Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wariator

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 morfi24

morfi24
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczucin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:03, 27.10.2018

Witam chcialbym sie dowiedziec na temat,wariatora wyprzedzenia kata zaplonu,wlasnie zalozylem w r20a3 lpg,i duzo osob mowi zebym dolozyl to,w celu lepszej efektywnosci spalania lpg,i obnizenia temperatury w cylindrach stosouje to ktos ?
  • 1

#2 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:42, 02.11.2018

Witam. Owszem, jest to prawda, efektywność wzrośnie ale prawdę mówiąc czy to zauważysz ? Raczej nie. Co innego gdybyś miał instalację CNG a nie LPG to wtedy tak, wariator ma sens ponieważ w przypadku CNG liczba oktanowa wynosi 130 co oznacza, że bez przesunięcia kąta zapłonu, moment tego zapłonu wypada już za GMP a więc gdy tłok "leci" w dół - stąd odczuwalna niższa moc i spadek efektywności. Przy LPG (liczba ok.105 - w stosunku do benzyny 95) ta różnica jest mniejsza. Fakt faktem wariator pomoże ale w niewielkim stopniu.


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq