W dużym skrócie: na benzynie STFT dużo na plus 10-16% LTFT ~5%

na gazie STFT od 0 do -10% a LTFT 1%

dodatkowo wrzuce jakie błędy mi pokazało 

1RLhLGj.jpg

I8zSxOq.jpg

HXHR6Hg.jpg

JJVVcW1.jpg


  • 0

#15 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1179 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 13:10, 09.01.2019

P0171 to uboga mieszanka.
Pewnie trzeba lpg dobrze ustawic.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szapranie, check engine, falowanie obrotów, LPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq