Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

PÅ‚ukanka>wymiana oliwy>ceramizer

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 12.10.2018

Witam. F23Z5-pobór oliwy znikomy, chyba że wysoko krÄ™ce ;) na dniach planuje wymienić olej standardowo na valvo max live 10W40. Chce też wlać ceramizer na próbe czy to coÅ› da :) ale caÅ‚y czas mÄ™czy mnie temat pÅ‚ukanki :) czy robić pÅ‚ukankÄ™? czy lepiej sobie odpuÅ›cic?


Użytkownik bastek32 edytował ten post 09:44, 12.10.2018

  • 0

#2 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:52, 12.10.2018

Płukanka nie zaszkodzi a nawet może jeszcze zmniejszy ubytki oleju silnikowego po kilku zastosowaniach, więc ja polecam płukanie co wymianę oleju silnikowego. Płukam civica 1,4 2001 i accorda 2,0 2012.


  • 0

#3 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 12.10.2018

Zwykła nafta, czy jakieś firmowe płukanki?


  • 0

#4 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:38, 12.10.2018

Na początek odżałuj kasę i wlej liqui moly prolinę lub bg 109 a przy następnych wymianach możesz zastosować budżetową płukankę lub naftę. Ale ja naftę zalewam jak muszę do cylindrów. Powiem ci tyle że większość płukanek jest na bazie nafty ale wcele po zapachu jej nie przypominają.


  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:03, 12.10.2018

a ja zapytam inaczej ... czemu 10w40, skoro możesz przejść na 5w40? ;) oleje majÄ… wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci czyszczÄ…ce (dlatego w brudnych silnikach robiÄ… siÄ™ czarne), wiÄ™c czÄ™stsza wymiana nie tylko wyczyÅ›ci silnik, a dodatkowo, bÄ™dzie Å‚atwiej krÄ™ciÅ‚ w zimÄ™ na 5W niż na 10W ;) ja w tym roku, zmieniaÅ‚em u siebie z Motula 10w40 na NESTE 5w50 (taki miaÅ‚em pod rÄ™kÄ… z tamtego roku) i po 1000km, olej wciąż na miarce w tym samym miejscu ;) też chciaÅ‚em pÅ‚ukankÄ™ robić (mam Millersa z tamtego roku), ale zdejmowaÅ‚em miskÄ™, silnik czyÅ›ciutki zarówno u góry, jak i u doÅ‚u, wiÄ™c pÅ‚ukanka zbÄ™dna :D jak byÅ› mieszkaÅ‚ gdzieÅ› niedaleko mnie, to za darmo bym Ci jÄ… podrzuciÅ‚ do testów  :diabelgrin:


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:19, 12.10.2018

Temat pÅ‚ukanek i ceramizera omawiany i wystarczy poszukać. 

Co do valvo to ja bym zmieniÅ‚ oliwÄ™ na coÅ› innego i zobaczyÅ‚ czy pobór nie spadnie :) 

Bo u mnie tak było z maxliffe 10w40.


  • 0

#7 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • SkÄ…d:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:37, 12.10.2018

Tak było z Maxlife...

To znaczy? Jeździłeś na valvo Maxlife 10w40 i zmieniłeś na jaki?
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:54, 12.10.2018

hmmmmm od valvo już przerobiłem dużo

był 10w40

Millers

Eneos

Motul

Shell

Nestee (5w50)

Specol (10w40)

I pewnie jakieś inne ale nie pamiętam.

Ogólnie  - specol wygrywa bo pÅ‚uka silnik bardzo dobrze.

 

Tyle, że w miÄ™dzyczasie zmieniaÅ‚em silnik (ok 12 tyÅ› mam zrobione na nowym) i jak miaÅ‚eÅ› 10w40 a nie masz chÅ‚odnicy oleju (nie oem bo nie daje rady w F serii) to polecam specol 10w50 plus LM ceratec lub ceramizer (u mnie aktualnie zrobione ok 2 tyÅ› km na ceratecu i jak na warunki pracy - ok 400km w 160+ zniknęło ok 200 ml a wczeÅ›niej przy takim użytkowaniu z 1L minimum) 

 

U ciebie bym pomyślał nad zmianą do 5w40 lub 5w50 na początek. Ale nie przereklamowane valvoline


  • 0

#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:37, 13.10.2018

Na Specolu 5W30 zrobiłem już w sumie 35kkm w k24a3. Świetnie się spisuje, jest tani. Czyści ładnie bo po zlaniu starego jest niemal czarny. Nie widzę powodow żeby przepłacać za droższe czy eksperymentować z innymi markami. Croom też go poleca.
Jedyna kwestia to jego utrata właściwości w długich interwalach - teraz przeciagnalem wymianę do 13kkm (zwykle robię co 8-9kkm) i zaczął znikać. Jak wymienialem standardowo co 8-9kkm - sytuacja nie miała miejsca.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 09:47, 13.10.2018

w długich interwalach

A pisząc wprost - bardzo krótko trzyma swoje właściwości ;)

Czytałem, że już po 7 tysiącach lubi znikać.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:57, 13.10.2018

Ja wychodzę z założenia że wymiana powinna mieć miejsce i tak po 8-10kkm Max. W każdym aucie tego pilnuje

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:58, 13.10.2018

U mnie już 10tkm zrobione, nie znika, kolor herbaciany..za 2-4tkm zmiana.. Tylko silnik l13z1...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#13 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 10:44, 13.10.2018

8-10kkm Max.

Jak ktoś robi takie przebiegi w rok, to ok, ale jestem ciekaw, co o takich interwałach myślą osoby robiące rocznie 50/60 tysięcy i więcej.

Swojego Mobila zmieniam co 14-15 tysięcy (dystans optymalny), w tym samym czasie Specola mysiałbym zmieniać dwa razy, a w roku nawet trzy, więc ani ceną, ani tymbardziej jakością ten olej do mnie nie przemawia.

A szkoda, bo dużo o nim myślałem, ale właśnie jego krótkotrwałość była argumentem na nie.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:05, 13.10.2018

Jak ktoś robi takie przebiegi w rok, to ok, ale jestem ciekaw, co o takich interwałach myślą osoby robiące rocznie 50/60 tysięcy i więcej.

Swojego Mobila zmieniam co 14-15 tysięcy (dystans optymalny), w tym samym czasie Specola mysiałbym zmieniać dwa razy, a w roku nawet trzy, więc ani ceną, ani tymbardziej jakością ten olej do mnie nie przemawia.

A szkoda, bo dużo o nim myślałem, ale właśnie jego krótkotrwałość była argumentem na nie.

Ja w roku robię 20-25k. Nie jest to co prawda 50-60k ale nawet jeśli tyle bym robił - a kiedyś robiłem... To olej i tak zmieniałem Max co 10k. Więc argument żaden. Nie wierzę żadnej firmie która twierdzi że ich olej można wymieniać co 20kkm i cały czas pracuje tak samo. Sorry ale każdy jeden będzie tracił swoje właściwości wraz z kilometrami czy to mobil, czy motul, valvo i cała reszta. Jedne szybciej, drugie później, ale każdy. Tak czy owak niech każdy robi wg siebie. Subiektywnie oceniając - nie mam Specolowi nic do zarzucenia.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:48, 13.10.2018

Zaczął znikać w okolicy 10tyś km- załóżmy że tak jest - dolewasz litr cz półtora i nie wierzę że do kolejnej wymiany przy 12-14tyś by spokojnie nie dojeżdżał.
Warto też popatrzeć na cenę i opłaca się nawet Archoil 9100 do niego wlać.

Wymiana co 10tyś km to już miód-malina dla silnika.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq