Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bicie na piastach

VI Bicie Piasta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 26.10.2018

Póki co nie mam piast używanych, a nowych nie zamierzam kupić... Kombinuje od kogoś skombinować bo Wolek nie ma akurat.


Użytkownik popek1986 edytował ten post 22:14, 26.10.2018

  • 0

#17 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:19, 27.10.2018

Przetocz to tylko jak na walek zalozysz masz bicie sprawdzac na szalce z lozyska lub tam gdzie lozysko zachodzi . Na tej powierzchni masz miec praktycznie zero bicia. Dopiero wtedy przetaczaj tez delikatnie zeby niza nie odpychalo.
Ja to robilem na szlifierce i z bicia 0.1 uzyskalem 0.015 .
Takze da sie to zrobic dobrze
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#18 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:54, 27.10.2018

To szukaj zwrotnic jak nie ma piast. Może coś tanio trafisz
  • 0

#19 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 20.02.2019

Witam po długiej przerwie. Znalazłem używki zwrotnice z piastami. Do tego tematu zrobiłem sobie prasę, bo już przestałem ufać mechanikom. Zwrotnice i osłony przemalowane wprasowane nowe łożyska NTN i efekt następujący. Bicie na lewej tarczy 0.07 na prawej 0,04, Teraz nie pamiętam jakie bicie na piastach miałem ale na tarczach prawie w normie. Jade i zero jakiejkolwiek poprawy, przy hamowaniu bije tak samo jak poprzednio. I już wk...nie niemiłosierne... Sobie myślałem, że jedynie mi pozostało przeniesienie napędu... I ostatnio jak jechałem trochę dalej po puszczeniu gazu usłyszałem wręcz tłuczenie. Po dodaniu gazu tłuczenie ustało. I tam do samego końca. Jak auto postało nie było to tak słyszalne. Więc obstawiał półoś... Na początek przyszłego tygodnia powinienem dostać. odezwę się co i jak.

Pozdrawiam.


  • 0

#20 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:43, 20.02.2019

a powiedz mi czy teraz tez miałeś przetoczone tarcze ? czy założyłeś to co było wcześniej czyli stare używane tarcze co wcześniej tez biły?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#21 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 20.02.2019

A co z oponami , felgami ? 


  • 0

#22 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:37, 21.02.2019

Co do tarcz to drugi raz nie toczyłem. Tarcze są roczne OEM, toczone były przy pierwszym razie jak toczyłem piasty, lecz nie udało się piast wyrównać, teraz mam piasty używki, ale są o stokroć lepsze. Możliwe że jedna jest w normie druga może 0.03 mm. Więc troszkę za dużo. Będę wymienia półoś, to wszystko dokładnie pomierzę, bo na szybko mierzyłem, bo czas mnie gonił.

 

Mam dwa komplety:

letnie - alu z fuldami jakies 4 lata oponki

zimowe - stalki i kleberami 2 sezon na nich jeżdżę

A różnicy nie wyczuwam czy to letnie czy zimowe...

 

Pozdrawiam.


  • 0

#23 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 14:27, 21.02.2019

Czyli możliwe że założyłeś krzywe tarcze na proste piasty .
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#24 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:15, 21.02.2019

jeśli bije podczas hamowanie to wina tarcz 

0.7 to za duże bicie tarczy

 

Pytanie jak piasty ?

 

Kolejna uwaga, już dwa razy mierzyłem bicie tarcz , które było w normie

u siebie w civicu 0.02 obie tarcze - biło przy hamowaniu

w acco klienta 0.03 jedna i 0.02 druga  -  biło przy hamowaniu

 

Piasty w normie

 

Po zmianie tarcz w civicu nic nie bije , w acco nic nie bije 

dziwne rzeczy - cholera wie  o co chodzi


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#25 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:26, 21.02.2019

Bije kiera czy bardziej pedał kopie?

Zawias i jego luzy, już nie jeden się naciął jak ja kiedyś. Biło przy hamowaniu i winny się okazał rozleciany sworzeń górny który nie pukał jak on przeważnie się objawia
  • 0

#26 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:14, 21.02.2019

zawieszenie może jak najbardziej, ale co do hamulców.

Wydaje mi się że najwazniejsze jest równoległość na dwóch płaszczyznach tarczy , jesli jest zalozona juz krzywa tarcza na dobre piasty dalej bedzie biło,

dlatego tarcze maja byc przetoczone z jednego zalozenia.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#27 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 21.02.2019

O właśnie... Sworzeń górny... O tym zapomniałem. Jeden górny wymieniłem, a drugi miałem przy okazji, ale jakoś zawsze z głowy mi wyleciało. W poniedziałek wymienię drugi sworzeń i dam znać.

 

Możliwe, że tarcza jest lekko skrzywiona, jeśli po wymianie sworznia i półosi nie pomoże jeszcze raz przetoczę tarcze. 

 

Seth to co piszesz naprawdę niewiarygodne. Teoretycznie w nornie, a praktycznie bicie jest. Nowe tarcze rozwiązały problem. Jedno zero zjadłeś - 0,07 mm - ale to i tak za dużo. Bo Hondy to takie samochody gdzie wiedza i logika potrafi się mylić, a rozwiązania problemów często są nielogiczne  :-P


  • 0

#28 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 18.03.2019

A wiec tak.

W końcu znalazłem czas żeby się pobawić... Wymieniłem 2 sworznie górne,  bo się okazało, że nie wymieniłem żadnego, i kierownica  już prawie przestała bić... Komfort jazdy o wiele większy. Dodatkowo wymieniłem półosie na inne, po demontażu okazało się, że łożysko na półosi również było zużyte. Ale jest jeszcze lekko wyczuwalne bicie. Być może to piasty, bo nie są do końca idealne, albo koła... Będę jeszcze diagnozował, 

 

Jeszcze mam dwa pytania,

 

Jak wymieniłem półosie, i jak włączę bieg to w dalszym ciągu widzę, że wałki półosi lekko bija. Czy to jest normalne czy one powinny się obracać idealnie w swojej osi? Jak jest u Was?

 

Odnośnie tych felernych piast. kombinował ktoś z Was by w piastach były otwory, a koło przykręcane na śrubę? Wtedy można by przetoczyć piastę na pojeździe.

 

Pozdrawiam.


Użytkownik popek1986 edytował ten post 13:19, 18.03.2019

  • 0

#29 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 18.03.2019

Miałem kiedyś krzywe tarcze i bicie było bardzo wyczuwalne podczas hamowania ,a  jeden sworzeń raczej by nie powodował zauważalnego bicia .

Swego czasu natknąłem się na taki filmik i może warto to sprawdzić ? 


  • 0

#30 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:41, 18.03.2019

Co do prostych ale bijacych tarcz - warto też sprawdzić czy tarcze sa takiej samej grubości na całym obwodzie
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Bicie, Piasta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq