Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bicie na piastach

VI Bicie Piasta

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 22.10.2018

Nie mogę wyeliminować bicia. Zrobione: nowe łożyska, przetoczone piasty i tarcze

Użytkownik popek1986 edytował ten post 16:50, 23.10.2018

  • 0

#2 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:49, 22.10.2018

zrobione pomiary bicia na aucie po  przetoczeniu?

bo na 99%jestem pewien ze zle przetoczone tarcze... naprawde malo jest tokarzy co umia to dobrze zrobic


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#3 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:59, 23.10.2018

Niezrobione, ale widziałem, że piasta już bije. Pojechałem do tokarza, założył na maszynie w dodatku złapał za bieżnią, bo jej nie ściągaliśmy i zero bicia. Wczoraj nowo poznany znajomy powiedział, że to może być wina półosi albo łożyskowania w skrzyni i teraz już nie wiem kompletnie.

Użytkownik popek1986 edytował ten post 16:48, 23.10.2018

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:43, 23.10.2018

Zrób pomiar piast i tarcz to się dowiesz, bo tak na oko wymieniać to słabo.

Tarcze składałeś na sucho bez smaru na piastę oczywiście i idealnie wyczyszczona?


  • 0

#5 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 23.10.2018

Widziałem na tokarce, że piasta nie ma bicia (aczkolwiek już sam sobie nie wierzę), A po złożeniu bije. Dzisiaj dorobię prowizoryczny uchwyt do miernika i dokładnie pokażę Wam różnice. Tak tarcze na sucho, wewnętrzna część tarczy również przetoczona więc żaden chochlik się tam nie wkradł. Link z mierzenia piasty. System chałupniczy, ale za każdym razem odchył ten sam.
Piasta lewa
https://youtu.be/y-g9_sREdeU
Piasta prawa
https://youtu.be/0w3qk5V5yPs
A bicie półosi tutaj:
Półoś lewa
https://youtu.be/H-3FhHO9yrU
Półoś prawa
https://youtu.be/_tvtIAZAOUg
Najlepiej bicie widać po cieniu na widełkach.

Użytkownik popek1986 edytował ten post 17:29, 23.10.2018

  • 0

#6 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • SkÄ…d:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:00, 23.10.2018

Wynik na mierniku się powtarza, więc prowizoryczny uchwyt daje radę.

Czy mierzyłeś bicie piast lub tarcz przed toczeniem?

Użytkownik Krzysiek15255 edytował ten post 18:02, 23.10.2018

  • 0

#7 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 23.10.2018

Nie. O tym nie pomyślałem... Ale bicie było na pewno.
  • 0

#8 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:00, 23.10.2018

na tych filmikach jest krzywo w ujjjjj.....

lewa prawie 0,3 a prawa 0,2 ma byc 0,02

co za partacz to toczył przeciez to jest zlom jakich mało nie ma sie co dziwic ze bije, jak mowilem gosc ci spierzył piasty a nie dobrze zrobil to jest złom!!!

masz 10 razy za duze bicie!!!


Użytkownik slasz129 edytował ten post 20:02, 23.10.2018

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#9 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 23.10.2018

Jutro będę ogarniał drugiego tokarza. Zobaczymy czy się polepszy.
  • 0

#10 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:23, 23.10.2018

piasty sie przetacza z trzpienia po dobrym wyczyszczeniu ząbków. powiedz topanu tokarzowi, jak wsadzi w szczeki to niech sobie to toczenie wsadzi w d...


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:30, 23.10.2018

Pierd..l toczenie. Ogarniaj piasty uzywane np. u Wołka
  • 0

#12 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 25.10.2018

Piasty przetoczone u tokarza, który nie jest papudrakiem. Pracował ponad 10 lat w firmie na tokarce. A gdy firma padła kupił od nich tokarkę. Widziałem jak toczył. Na wałku. Kontrował zębem z drugiej strony. A piasty nadal biją: lewa 0,22mm, prawa 0,10mm. Czyżby to piasta była tak zdeformowana?
  • 0

#13 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:39, 25.10.2018

wałek ma byc złapany na dwóch kłach. Ma mieć zerowe bicie, sprawdz czujnikiem bieżnie pod łozysko jak piasta jest na wałku tam ma byc zero bicia .dopiero wtedy toczyc piaste.

To że ktos robi 10 lat na tokarce wcale nie znaczy ze umie takie rzeczy robic,


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:37, 25.10.2018

Z ciekawości zapytam. Koła zawsze sam zmieniałeś czy możliwe, że jakiś oponiarz przy zmianie kół dokręcał koła aż zajęczy?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#15 popek1986

popek1986
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:CSW Laskowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 25.10.2018

Ja zmieniałem. Czasami wymieniałem u wulkanizatora, ale pneumatykiem dokręcał. Tylko te bicie mam od zawsze jak mam auto 2 lata. Nie wiem czy piasty OEM czy jakieś inne. Może jakimś cudem łożysko źle nachodzi na piastę...
Wałek miał zero bicia. Jeszcze musiał trochę podszlifować bo piasta nie chciała wejść na wałek, miał złapane z obu stron, więc nie było bicia.Załatwiam już u Wolka inne.

Użytkownik popek1986 edytował ten post 14:36, 25.10.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Bicie, Piasta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq