Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

prawidłowe luzy zaworowe - przegląd LPG

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:39, 16.11.2018

Witam

 

Byłem kilka razy na przeglądzie instalacji LPG na gwarancji i gazownik po podłączeniu komputera na podstawie odczytów podawał "tajemniczy" współczynnik. Współczynnik ten miał określać czy luzy zaworowe są prawidłowe. Mój współczynnik wynosił od 0.25 do 0.27 i przez gazownika zostało to skomentowane jako że luzy zaworowe są bardzo dobrze ustawione. Na moje pytanie co to za współczynnik i gdzie go można odczytać dostałem odpowiedź "tajemnica zawodowa", dodatkowo powiedział  cytuje : "w cenie przeglądu LPG ma Pan darmowe sprawdzenie luzów zaworowych".

 

W sumie brzmi dobrze bo nie muszę zrzucać pokrywy zaworów żeby te luzy sobie sprawdzić. Pytanie co to za współczynnik i na ile to jest wiarygodne ?

Gazownik bardzo dobry - co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Do słabego gazownika samochodu nigdy bym nie oddał.

Sterownik Stag QBox Plus.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:52, 16.11.2018

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 454 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:06, 16.11.2018

Osobiście wątpił bym w takie czary ale nie znam się na gazie więc pozostawie kwestię dla innych bardziej ogarniętych.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 23:26, 16.11.2018

Od dziś koniec ze zrzucaniem pokrywy w celu kontroli luzów zaworowych?: )
  • 0

#4 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:20, 17.11.2018

Następny etap - regulacja luzów zawodowych bez otwierania maski
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5210 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:17, 17.11.2018

Pewnie korekty wtrysków Już było to raz tutaj roztrząsane.Jednak nikt mnie nie przekona do nieściągana pokrywy
  • 0
                       

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2916 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 48
Super

Napisano 17:53, 17.11.2018

Nie o korekty tu konkretnie chodzi (w tej wypowiedzi gazmena). Tylko o podcisnienie w kolektorze ssącym.
Jesli jest złe to w 90% złe są luzy.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 17:54, 17.11.2018

  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8758 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 106
Wzorowa

Napisano 18:29, 17.11.2018

Ale jak jest źle to zawory już są dawno podparte.
Poza tym jak ktoś ma zapchany filtr powietrza to też niewiele da się wywnioskować.

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5210 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:19, 17.11.2018

Pewnie specjalista od grupy VAG
  • 0
                       

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2916 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 48
Super

Napisano 19:35, 17.11.2018

W Hondzie ma to również zastosowanie. Podobnie jak podgląd korekt. Polemizowałbym że jak jest złe podcisnienie to zawory dawno podparte.
Kontroli luzow jednak nic nie zastąpi.
  • 0

#10 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1325 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:28, 17.11.2018

Potwierdze to co w 1 poscie rowniez patrze na podcisnienie i ma to jak najbardziej odniesienie do luzu zaworowego.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8758 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 106
Wzorowa

Napisano 21:49, 17.11.2018

Potwierdze to co w 1 poscie rowniez patrze na podcisnienie i ma to jak najbardziej odniesienie do luzu zaworowego.

A jak się to ma do zabitego filtra powietrza. Ciekaw jestem jak wpływa jego stan na podciśnienie.


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5210 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:38, 17.11.2018

Potwierdze to co w 1 poscie rowniez patrze na podcisnienie i ma to jak najbardziej odniesienie do luzu zaworowego.

Wydechowych też ?.. ,a ssący jeden 0.20 a drugi 0.30 też wyłapie ?
Jakoś ciężko to sobie wyobrazić.
Chyba tylko sprawdzi ,że nie są podparte

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:40, 17.11.2018

  • 0
                       

#13 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1325 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:50, 18.11.2018

To jest poglądowe czy sa jeszcze idealnie czy nie. Nie mozna zauwazyc na ile sa zle.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5210 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 31
Super

Napisano 08:11, 18.11.2018

Nierozumiem ..to są idealnie ? ...czy poglądowo ?
...nie można zauważyć na ile są źle...to się domyślam
  • 0
                       

#15 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1325 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:15, 18.11.2018

jesli zawory sa ok to podcisnienie tez jest ok.

jesli z nimi jest cos nie tak to i podcisnienie sie zmienia.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq