Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak nawiewu powietrza z kratek wentylacyjnych

VIII Wentylacja brak

Najlepsza odpowiedź PrimoMas , 16:12, 28.11.2018

W końcu znalazłem przyczynę okazał się wentylator. Ale do rzeczy wentylator zakupiłem na allegro poprzrz aplikację w telefonie.Jak się okazało dzisiaj po dokladnym sprawdzniu z angielskiej wersji hondy. Przyszedł założyłem chodzi jest ok. Ale temp spadała więc zaczęły dziać się cuda. Więc szukałem winowajcy. A na to że wentylator z Angelika kręci odwrotnie niż z europejskiej wersji zaprowadził mnie Pan z ASO Białystok zadzwoniłem i popytalem. Stwierdził że mieli raz auto po przejściach i nowy właściciel zgłosił się do nich że wentylacja nie działa prawidłowo. Okazało się że wentylator był z anglika:). Zamienilem miejscami przewody na wtyczce zasilania i dmucha jak należy . Tak dla potomnych wersja europejska wentylatora jest 3 razy droższa na aledrogo. Trochę się zdziwiłem dlaczego zapłaciłem 40 zl skoro były po 150zl.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:43, 14.11.2018

Witam 

Sprawa wygląda następująco brak nadmuchu powietrza z kratek wentylacyjnych w rożnych konfiguracjach ustawienia. 

Zacznę od tego co sprawdziłem i działa

- Wentylator sprawny kreci i ładnie zmienia się na poszczególnych poziomach prędkościach.

- klapki sterowania obiegiem wewnętrznym jak i zewnętrznym Ok

- klapki regulacyjne od rozprowadzenia powietrza na poszczególne obiegi od strony pasażera nic się nie przycina ładnie pracuje. 

- klimatyzacja działa

- po uruchomieniu samochodu na trybie bez klimy szyby parują po uruchomieniu AC wszystko wraca powoli do normy bo nadmuch występuje tylko na szybę ale taki delikatny ze ledwie czuć na ręce

- z nawiewów podczas jazdy jedynie delikatny nadmuch powietrza zarówno ciepłego jak i zimnego jak zmienię nastawy temperatury.

- filtr przeciwpyłkowy drożny.

Na dalsza drogę to raczej taka jazda odpada, a w koło wieży może być. Proszę o wszelkie propozycje lub sugestie co można jeszcze sprawdzić a może ktoś już spotkał się z taka sytuacją ?? Z góry dziękuje i na bieżąco będę informował jak coś znajdę.


Użytkownik PrimoMas edytował ten post 09:03, 14.11.2018

  • 0

#2 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:03, 14.11.2018

Sprawdzales rezystor dmuchawy? W Honda potrafi paść i wtedy nie ma nawiewu.
  • 0

#3 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:29, 14.11.2018

Sprawny rezystor bo dmuchawa pracuje na wszystkich biegach

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:01, 14.11.2018

Skoro nadmuch działa a nie czuć powietrza w kratkach w różnych ustawieniach zaczął bym od sprawdzenia czy klapki sterujące powietrze do poszczególnych kratek przestawiają się . Możliwe że któraś klapka się zacięła albo padł silniczek sterujący nią ewentualnie coś spadło urwało się . Musisz się dostać do mechanizmów sterowania zarówno od strony pasażera jak i kierowcy i sprawdzić to na początek .


  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:37, 15.11.2018

- klapki sterowania obiegiem wewnętrznym jak i zewnętrznym Ok

- klapki regulacyjne od rozprowadzenia powietrza na poszczególne obiegi od strony pasażera nic się nie przycina ładnie pracuje. 

 

Problem jest chyba właśnie w tym, zastanawiam się skąd wiesz że wszystko jest OK :-) Nie wiem/nie pamiętam jak jest w VIII-ce, w VII-ce część silniczków sterujących klapkami znajduje się od strony kierowcy a nie pasażera.

W ESM jest procedura testowania HVAC i można odczytywać położenie klapek (sam robiłem to raz) ale odczyt ma miejsce w samym silniczku. Zobaczysz więc gdyby doszło do tego że silniczek nie daje rady ruszyć (bo np. się coś zacięło). Ale jeśli się coś rozłączy lub urwie to odczyty z silniczka będą poprawne a klapka będize stała w miejscu.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 10:39, 15.11.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:10, 15.11.2018

Skąd wiem bo rozebrałem pól samochodu od strony pasażera :) przy okazji dostępu do boroskopu sprawdziłem prace klapek, pracują zmieniają położenie bez oporu.

Od strony pasażera są trzy silniki do sterowania klapami pierwsza to obieg zewnętrzny i wewnętrzny kolejne dwie to rozprowadzanie powietrza na poszczególne obiegi.

Przy okazji obejrzałem nagrzewnice bo myślę sobie może coś tam wpadło :) czysto. 

Szukając informacji na ten temat na stronach anglojęzycznych tez natknąłem się na wzmiankę ze jeden z tych silniczków znajduje się własnie od strony kierowcy.

Dzisiaj zabieram się z druga stronę przy okazji podepnę kompa i zobaczę czy jakiś błąd nie wisi i zrobię testowanie systemu.


Użytkownik PrimoMas edytował ten post 16:11, 15.11.2018

  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:14, 16.11.2018

Test się robi jakoś przyciskami od radia czy klimy. Widać różne ciekawe rzeczy.

Popatrzyłem do ESM. Od strony pasażera masz silniczek obieg wewnętrzny/zewnętrzny, silniczek kierunek nawiewu i silniczek mieszanie ciepłego/zimnego powietrza.. Od strony kierowcy - drugi silniczek mieszania (nie wiem dlaczego są dwa). Nie ma żadnego schematu jak powietrze tam przepływa :-(

W VIII jest inaczej niż w VII gdzie silniczek mieszania był jeden i sterował linką także zaworem nagrzewnicy. Tutaj nagrzewnica nie ma zaworu wody i daje zawsze na maksa a temperatura wnętrza jest regulowana tylko przez regulację ilości powietrza zimnego (z zewnątrz i ew schłodzonego przez klimę) i ogrzanego przez nagrzewnicę.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:35, 16.11.2018

W VIII też jest zawór nagrzewnicy przynajmniej w dieslu . Od strony kierowcy jest silniczek mieszania Ciepło zimno połączony poprzez linkę z zaworem nagrzewnicy ale to nie istotne w sprawie. Skoro twierdzisz że klapki pracują prawidłowo to możliwe w środku nie pracują w pełnym zakresie ale jak wiadomo żeby to sprawdzić dużo rozbierania. Sprawdził bym na Twoim miejscu wentylator być może nie dmucha pełna mocą bo stracił część łopatek w wiatraku mało prawdopodobne bo gdyby tak było to miałby wibracje i byś słyszał . Druga opcja że wiatrak ślizga się na ośce silnika wentylatora i nie dmucha pełna mocą czasami tak bywa.


  • 0

#9 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:33, 18.11.2018

Jak się okazało organoleptycznie klapki działały ale jednak coś nie było ok. W końcu sprawdziłem błędy komputerem skasowalem i wszystko wróciło do normy. Był błąd w układzie klimatyzacji. Dlatego w takich sytuacjach najpierw podpiąć kompa niż stracić kilka godzin na dojsciu do wniosku ze klapki działają. Czyli dla potomnych najpierw błędy komputera później reszta. Dziekuje wszystkim za pomoc i udział w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam. Komp to Delphi z aliexpres.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 hevi

hevi
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:l
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 18.11.2018

miałem podobną sytuację tylko tyle że po doładowaniu klimy zamiast zimnego leciało chłodne powietrze i też błąd klimy podobno jakis zaawór sie przyciął.


  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:09, 21.11.2018

W VIII też jest zawór nagrzewnicy przynajmniej w dieslu . Od strony kierowcy jest silniczek mieszania Ciepło zimno połączony poprzez linkę z zaworem nagrzewnicy ale to nie istotne w sprawie. Skoro twierdzisz że klapki pracują prawidłowo to możliwe w środku nie pracują w pełnym zakresie ale jak wiadomo żeby to sprawdzić dużo rozbierania. Sprawdził bym na Twoim miejscu wentylator być może nie dmucha pełna mocą bo stracił część łopatek w wiatraku mało prawdopodobne bo gdyby tak było to miałby wibracje i byś słyszał . Druga opcja że wiatrak ślizga się na ośce silnika wentylatora i nie dmucha pełna mocą czasami tak bywa.

 

Aaa, to OK. W takim razie w benzynie (a przynajmniej 2.4) się zmieniło z VII na VIII - silnik od klapki mieszania po stronie kierowcy nie steruje już linką tym zaworem bo zaworu nie ma.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:34, 21.11.2018

2.0 VIII też nie ma zaworu.
  • 0

#13 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:16, 26.11.2018

Wracam do tematu bo niestety dalej jest cos nie tak. Niby cos dmucha ale to wszystko jakoś słabo. W dniu wczorajszym jechałem i gdyby nie klima to wszystkie szyby parowały natychmiast, a temp ustawiona miałem na max i tak w aucie daleko było do tego aby moc pozbyć się kurtek z nawiewów leciało jakieś cieple powietrze a nie gorące a do tego tak delikatnie dmuchało mimo ze było ustawione na max. Wentylator dmucha ale mam wrażenie ze cos go dławi. Dzisiaj sprawdziłem komputerem czy czasami nie wisi jakiś błąd wszystko ok. Może własnie ta dmuchawa jest uszkodzona. Na necie znalazłem po angielsku na temat uszkodzonej dmuchawy  Woole gosciu ma mnóstwo tematow DIY odnośnie Hondy.


Użytkownik PrimoMas edytował ten post 17:20, 26.11.2018

  • 0

#14 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:44, 26.11.2018

Jak wyjmiesz filtr przeciwpyłkowy i zostawisz otworzoną jego komorę, to gdy włączysz wentylator na maxa powinno
przez otwór w schowku być silnie zasysane powietrze.

Tylko nic nie wkładaj do otworu.
  • 0

#15 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:20, 27.11.2018

Jak wyjmiesz filtr przeciwpyłkowy i zostawisz otworzoną jego komorę, to gdy włączysz wentylator na maxa powinno
przez otwór w schowku być silnie zasysane powietrze.

Tylko nic nie wkładaj do otworu.

Niby tak powinno być ale niestety mam wrażenie że po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego i włożeniu reki w okolice wentylatora czuć jakby powietrze wracało czyli cos dławi przepływ. Dzisiaj pomierzyłem cęgami wentylator wychodzi w okolicach 13 A na największym biegu i trzyma równo. Już ręce opadają bo niby wszystko ok ale jednak coś nie tak. 


Aaa, to OK. W takim razie w benzynie (a przynajmniej 2.4) się zmieniło z VII na VIII - silnik od klapki mieszania po stronie kierowcy nie steruje już linką tym zaworem bo zaworu nie ma.

Wentylator jest ok. Wszystkie łopatki są:)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Wentylacja brak

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq