Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wskaźnik AC 401

VII wskaźnik poziom gazu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:13, 01.11.2018

Panowie mam taki problem. 2 miesące temu założyłem instalację u Pana Adama Rogowskiego. Wszystko zrobione świetnie, auto śmiga super, a jedyną różnicą jest ta na stacji (choć LPG drożeje dramatycznie;) Ale do rzeczy. Jedyny mankament jaki pojawił się po motażu był taki iż na zamontowanym wskaźniku AC 401 po zatankowaniu gazu do pełna już po ok. 300 km gasły wszystkie podświetlane na zielono ćwiartki wskazania poziomu gazu a napis AC podświetlony na czerwono sugerujący rezerwę palił się jeszcze przez ok 150 km kiedy to auto z racji braku gazu przełączało się na benzynę. Gdy pojechałem na przegląd po 1000 km zgłosiłem Panu Adamowi problem Pan Adam coś tam podpiął, poprzestawiał w komputerze i powiedział że będzie ok. Od tego czasu gdy tankuje do pełna gaz ( a zawsze tak robię) zapalają się tylko 3 ćwiartki na zielono (czwarta nie zaświeca się nigdy) i powoli gasną i po ok 350 km zapala się rezerwa na której latam jeszcze ok 100 km do całkowitego wyczerpania gazu. I teraz pytanie. Da się to ustrojstwo jakoś tak ustawić żeby w miarę ok pokazywało ten poziom gazu tzn. mam na myśli że np. jak na całej butli przejeżdzam 450 km do po zatankowaniu gazu do pełna zaświecają się wyszstkie 4 ćwiartki i co 100 km gaśnie jedna, a przy przejechanych 400 km zapala się rezerwa na której jadę jeszcze 50 km? Wiem że ten mechanizm jest mało precyzyjny i nie ma co oczekiwać że zrobi się tak co do 1 km ale chociaż tak mniej wiecej. 


  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1572 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:27, 01.11.2018

tak precyzyjnie to musiałbyś pojechać z pustym zbiornikiem na stacje i tankować po np. 10l (czy jak tam chcesz) i odczytywać napięcia z czujnika z kompie gazowym a później ustawić sobie progi zaświecenia diodek, 

zrób może automatyczną kalibrację wskaźnika, w instrukcji masz opisana całą procedurę, ale nie wiadomo jak to sobie ustawi


  • 0

#3 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:33, 01.11.2018

Kurcze faktycznie w instrukcji mam napisane jak zrobić autokalibrację i nawet próbowałem to zrobić na stacji i wydaje mi się że zrobiłem zgodnie ze sztuką ale nic  to nie dało. Mógłby ktoś w kilku pkt. napisać jak to poprawnie wykonać to podejme próbe raz jeszcze.


  • 0

#4 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:03, 02.11.2018

Hej. Jeśli w momencie przytrzymania przycisku przełączania gaz-benzyna i wyłączeniu zapłonu zaczęły Tobie zapalać się i gasnąć diody wykonując ruch okrężny to znaczy, że kalibracja została przeprowadzona poprawnie o ile w zbiorniku nie było gazu a tankowanie zakończyło się odbiciem pistoletu (pełny zbiornik).


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>

#5 total_psotal

total_psotal
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:WD
  • Silnik:mam
  • Wersja:taka z 4 kołami
  • KM:50+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0
  • Nadwozie:Malowane
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:47, 16.11.2018

Nie wiem czy problem już rozwiązany, ale jak chcesz zrobić autokalibrację, to zwróć uwagę czy czujnik wchodzi w proces autokalibracji (odpowiednio migająco brzęczące komunikaty, nie pamiętam jak, ale jest to w instrukcji opisane). Możesz mieć jakieś podtrzymanie napięcia po wyłączeniu zapłonu i wtedy musisz odpowiednio później nacisnąć przycisk, tak żebyś go zwolnił, kiedy podtrzymanie napięcia zniknie, i dopiero wtedy odpali się autokalibracja. Nie wiem czy wystarczająco jasno napisałem, ale jak coś to pisz, postaram się jaśniej to napisać

 

p.s. jaką masz tam butlę że robisz 450 na zbiorniku?


Użytkownik total_psotal edytował ten post 11:50, 16.11.2018

  • 0

#6 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:15, 16.11.2018

Najlepiej jest podłączyć sie komputerem i ustawić progi dla napięc jakie podaje czujnik dla odpowiednich poziomów gazu wg.  własnych potrzeb.

 

Najlepiej jakby Adam podpiął ci się do kompa jak masz pełna butle


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 13:48, 16.11.2018

  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 45
Super

Napisano 14:02, 16.11.2018

Żeby dokładnie ustawić najlepiej co 100 km wpisywać wartość napięcia dla każdej diody. Myślę, że z Adamem dogadasz sprawę i jeżeli podłączysz się do sterownika w celu ustawienia wskaźnika nie będzie robił Ci problemów z gwarancją.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 total_psotal

total_psotal
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:WD
  • Silnik:mam
  • Wersja:taka z 4 kołami
  • KM:50+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0
  • Nadwozie:Malowane
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:38, 16.11.2018

Pewnie tak, ale ja tam po autokalibracji jestem zadowolony, pierwsza lampka gaśnie po jakichś 60km, rezerwa wystarcza jeszcze na jakieś 50-60 km, pozostałe stany też jakoś w miarę liniowo się zmieniają. A przy wskaźniku 4 ćwiartki i rezerwa, to i tak ten pomiar nie będzie turbo dokładny, jednak tutaj się pokrywa mniej więcej ze stanem w baku i szacowanym zużyciem na podstawie przebiegu i mi to odpowiada :) 


  • 0

#9 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:38, 17.11.2018

Pewnie tak, ale ja tam po autokalibracji jestem zadowolony, pierwsza lampka gaśnie po jakichś 60km, rezerwa wystarcza jeszcze na jakieś 50-60 km, pozostałe stany też jakoś w miarę liniowo się zmieniają. A przy wskaźniku 4 ćwiartki i rezerwa, to i tak ten pomiar nie będzie turbo dokładny, jednak tutaj się pokrywa mniej więcej ze stanem w baku i szacowanym zużyciem na podstawie przebiegu i mi to odpowiada :)

Ja też zrobiłem autokalibrację i jestem po pierwszym wypaleniu zbiornika po jej dokonaniu. Po zatankowaniu do pełna wszystkie ćwiartki się zapalają. Pierwsza zgasła po 70 km, druga po 140, trzecia przy 200, czwarta przy 400 km. Na rezerwie zrobiłem jeszcze 60 km. Zostawiam to tak jak jest.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, wskaźnik, poziom, gazu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq