Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nie działa VTEC

VI VTEC check engine P1259

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 MOTOCAR

MOTOCAR
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 16.10.2018

Witam,

VTEC w Hondzie Accord 2.0 z 1999 roku przestał działać. Stało to się gdy zapaliła się kontrolką "check engine". Silnik przestał się wkręcać powyżej 2500 obrotów. Podpięto go pod kostkę bluetooth ELM 327 i wyskoczył błąd P1259. Po wczytaniu się w lekturę, sprawdzony został poziom oleju. Okazało się, że jest go poniżej minimum. Olej został uzupełniony, samochód zaczął się wkręcać na maksymalne obroty. Błąd nie został wykasowany, w celu zobaczenia, czy sam się skasuje. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, kontrolka "check engine" samoczynnie zgasła. Od momentu wystąpienia błędu P1259 samochód już nie ma wyczuwalnego przyspieszenia jakie miało wcześniej. Podpięto go jeszcze raz pod kostkę ELM 327 i zapuszczono kasowanie błędów. Po tej operacji, dalej samochód nie jedzie jak jeździł.

Proszę o rady. Co zrobić, żeby jeździł jak dawniej?

Samochód u tego samego właściciela od 2012 roku.


Użytkownik MOTOCAR edytował ten post 11:44, 16.10.2018

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:17, 16.10.2018

Czyszczenie zaworu Vtec, rozwiązanie bezkosztowe. Zapycha się czasami sitko które jest integralną częścią uszczelki.
Najlepiej kupić nową dolną uszczelkę. Są dwie uszczelki na górnej można "przyżydzić" ale lepiej nie. Zamienników brak tylko oryginały.
  • 0

#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:33, 16.10.2018

Zrób reset
  • 0

#4 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 18.11.2018

Błąd sam się nie wykasuje do momentu kiedy nie zrobisz resetu kompa. Polecam sprawdzić przewód V-Teca czy nie jest uszkodzony, zaśniedziały itp. Sprawdź też po demontażu czy cewka V-Teca działa - obudowa do masy i kabelek do plusa na chwilę i zobaczysz czy działa. Oczywiście wiąże się t oz wymianą uszczelek i kompletnym czyszczeniem. Przy okazji możesz sobie sprawdzić kanał olejowy do zaworu V-Teca.


  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:30, 18.11.2018

Czyszczenie zaworu Vtec, rozwiązanie bezkosztowe. Zapycha się czasami sitko które jest integralną częścią uszczelki.
Najlepiej kupić nową dolną uszczelkę. Są dwie uszczelki na górnej można "przyżydzić" ale lepiej nie. Zamienników brak tylko oryginały.

jop ... też bym to obstawiał ;) reset kompa dużo nie da (poza czystą deską rozdzielczą :D )


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:45, 05.12.2018

Sprawdzenie  czy jest sygnał .Długie przewody z diodą i magnesikiem na maskę.Wpinasz się w przewody przeciągasz kabelki na maskę tak abyś widział diodę na masce i w drogę.Dajesz ostro na biegach i patrzysz czy się zaświeca przy odpowiednio wysokich obrotach


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, VTEC, check engine, P1259

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq