Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błąd ABS + VSA + wykrzyknik

VIII Błąd ABS VSA Wykrzyknik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#31 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:59, 10.12.2018

Dziś odstawiłem auto do mechanika, przy okazji przekładki kół ma wymontować moduł z pompy ABS i podrzucić do naprawy. Jak będę miał poskładane i będzie wszystko grało to napiszę co, gdzie i jakie koszty. Wstępnie z tego co się orientowałem ok. 450 zł, czyli tak jak pisał Ślepak, zdecydowałem się na naprawę z gwarancją zamiast loteryjnej używki.

 

Mały update: okazuje się, że jednak nie podejmą się naprawy, nie pracują na tym modelu. Z obudowy plastikowej odczytałem Nissin NK11 SEAE8 6A16-0596 EAWWW. Próbowałem w firmie "Rapid Auto" ul. Krakowska, Wrocław. Szukam dalej kogoś kto się podejmie, gdyby ktoś miał jakieś info to bardzo proszę pisać, już miałem nadzieję, że będzie załatwione...

Wysłane z SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Użytkownik pawelski edytował ten post 13:57, 10.12.2018

  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#32 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:14, 11.12.2018

Lub naprawa tej co masz +/- 500 PLN. 

Ogłoszenia znajdziesz na allegro/olx.

Będzie bynajmniej pewność że będzie pasować i jakaś gwarancja dwuletnia na wykonaną usługę.

Kupisz używkę i może podziała miesiąc, albo rok. 

Kolejna firma, którą zapytałem o możliwość naprawy pompy Nissin NK11 odpisała właśnie: "Niestety nie jesteśmy w stanie pomóc Panu z naprawą tej pompy - jest ona nieodwracalnie uszkodzona. Zalecamy wymianę na używany egzemplarz. Serdecznie pozdrawiam, ekipa Z.M Serwis. Czyżby tylko ATE można naprawić ?


  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#33 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 430 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:16, 11.12.2018

A tu:
https://zmserwis.eu/...da/accord-07-12
  • 0

#34 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:30, 11.12.2018

A tu:
https://zmserwis.eu/...da/accord-07-12

To właśnie od nich ta wiadomość

Wysłane z SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#35 Dacc

Dacc
  • Klubowicz
  • 67 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:13, 12.12.2018

Kupuj używkę. Tylko nie kupuj za 1000zł tylko celuj i czekaj. Ja ustrzeliłem za 200 polskich złociszy i śmiga. 


  • 0

#36 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:21, 12.12.2018

Kupuj używkę. Tylko nie kupuj za 1000zł tylko celuj i czekaj. Ja ustrzeliłem za 200 polskich złociszy i śmiga.

Większość używek z ogłoszeń to ATE, Nissin'a trudniej znaleźć. Tyle dobrego, że można praktycznie normalnie jeździć mając z tyłu głowy, że systemy nie działają.

Wysłane z SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#37 Dacc

Dacc
  • Klubowicz
  • 67 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:26, 12.12.2018

Ja kupiłem po numerze taką jak miałem na alledrowo, ale ponoć ważna wersja silnika.


  • 0

#38 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:47, 12.12.2018

Ja kupiłem po numerze taką jak miałem na alledrowo, ale ponoć ważna wersja silnika.

Właśnie udało mi się kupić pompę do polifta, silnik 2.0i. Po weekendzie będę montował to dam znać jak wszystko poszło. Wyszło niecałe 200 z przesyłką i pisemną gwarancją rozruchową, przed wymontowaniem rzekomo błędów nie wywalała.

Wysłane z SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#39 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:16, 17.12.2018

Przepraszam z góry za nowy post w temacie tuż pod swoim. Pompa ABS dziś została wymieniona, układ odpowietrzony. Odebrałem auto od mechanika, odpaliłem, brak świecących kontrolek ABS czy VSA. Wróciłem do pracy (około 500 m) i dla świętego spokoju, mając na uwadze posty Ślepaka diagnostyka spinaczem - skasowałem DTCB1170 PA50, może był w pamięci, kalibracja VSA i do domu. Po około 2 km zapaliła się śnieżynka z ostrzeżeniem o możliwości oblodzenia i po sekundzie  !, ABS, VSA. Na światłach restart silnika i następne 10 km cisza. W domu znów spinacz, odczytałem z migania ABS 7 długich + 1 krótki. Kasowanie błędu, ponowna kalibracja VSA i na razie błędów DTC brak a i ABS przestał pokazywać błędy. W tym momencie chciałbym podziękować za pomoc kolegom w tym temacie, szczególnie Ślepakowi (czasami się wnerwia na mało rzeczowe posty i brak czytania ze zrozumieniem ale moc wiedzy w nim silna) i Dacc. mam nadzieję, że więcej w tym wątku nie napiszę bo jak się znowu zaświeci święta trójca na desce to wystawię Hankę na aukcję WOŚP :-) Gdyby ktoś szukał pompy do VII polifta daje link do tego sprzedawcy: https://allegro.pl/p...7722612257.html


Użytkownik pawelski edytował ten post 19:25, 17.12.2018

  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#40 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2255 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 19:55, 17.12.2018

:diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

 

Sprawdź ciśnienie w oponach o ile poprawnie odczytałeś błąd.

Ile kilometrów zrobiłeś po "naprawie" ??? Fajnie że wszystko działa.


Użytkownik ślepak edytował ten post 19:59, 17.12.2018

  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#41 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:18, 17.12.2018

Przejechałem około 10 km, tlenu w oponach nie sprawdzałem bo w zeszłym tygodniu robiłem przekładkę kół z letnich na zimowe po raz pierwszy po zakupie auta. Jutro podjadę na CPN sprawdzę ciśnienie.

 

:diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

 

Sprawdź ciśnienie w oponach o ile poprawnie odczytałeś błąd.

Ile kilometrów zrobiłeś po "naprawie" ??? Fajnie że wszystko działa.


  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#42 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2255 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 19:01, 18.12.2018

No to daj znać jak kolejne kilometry i ciśnienie w kołach.

Trochę mało 10 kilometrów żeby świętować sukces, ale liczę że wymiana pompy rozwiązała sprawę definitywnie. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#43 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:30, 18.12.2018

No to daj znać jak kolejne kilometry i ciśnienie w kołach.

Trochę mało 10 kilometrów żeby świętować sukces, ale liczę że wymiana pompy rozwiązała sprawę definitywnie. 

Sytuacja jest dynamiczna, na początku powiem, że ciśnienia w oponach nie sprawdziłem. Dziś 6 rano jadę 13 km - cisza, spokój,banan na twarzy. Powrót do domu i po 2 km komplet się zaświecił, raz czy dwa ponowne uruchomienie silnika i gaśnie wszystko. Zatrzymałem się na parkingu, spinacz w ruch: ABS mruga 7 długo 1 krótko, kasowanie + kalibracja VSA, jadę dalej. Po około 7 km znowu iluminacja, zgaszenie auta i tak ze 2 razy do 10 km. Długa prosta ale widać, że asfalt jakoś dziwnie się świeci (5 stopni na plusie) taka maź czy coś, ruszam ze świateł i ostro w gaz, miga wykrzyknik przy poślizgu kół no to normalne jak sądzę, odpuściłem. Za kilkadziesiąt metrów ja mu mocno w gaz przy ok. 70 km/h, trójkąt zaczyna mrugać a auto mi nie chce jechać, coś jakby tryb awaryjny czy coś w tym stylu. Ze dwa razy odpuściłem, dodałem gazu - przestał mulić zaczął przyspieszać i ding choinka się zapaliła. W garażu spinacz raz jeszcze, ten sam błąd ABS i ponownie reset. Otworzyłem piwo antystresowe i przeglądając forum ustaliłem braki w oświetleniu wnętrza (przyciski od grzanie tyłka, szyberdachu, VSA i guzior od  awaryjnych) ale to tak na marginesie :-) Jutro sprawdzę jeszcze ciśnienie i zajrzę do zbiorniczka płynu hamulcowego i to na razie koniec pomysłów. Ślepak sorry miałem nie pisać więcej w tym wątku, czas więc auto szykować na WOŚP :-) P.S. co cieszy to przy diagnostyce status DTC NO.


Użytkownik pawelski edytował ten post 19:45, 18.12.2018

  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)


#44 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2255 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 20:38, 18.12.2018

Jak dobrze pamiętam pisałeś że pierwszy raz zakładałeś zimówki... 

Czy wszystkie 4 opony mają taki sam profil?? 

Bo błąd 71 to błąd związany z "opona o innej średnicy" czyli ewentualnie jeszcze ciśnienie w oponach o którym pisałem wyżej. 

Rozumiem że poza 71 nic więcej nie ma?? 

 

Usuwanie usterek wg DTC: 71

 

DTC 71:   Opona o innej średnicy

 

 

1. Skasować kody DTC.

 

 

2. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

3. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).

 

 

4. Przeprowadzić jazdę próbną.

 

Czy kontrolka ABS świeci i sygnalizuje kod DTC 71?

 

TAK - Przejść do  5.

 

NIE - Usterka okresowa; sprawdzić, czy opona jest napompowana zgodnie ze specyfikacją. Pojazd w tym czasie jest sprawny.n

 

 

 

5. Sprawdzić, czy wszystkie cztery opony mają wymagany rozmiar i są prawidłowo napompowane.

 

Czy wszystkie cztery opony mają prawidłowy rozmiar i są prawidłowo napompowane?

 

TAK - Przejść do  6.

 

NIE - Założyć prawidłowe opony lub odpowiednio je napompować i sprawdzić ponownie.n

 

 

 

6. Ustawić samochód na poziomej powierzchni i zaznaczyć każdą oponę niewielką ilością smaru. Przesuwać pojazd, aż każda opona zostawi dwa ślady smaru na podłożu.

 

 

7. Zmierzyć i zanotować odległość między dwoma plamami smaru.

Czy różnica między najkrótszym i najdłuższym pomiarem przekracza 10%?

 

TAK - Wymienić oponę/opony, które są mniejsze lub większe od pozostałych.n

 

NIE - Wymienić zespół modulatora ABS.n

 

 

 

Niestety ostatni punkt może świadczyć o tym że używka okazała się trafiona.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#45 pawelski

pawelski
  • Klubowicz
  • 119 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:47, 18.12.2018

Jak dobrze pamiętam pisałeś że pierwszy raz zakładałeś zimówki...
Czy wszystkie 4 opony mają taki sam profil??
Bo błąd 71 to błąd związany z "opona o innej średnicy" czyli ewentualnie jeszcze ciśnienie w oponach o którym pisałem wyżej.
Rozumiem że poza 71 nic więcej nie ma??


Niestety ostatni punkt może świadczyć o tym że używka okazała się trafiona.

Opony wszystkie takie same 205/55/16, 3 letnie Falkeny na oryginalnych felgach, auto kupione od gościa prowadzącego wulkanizację i jeździła nim żona a nie teściowa więc zakładam że dobrze sprawdzone . Pisałem że status na wyświetlaczu komputera jest DTC NO. Jak to się ma do DTC 71, o którym mówisz ?

Wysłane z SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Księga ulicy mówi jasno - kto raz miał Hondę ten nie kupi Golfa :-)






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Błąd, ABS, VSA, Wykrzyknik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq