Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak myślicie, co jest przyczyną hałasu ?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:01, 22.11.2008

Mam taki problem z huczeniem czegoś, co jest zależne od ruchu - tarcia słyszalne w tylnej części auta, automatycznie myślałem: piasty (huczenie z tyłu). Przejechane jest juz ponad 130 tys. Wczoraj pojechałem do ASO żeby mi zidentyfikowali która wymienić. Gość wziął auto na podnośnik ponaciągał koła celem sprawdzenia obecnosci luzów, przekrecił i stwierdził ze nic na piasty nie wskazuje. Mówi ze to moze opony...
Nie mial czasu sie przejechać, bo przyszedlem "miedzy klientami". W poniedziałek jade do niego na jazdy no i jestem ciekawy jakie Wy macie pomysły, żebym mieć trochę większy zakres wiedzy na to "badanie w naturze".

Może jeszcze napiszę skąd moje podejrzenia o piaście ( konkretnie lewa). Otóż zaczęło się to latem kiedy we 4 osoby + bagaż w bagażniku jechalem jakies 120 km. Słychac było huczenie, potem jak wysadzilem dwie osby z tyłu i dalej pojechałem nad morze to juz nie było tak słyszalne. No a potem z miesiaca na miesiac coraz bardziej sie zaczałem przysluchiwac, ale tez było coraz głosniejsze. Najbardziej słyszę to gdy jadę na luzie 60 km'h - niski hałas z innych źródeł. No i jeszcze jedna rzecz: kiedyś przy szybkim ale długim skrecie na prawo usłyszałem głośniejsze huczenie, no i wtedy już byłem "pewien" że to lewa piasta, bo ciężar przeniósł się na tylne lewe koło.

Niedawno przewoziłem pomalowane spoilerki i przy złożonym oparciu kanapy jeszcze bardziej słychać te huczenie.

Co do badania na posnośniku, to wydaje mi się, że brak ciężaru spoczywającego na piastach/ łożyskach kół powoduje brak tego odgłosu przy kręceniu. Myślę, że dopiero przy tym nacisku czyli ok 300 kg (tył) na koło można stwierdzić czy to piasta czy nie.

Opony mam w stanie rzekłbym idealnym, absolutnie żadnego bicia przy przyspieszaniu, dużych prędkościach na kole kierownicy, a tym bardziej na całej budzie auta. (przód 5 mm 2003 rok , tył ok 7 mm rok 2005 - tak informacyjnie podaję).

Co Wy myślicie o tym, co to może być? Czy mam upierać się przy swojej wersji?

#2 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:24, 22.11.2008

jedyne co moze huczeć to łozysko lub opona,
jezeli opona to zapewne moze byc wyząbkowana,przejedz po niej dłonią w jedna i druga strone jezeli wyczujesz zadzory to na 100% opona
jezeli łożysko w czasie krecenia kołem na podnosniku nie szumi to moze byc tak ze we wczesnym stadium jego zuzycia szumi tylko pod obciążeniem.

#3 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:55, 22.11.2008

Fakt - to może być wina opony :!:
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 22:44, 22.11.2008

ja sprawdzałem łożyska prostą maszynką.
Silnik elektryczny /około 1,1KW i 1500obr/min z kołem pasowy podnosimy auto dociskamy koło pasowe do opony i włączamy silnik.
Kolo zostanie rozpędzone do dość wysokich obrotów i jeżeli będzie coś nie tak z łożyskiem to zacznie szumieć. Szumy z opon nie będa słyszalne ponieważ będzie mała powierzchnia tarcia.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:00, 23.11.2008

Dla mnie sprawa prosta Łożysko i tylko to jeśli pojawia sie przy większych prędkościach np. 60-90 km

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:56, 23.11.2008

Jeżeli mechanik od np.zawieszeń założy na uszy stetoskop (u mnie w warsztacie gość ma)i przyłoży go do koła to na bank stwierdzi co jest przyczyną.Moim zdaniem też łożysko.

#7 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 23.11.2008

A ja kiedyś z tyłu tez miałem buczenie, żadnych bić na kierownicy, drgań auta, i to buczenie im szybciej jechałem tym rosło, generalnie od 60km/h wzwyż, wymieniłem opony i buczenie zniknęło, a po oponach nie było nic widać. Kiedyś w peugeocie natomiast wyło mi łożysko, ale to był jakby wyższy ton, jakby porównać te dwa dźwięki, to łożysko buczy wyższym tonem, a opony bardziej basowo, może to coś pomoże, tak czy siak zbadaj dokładnie z mechanikiem.

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:38, 24.11.2008

Ja też stawiam na łożysko. U mnie ale w innym aucie, też w początkowym stadium końca łożyska zaczynało huczeć pod większym obciążeniem tzn. na zakrętach.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:32, 29.11.2008

i jak z tym huczeniem,wiadomo co to było??

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:23, 04.01.2009

witam wszystkich klubowiczów
od dwóch dni jestem posiadaczem hani 2,0 z 95 roku z lpg,
mam do wymiany kilka podstawowych rzeczy i w zwiakzu z tym
pilnie potrzebuje namiar na dobrego, niedrogiego mechanika z łodzi.
z góry dzieki za podpowiedź,
pozdro dla wszystkich HAKP

d.

#11 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:23, 06.01.2009

U mojego fater też było słychać chuczenie z tyłu,mechanik nic nie stwierdził mimo to wymienione tylne piasty(bo samych łożysk sie nie da).Teraz jest cichutko

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:26, 07.01.2009

jak wiadomo accord ma niezalezne wielowachaczowe zawieszenie, i nie tylko przyczyna chuczenia sa lozyska(w accordzie zespolone razem z piasta) i opony. Mialem accorda jeszcze miesiac temu, ale pomijajac to chuczalo mi w prawym tyle przyczyna byl swożeń kulowy w gornym wachaczu. mozna to latwo sprawdzic, warónek ze autko stoi wlasnym ciezarem na kolach. Zlap zagore opony iszybkim i mocnym ruchem szarp do siebie jesli puka to juz wiesz ze nie lozysko i opona tylko swozen. a jak nie puka to niestety nie pomoge wiecej.

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:31, 09.01.2009

Miałem kiedyś ten sam problem , stawiałem na łożysko , okazało się jednak ,że całkiem dobra/wizualnie/ opona miała nierównomiernie zużyte segmenty bieżnika , co dawało
efekty dżwiękowe podobnie jak kończące się łożysko .

#14 eryk328e46

eryk328e46
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 27.02.2009

Najprosciej przelozyc kola z tylu do przodu ,ale szczerze mowiac wyglada to faktycznie na lozysko. Jesli tak objaw ten bedzie sie coraz bardziej nasilac. Jesli juz bardzo glosno buczy to lepiej wymienic ,bo moze w koncu dojsc nawet do zablokowania kola :k Napisz co faktycznie bylo i jakie koszty? Powodzenia

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:18, 11.03.2009

Tez ostatnio mialem podobny problem, reke bym sobie dal uciac, ze lozysko, nawet kupilem i pojechalem na wymiane a gosciu mi mowi, ze jednak lozusko ok. Zzabkowaly sie opony tak, ze nawet nie zauwazylem, ale bylo czuc. Opony wymienilem, buczenie zniknelo :mrgreen:




IPB Skin By Virteq