Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dogrzewanie układu chłodnicznego Accord VII I-Ctdi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 SkRzYnIu

SkRzYnIu
  • Klubowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:Executive
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 28.11.2018

Witam,

Chcę zakupić podlinkowany zestaw. Czy ktoś z was montował coś podobnego i może wyrazić swoje opinie ??
Chcę to zrobić w automacie, tak aby przy np 50stopniach zestaw automatycznie się wyłączał. Czy są jakieś przelotowe termostaty elektryczne, regulowane na których ustawię temperaturę wyłączenia przekaźnika sterującego podgrzewaczem ?

https://www.akcesori...erownikiem-12v/


Użytkownik SkRzYnIu edytował ten post 10:14, 28.11.2018

  • 0

#2 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:49, 28.11.2018

Troche to pradu pobiera.
Masz napisane w opisie urzadzenia:

,,Zasada działania zespołu przekaźników sterujących:

Zestaw elementów po zmontowaniu tworzy sterownik dogrzewacza, zalecane jest używanie go w trybie czasowym, bez pracy ciągłej ze względu na sporą konsumpcje prądu. Sterownik może zasilać układ grzałek np. do osiągnięcia temperatury 50 stopni (taki termostat jest w zestawie) . Po osiągnięciu żądanej temperatury termostat rozłącza układ. Przekaźniki sterowane są podświetlanym włącznikiem, który poleca się zamontować w kabinie.,,

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:53, 28.11.2018

Grzałki (świece żarowe)  mają zapewne 150W mocy każda. Jeżeli załączyć cztery sztuki to przy poborze mocy 600 W będzie płynął prąd 45-50A. Lepiej przed montażem dać alternator do przeglądu bo potem może paść. Z regulacją lepiej nie kombinować, najlepiej stała temperatura wyłączenia. Im mniej elementów tym większa szansa na niezawodność. Niestety ten układ nie ma detekcji napięcia, powinien włączać się dopiero powyżej napięcia 13V. Lub należy znaleźć takie napięcie sterujące które pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 maxi-10

maxi-10
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:30, 02.12.2018

Instalacja musi być bardzo dobrze wykonana, nie mam mowy o fuszerce (luźne połączenia). Jedna zimna świeca żarowa pobiera prąd rzędu 15-18A i ten prąd spada do 8-10A po nagrzaniu czyli masz prąd pobierany ok. 66A, który spada do wartości  ok 36A. Jedyna możliwość użytkowania tego, jeżeli samochód pracuje (wiadomo -> duży pobór prądu i brak pompki obiegowej) . Ja aliexpress widziałem rurki przelotowe z zastosowaniem termistora NTC 10K (KOSO), ale musiałbyś to jakoś przerobić np z termostatem W1209 bo on też posiada termistor NTC 10K. Ogólnie pasuje, żeby tym sterował jakiś układ np. Adruino, który nie odpali tego podgrzewacza, jeżeli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 13V, temperatura silnika nie jest wyższa niż np. 50 stopni i np. temperatura zewnętrzna nie większa niż 15 stopni. Na przewodzie od nagrzewnicy nie powinno być żadnych zaworów nagrzewnicy bo płyn będzie się gotował  ;)   Ja jestem przeciwnikiem tego rozwiązania jeżeli nie jest faktyczne. Alternator i akumulator dostają porządnie w "dupe" i jeżeli jeździsz po mieście to  alternator nie zdąży naładować akumulatora ;/   . Masz diesela to spokojnie możesz zamontować na belce używane webasto np. TTC  i będziesz dużo bardziej zadowolony ;) Ja mam i polecam takie rozwiązanie :)  Jeżeli chciałbyś jakieś fotki z montażu webasto to pisz ;)

Pozdrawiam Mariusz


  • 0

#5 Rust_IN

Rust_IN
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:51, 21.11.2023

Instalacja musi być bardzo dobrze wykonana, nie mam mowy o fuszerce (luźne połączenia). Jedna zimna świeca żarowa pobiera prąd rzędu 15-18A i ten prąd spada do 8-10A po nagrzaniu czyli masz prąd pobierany ok. 66A, który spada do wartości  ok 36A. Jedyna możliwość użytkowania tego, jeżeli samochód pracuje (wiadomo -> duży pobór prądu i brak pompki obiegowej) . Ja aliexpress widziałem rurki przelotowe z zastosowaniem termistora NTC 10K (KOSO), ale musiałbyś to jakoś przerobić np z termostatem W1209 bo on też posiada termistor NTC 10K. Ogólnie pasuje, żeby tym sterował jakiś układ np. Adruino, który nie odpali tego podgrzewacza, jeżeli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 13V, temperatura silnika nie jest wyższa niż np. 50 stopni i np. temperatura zewnętrzna nie większa niż 15 stopni. Na przewodzie od nagrzewnicy nie powinno być żadnych zaworów nagrzewnicy bo płyn będzie się gotował  ;)   Ja jestem przeciwnikiem tego rozwiązania jeżeli nie jest faktyczne. Alternator i akumulator dostają porządnie w "dupe" i jeżeli jeździsz po mieście to  alternator nie zdąży naładować akumulatora ;/   . Masz diesela to spokojnie możesz zamontować na belce używane webasto np. TTC  i będziesz dużo bardziej zadowolony ;) Ja mam i polecam takie rozwiązanie :)  Jeżeli chciałbyś jakieś fotki z montażu webasto to pisz ;)

Pozdrawiam Mariusz

 

Ja bym poprosił fotki z montażu webasto i jakieś wskazówki co kupić to może się zabiore za to tej zimy bo robie krótkie odcinki. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq