Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana silnika z K24A3 na K24A4, brak mocy

VII K24A3 K24A4 brak mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 mrmial

mrmial
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 30.10.2018

Witam. Trafił dziś do mnie Accord VII. Auto zostało sprowadzone z Niemiec z zatartym silnikiem K24A3 i mechanik włożył kupione przez właściciela K24A4, po tej operacji auto nie jedzie nic. Do 2 tys obr jedzie jak 2.4, powyżej słabo a od 4.5 tys obr praktycznie nic się nie rozpędza. Jak dotrwam do 6 tys obr. Wpina się vtec i costam lepiej, ale droga od 5,5 tys do 6 tys obr trwa wieki. Z rzeczy które próbowałem podmienić że starego silnika to zawór VTC, cały zespół VTEC (zawór z przełącznikiem olejowym), wykręciłem także sondę lambda przed katalizatorem aby zwiększyć przepływ spalin wykluczając tym samym zapchany katalizator ponieważ nie ma żadnej różnicy po tych zabiegach. Cewki i świece podmieniane, są ok. Podłączyłem się HDS'em, błędów brak, wszystkie parametry wg. Mnie grają, afr się zgadza, podciśnienie na w pełni rozgrzanym silniku 29kPa, VTEC się załącza przy 6krpm, VTC też działa. Zrobiłem test wszystkich możliwych systemów, wszystko przeszło bez problemu. Wyzerowałem i zrobiłem adaptacje, wyzerowałem i przyuczyłem wzorzec CKP, brak efektów. Zacząłem szukać informacji na temat tych silników i z nich wynika że K24A3 ma odcinke przy 7200 i vteca przy 6000 oraz stopień sprężania 10,1:1 a K24A4 odcinke 6800 i vteca 2400 oraz stopień sprężania 9,7:1, i wydaje mi się że tu jest problem przede wszystkim z VTEC. Podejrzewam że w obydwóch silnikach są inaczej skonstruowane głowice i nie będzie działać to poprawnie. Trzeba albo założyć motor K24A3 albo spróbować włożyć sterownik z K24A4, tylko wtedy trzeba się liczyć z mocą 160km. Jak wy to widzicie? Ma ktoś informacje na taki temat? Może da się coś przerobić, zamienić? Albo ktoś posiada sterownik z K24A4 na próbę albo choć jego numer, żeby wiedzieć jakiego szukać? Samochód jest w automacie.
  • 0

#2 gabrys000

gabrys000
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Re6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 30.10.2018

Może pasować komputer z 2.0
  • 0

moje :gd1-l13a1 cvt

Re6-N22b4 At


#3 theyson144

theyson144
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:iES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:25, 30.10.2018

Moim zdaniem konieczny jest oryginalny komp z a4 bez tego nic nie zrobisz. Ja mam taki silnik napisze ci nr kompa ale dopiero w okolicach soboty.
  • 0

#4 mrmial

mrmial
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 30.10.2018

Wygląda na to że parametry K20A6 są bardzo podobne do K24A4, mam swojego z K20A6 więc może jutro spróbuję przegrać immobiliser i podłożyć sterownik. Jak będzie dobrze to będzie to dla mnie informacja że problem jest w sterowaniu. Wolałbym jednak zrobić z tego K24A4 190km, więc pewnie będę porównywał i próbował przekładać wałki z K24A3 do K24A4. Theyson144 jak będziesz mógł to proszę o ten numer sterownika.
  • 0

#5 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:46, 30.10.2018

Z tego co sie orientuje to k24A4 ma ecovtec, tzn. jedna krzywka na wydechu i dwie na walku ssacym, jednym slowem nie pojedzie to jak k24A3.


  • 0

#6 mrmial

mrmial
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 30.10.2018

A masz informację czym się różnią te silniki? Bo mam pomysł aby po prostu przełożyć wałki z K24A3 do K24A4.
  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:09, 30.10.2018

Poszukaj, wszystkie detale sa w necie. Jesli juz to walki z podporami i dzwigienkami, powinny pasowac plug&play, stopien sprezania to juz gorzej, nie jestem pewnien tloki czy glowica...


  • 0

#8 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:20, 30.10.2018

Myślę że Ralfi powinien się tu wypowiedzieć, wydaje mi się że byłby w stanie pomóc


  • 0

#9 mrmial

mrmial
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:04, 31.10.2018

Chrishonda właśnie o to mi chodzi. Cały zespół z głowicy. Myślę że wtedy sam stopień sprężania nie powinien bardzo wpływać na prawidłową pracę samochodu. Może mieć kilka koni mniej, ale działać powinien poprawnie. Tym się nie da jechać
  • 0

#10 mrmial

mrmial
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 02.11.2018

Odpowiedź dla następnych próbujących robić podobny szczep. Głowice w tych silnikach różnią się ilością krzywek na wałkach. K24A4 ma 2 krzywki na stronie ssącej i 1 krzywkę na stronie wydechowej. Natomiast K24A3 ma po 3 krzywki na stronie ssącej i wydechowej. Po prostu VTEC w K24A4 jest dużo uboższy. Niestetyów nie wystarczy przełożyć samego zespołu koników, wałków i półpanewek ponieważ w głowicy K24A4 brakuje miejsca na sprężynki odbijające koniki zaworowe, które są w głowicy K24A3. Trzeba przełożyć całą głowice. Jutro wkładam głowice z K24A3, dam znać jak wszystko się powiedzie i postaram się dodać zdjęcia pokazujące różnice. Swoją drogą głowica która ściągnąłem z K24A4 jest w idealnym stanie, wygląda jak nowa, sprzedawca twierdził że silnik ma 90000km. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, K24A3 K24A4, brak mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq