Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Słaby docisk ramienia wycieraczki

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:31, 25.10.2018

Super! Dzięki pablo. Teraz gdy jest ten mały tutorial ogarnę to jak należy :dziura  . Nie byłem pewny jak się za to zabrać i czy w ogóle ta sprężynka jest zdejmowalna.

Z ciekawości jak moje druciarstwo dziś wygląda walnąłem fotkę, dla potomnych.

f1400507dc18e416gen.jpg


  • 0

#17 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:07, 26.10.2018

Punkcik należy się dla Grzegorza. A więc tak:

- zdejmujemy ramię (ściągacz nie powinien być potrzebny, sposób Erica https://youtu.be/JwfT5Njnzhg?t=52 )

- zdejmujemy sprężynę i łącznik w kształcie "C"

- spryskujemy olejem penetrującym oś dzięki której można odchylać ramię

- spryskane ramię trzeba "rozchodzić", część ramiona osadzona na ośce jest z aluminium i utlenia się w miejscu nita (osi) łączącej dwie części ramienia

- zmywamy olej porządnie. Nigdzie nie ma prawa być tłuste i żadnych smarów! Ma być sucho!

- łącznik "C" ściskamy maksymalnie o 1 mm i polecam to zrobić tylko w ramieniu wycieraczki kierowcy. Inaczej będzie hard core założyć sprężynę

- ramiona demontować pojedynczo żeby łatwiej było ustalić pozycję

- nakrętkę dokręcić z niedużą siłą - gwint drobnozwojowy!

 

Nie giąć żadnych ramion! Nic nie smarować! Wyciera się również otwór w którym siedzi sprężyna.

co chodzi o ściśniecie łącznika "C" ja bym tego nie robił bo to jest pójście na łatwiznę i łącznik "C" ma znaczenie przy odchylaniu wycieraczki aby nie obcierał o konstrukcje ramienia (wiem ze tam troche luzu jest) jak i docisku, wg. mnie najlepiej jest skrócić sprężynę o 2-3mm (inaczej mówiąc podgiąć oczka).


  • 0

#18 spooky14

spooky14
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:SPORT
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:CR2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:30, 14.07.2019

Nie wiem jak to wygląda w przypadku VI gen, ale ja u siebie w VII miałem bardzo podobny przypadek. Na środku przy powrocie zostawała plama (jeździłem na bezszkieletowych) i w końcu doszedłem ze z jednej strony wycieraczkę mocniej dociska plastik który ma za zadanie trzymać pozycję pióra szkieletowego...

 

Odkręciłem ten plastik i plamy już nie ma bo pióro jest dociskane tylko w jednym miejscu.

 

DZIĘKI!

Kupiłem wycieraczki DENSO hybrydowe i plama była ogromna po jednej stronie, przy powrocie. Odkręciłem ten plastik i pióro ściąga wodę jak w fabryce :D


  • 0

Accord VII Type S ==> ACCORD IX SPORT


#19 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:00, 14.07.2019

Daj fotkę o który plastik chodzi
  • 0

#20 spooky14

spooky14
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:SPORT
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:CR2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:06, 14.07.2019

tHA4lq7.png

yvRCbfc.png


  • 0

Accord VII Type S ==> ACCORD IX SPORT


#21 maksimus88

maksimus88
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 10.12.2019

Miałem ten sam problem . Bez plastiku jest już ok . Dzięki za pomoc
  • 0

#22 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:27, 28.02.2021

Ja mam polifta i nie ma tego plastiku, a po założeniu denso hybrydowych za blisko 110 pln przeżyłem szok widząc plamę nieściągniętej wody. Z tego co widzę w mojej sytuacji jedynym ratunkiem jest modyfikowanie zaczepów sprężyny (ew nowe ramie) lub inne (stelażowe) wycieraczki.


  • 0

#23 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:58, 28.02.2021

Trzeba dogiąć zaczep w kierunku szyby, identycznie miałem w 7gen polift. Po dogieciu zbiera dobrze.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 18:58, 28.02.2021

  • 0

#24 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:07, 28.02.2021

W sensie mówisz Michał żeby doginać w stronę szyby w miejscu przy końcu ramienia wycieraczki (przy tym haczyku)?


  • 0

#25 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:47, 28.02.2021

U mnie bulo trzeba dobrze rozruszac ośkę ramienia wycieraczki.
  • 0

#26 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:11, 28.02.2021

Prawie przy haczyku, palcami nie jest łatwo, najlepiej dwoma szczypcami nastawnymi. Plus smarowanie ośki penetratem też robiłem. 1775295b0ad8db92f0669c49567addfa.jpg
  • 0

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:01, 01.03.2021

Ja mam polifta i nie ma tego plastiku, a po założeniu denso hybrydowych za blisko 110 pln przeżyłem szok widząc plamę nieściągniętej wody. Z tego co widzę w mojej sytuacji jedynym ratunkiem jest modyfikowanie zaczepów sprężyny (ew nowe ramie) lub inne (stelażowe) wycieraczki.

Niemożliwym jest to aby akurat słabo dociskała tą denso. Za Świerże auto. Coś się źle układa i nie ma możliwości pracy na tym haczyku
Na początek tak jak wyżej lekko podegnij lub całe ramię w miejscu tego przewężenia

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:33, 01.03.2021

  • 0
                       

#28 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:41, 07.05.2022

W 7 gen polift też u kierowcy nie zbierało mi na powrocie. Pomogło dogięcie końcówki w stronę szyby + przesmarowanie sprężyny smarem do łańcuchów w sprayu.

Dla porównania założyłem ramię kierowcy od przedlifta ale jest inne i spryskiwacz psikając zaczepia o ramię -  ma inne wygięcie oraz sprężynę. Co ciekawe to ramię z przedlifta nie miało problemów ze zbieraniem na powrocie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq