Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciśnienie w oponach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 radovan765

radovan765
  • Klubowicz
  • 124 postów
  • Skąd:KRAINA FALUBAZ FZI
  • Silnik:2.0
  • Wersja:type-s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 28.05.2010

Witam spotkałem się z takim czymś http://www.oponeo.pl...2_0_108kw.htmlx
Na naklejce na drzwiach jest naklejka z ciśnieniem 2.2 przód i 2.1 tył przy kołach 15"
więc jak powinno być
  • 0

VII           K20Z2 2006r graphite                            BRC

VI            1999r 2.0i ES Żywe Srebro                    BRC
 IV           1990  graphite                                        BRC
a pierwsze 126p 600poj. piaskowy 


#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:59, 28.05.2010

Tak jak masz na wlepce.
  • 0

#3 radovan765

radovan765
  • Klubowicz
  • 124 postów
  • Skąd:KRAINA FALUBAZ FZI
  • Silnik:2.0
  • Wersja:type-s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 28.05.2010

Heh nieraz takie głupoty powymyślają ,napiszą gdzieś i później człowiek zamotany.
Dzięki TROJAN
  • 0

VII           K20Z2 2006r graphite                            BRC

VI            1999r 2.0i ES Żywe Srebro                    BRC
 IV           1990  graphite                                        BRC
a pierwsze 126p 600poj. piaskowy 


#4 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:03, 29.05.2010

Naklejka to jedno... dane na necie to drugie... a praktyka pokazuje, że w zależności od opon czasami trzeba dać więcej, czasami mniej... rożnie to bywa. Osobiście mam wpompowane 2.5 na 4 kołach (gaz)... nic nie ubywa, dobrze się trzyma, bardzo dobrze zatrzymuje na mokrym, nie ma różnicy w spalaniu. Oczywiście mam na myśli rozmiar 205x55x16, bo dane na nalepce pewnie odnoszą się do oryginalnego rozmiaru 195x60x15. Tak wiec wszystko zależy od rozmiaru (wg. mnie). Jak miałem wpompowane po 2.1 to jakoś tak mułowato się jeździło.
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#5 bipi

bipi
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:10, 29.05.2010

U.S.S.Macio, nie sądzisz, że na tyle 2.5 to trochę sporo? No chyba że na tyle wozisz koleżanki ;-)
Ja mam u siebie na tyle 2.1 i bieżnik nie przylega całą szerokością opony, a jeżdżę sam i chyba jeszcze zmniejszę ciśnienie do 1.9.

Pozdrawiam Kolegę w MAKach ;-)
  • 0

Pozdrawiam

BiPi


#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:31, 29.05.2010

Weźcie pod uwagę te złomowate, rozkalibrowane maszyny do pompowania kółek. Ja mam 3 stacje koło siebie. 2x shell z automatem i jedna bliska z manualnym
miernikiem.
Każda pokazuje mi inne ciśnienie, różnica w okolicach 0,2-0,3 bara. To sporo według mnie.
Odległość między stacjami około od 1km do 2km, więc kółko ma tą samą temp.
Najładniej opona wygląda na manualnym (ze wskazówką). Znaczy, że wyraźnie cały bieżnik dolega do jezdni, ale nie wygląda flakowato.
Auto nieobciążone.
U siebie trzymam okolice 2.2-2.3 bara. Na tyle i przodzie.
Kółka standard 15".
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:07, 29.05.2010

A widzita, mam jeszcze Asa w rękawie... gdy byłem na akcji wiosna w ASO już na Makach i Pirelli P7 to facet po sprawdzeniu wszystkiego (czyli łącznie z ciśnieniem na kołach) powiedział mi, że 2.5 to jest idealnie na te oponki, ponieważ te laczki są dość miękkie... a wiedział co mówi bo sami je oferowali w ASO. I ja również uważam że jest to idealny dobór. Oponki na prawdę świetnie się trzymają. To tyle na ten temat.
Pozdrawiam.
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#8 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7359 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 36
Super

Napisano 20:16, 29.05.2010

tylko nie przesadzajcie z tym ciśnieniem - na oponie jest określone max ciśnienie i wynosi powiedzmy w okolicach 3,5 atmosfery - przy założeniu ze podczas jazdy powietrze w oponie się nagrzewa, a co za tym idzie jego ciśnienie wzrasta nawet o 0,2-0,4 atm zbliżacie się do granicznej wartości.
  • 0

#9 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:27, 29.05.2010

...przy założeniu ze podczas jazdy powietrze w oponie się nagrzewa...


To jest już raczej oczywiste... a samobójcą nie jestem.
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#10 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7359 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 36
Super

Napisano 21:04, 29.05.2010

...przy założeniu ze podczas jazdy powietrze w oponie się nagrzewa...


To jest już raczej oczywiste... a samobójcą nie jestem.


nie wszyscy wiedza że ciśnienie powietrza rośnie w oponie podczas jazdy, a przynajmniej nie pamiętają o tym to pierwsza sprawa a druga to może nie wszyscy wiedza że każda opona ma określone max ciśnienie. Niekorzystny zbieg okoliczności może spowodować uszkodzenie opony, że o bardziej tragicznych sytuacjach nie wspomnę. Miałem już przypadek że klient przyjechał z ciśnieniem lekko powyżej 3 atm na profilu 35 - bo mu tak doradzili. Oczywiście to przypadki ekstremalne, ale się zdarzają.
  • 0

#11 radovan765

radovan765
  • Klubowicz
  • 124 postów
  • Skąd:KRAINA FALUBAZ FZI
  • Silnik:2.0
  • Wersja:type-s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 30.05.2010

A propos kiedyś napompowałem na stacji benzynowej (mieli zepsuty wskaźnik ciśnienia) kółka i pojechałem.Czułem się jakbym jechał w ping-pongu. Podjechałem pod dom wyciągam swój miernik a tam 3,4 atmosfery. :k
  • 0

VII           K20Z2 2006r graphite                            BRC

VI            1999r 2.0i ES Żywe Srebro                    BRC
 IV           1990  graphite                                        BRC
a pierwsze 126p 600poj. piaskowy 


#12 zatyk

zatyk
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 05.10.2015

Koła 17 cali ile byście nabili?
  • 0

#13 KOko

KOko
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:16, 05.10.2015

Ja przy swoich 215/45 r17 nabiłem dziś 2.6 - wcześniej miałem 2.4 - myślę, że zejdę do 2.5 i będzie git


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq