Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Prędkościomierz wariuje.

VII Licznik prędkościomierz

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Borewicz85

Borewicz85
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Nałęczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 11.10.2018

Witam od poniedziałku mam problem z wariujacą wskazówką predkosciomierza, skacze sobie jak chce do góry do dołu zamyka licznik nawet. Nie mam zielonego pojęcia co to może być, zaznaczam że podmieniałem już czujnik vss na 2 inne sprawne jeżdżące w innych autach oraz zegary na inne sprawne i niczego to nie zmienia, styki wyczyszczone i potraktowane kontaktem, wielotryb w skrzyni sprawdzony kamerą żadnego zęba nie brakuje, tempomat działa poprawnie mimo wariujacej wskazówki, żadne błędy nie wystepują auto jedzie normalnie nie szarpie, test zegarów z filmu krążącego na forum również zrobiony wskazówka się nie zacina przy teście ani nie podskakuje. Pomóżcie bo już nie wiem co można jeszcze sprawdzać. Z góry wielkie dzięki.
Zapomniałem jeszcze o fakcie że jak auto stoi i nagrzeje się na słońcu to przez kilka minut jest spokój z wariowaniem wskazówki ale szybko to powraca. Czy to może być komputer na tunelu ?

Użytkownik Borewicz85 edytował ten post 09:54, 11.10.2018

  • 0

#2 Pharus

Pharus
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 07.02.2019

Załączony plik  IMG_20190205_112355.jpg   231,96 KB   6 Ilość pobrańWitam! U mnie od poniedziałku opadła wskazówka poniżej zera. jak robię test wskaźników to wskazówka dochodzi do 230 i wraca z powrotem.  Przesyłam foto. Prędkość jest zaniżona o około 30 km i nie wiem jak przywrócić poprzedni stan. A wskazówka opadła po diagnozowaniu spinaczem lub po teście kontrolek i wskaźników. Nie wiem kiedy dokładnie bo zorientowałem się dzień po. Jeżeli ktoś ma pomysł to proszę o pomoc. 


  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:19, 07.02.2019

1) - podobne objawy (miganie kontrolek) były powodem zamontowania świec NGK (zakłócenia)

2) - możesz rozebrać licznik i przekręcić wskazówkę na ośce o te 30km/h. Być może to załatwi sprawę.


  • 0

#4 Pharus

Pharus
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 08.02.2019

1) - podobne objawy (miganie kontrolek) były powodem zamontowania świec NGK (zakłócenia)

2) - możesz rozebrać licznik i przekręcić wskazówkę na ośce o te 30km/h. Być może to załatwi sprawę.

Nie mam problemu z migającymi kontrolkami. 

Myślałem żeby rozebrać licznik i to przekręcić. Chyba że ma ktoś inny pomysł :) 


  • 0

#5 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:42, 08.02.2019

i mnie to spotkało w VII, wczoraj zmieniane miałem półosie napędowe. Zlewany był olej ze skrzyni i później zalewany ponownie- wiadomo przez czujnik. Po wyjechaniu z warsztatu do 40km/h pokazywał prędkość normalnie powyżej spadł na dół i budził się w okolicy 70. Po 5 km przestał działać całkiem do tego check wywaliło. Jakieś sugestie? Jutro dopiero pojadę do mechanika żeby obadał temat.


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#6 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:01, 08.02.2019

Miałem kiedyś podobnie w Coupe. Sprawdzałem czujniki VSS, położenia wału, etc. Na komputerze pokazywało prawidłową prędkość.
Pomogło... wyjęcie zegarów i przeczyszczenie wszystkich kostek, styków po drodze od kompa do zegarów. Problem nie powrócił.
Proponowałbym najpierw podpiąć się np. pod obd2 i sprawdzić, czy na kompie pokazuje prawidłowe wartości. Jeśli tak, to problem gdzieś w zegarach lub na łączach do nich.
Jeśli pokazuje nieprawidłowo, to pewnie walnięty czujnik prędkości. Taką mam koncepcję
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#7 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 05.03.2019

Mi również wariuje licznik prędkości. Jak ma dobry moment to pokazuje wszystko ok, ale po chwili potrafi spaść do zera lub wogole przekręcić się dookoła i wskazywać godzinę 6stą. Kiedy uderzę lekko w szybkę wszystko wraca do normy (albo na dłużej albo za chwilę znowu ta sama historia). Efekt taki, że od roku jeżdżę bardziej na słuch i obroty, bo nie chce mi się tłuc w to pudło co chwila.

Nie zauważyłem żadnych zależności, ani jeśli chodzi o temperaturę otoczenia, wilgotność, prędkość jazdy itp itd.

Chce oddać go do regeneracji i czyszczenia styków, ale pytanie czy da radę jeździć z wymontowanymi zegarami? Muszę czymś jeździć do pracy przez ten czas :D
  • 0

#8 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:19, 14.08.2020

Nieco odświeżę i napisze co u mnie się dzieje. Wczoraj odebrałem auto po wymianie sprzęgła, wyjęta skrzynia, półosie, sanki itp. Prędkościomierz przy odpalaniu drga zgodnie z rozrusznikiem, po uruchomieniu silnika opada do zerowej pozycji. Podczas przyspieszania do ok. 80 km/h jest OK a później przestaje płynnie działać. Dodatkowo, na postoju jak trochę mocniej wbijam biegi to wskazówka podskakuje w rytmie wrzucania biegów. Zrobiłem samodiagnostykę wskaźników, pokazały się 3 szare kropki, brak info o błędach, profilaktycznie odpięty aku i dalej to samo. Odstawię auto w poniedziałek z powrotem ale jestem ciekaw czy macie jakieś swoje typy co może dolegać. P.S. przy zaciągniętym ręcznym i wbijaniu poszczególnych biegów na moment zapala się ostrzeżenie release parking brake.


Użytkownik pawelski edytował ten post 07:32, 14.08.2020

  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:46, 14.08.2020

Skoro wyjęta była skrzynia to pewnie uszkodzili czujnik prędkości VSS.


Pierwszy przykład z brzegu :

http://www.accordklu...accord-vii-cl9/
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:22, 14.08.2020

Dzięki Ślepak, nie zauważyłem tego wątku. Niech może na początku sprawdzą czy jest ta podkładka i czy wszystko dobrze wpięte. Jak tak to zostaje wymiana czujnika, nie uśmiecha mi się za to płacić raczej.
  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:08, 14.08.2020

Jeśli założyli czujnik bez podkładki, to jest bardzo prawdopodobne że czujnik będzie uszkodzony / do wymiany. Podkładka dystansuje czujnik aby nie zahaczał o "zębatkę" impulsatora w skrzyni. Informacja o ręcznym pojawia się dlatego, że komputer dostaje info od uszkodzonego czujnika że auto się porusza na hamulcu ręcznym, stąd ten komunikat. 


  • 0

#12 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:18, 14.08.2020

Poszedłem zajrzeć z ciekawości, wsadziłem łapę z góry i czujnik nie był do końca wpięty. Na postoju wszystko wróciło do normy, zobaczę w czasie jazdy i dam znać, może ktoś będzie miał podobną sytuację.
 


Użytkownik pawelski edytował ten post 15:39, 14.08.2020

  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:21, 14.08.2020

Poszedłem zajrzeć z ciekawości, wsadziłem łapę z góry i czujnik nie był do końca wpięty. Na postoju wszystko wróciło do normy, zobaczę w czasie jazdy i dam znać, może ktoś będzie miał podobną sytuację.

 

 

Pewnie będzie już wszystko w porządku  :diabelgrin:  :diabelfaja:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:24, 14.08.2020

Dziękuje Panowie za podpowiedzi, siedzę tu już 12 lat i ciągle coś nowego się człowiek nauczy, kopalnia wiedzy.

Użytkownik pawelski edytował ten post 15:15, 14.08.2020

  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#15 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:41, 14.08.2020

Pewnie będzie już wszystko w porządku  :diabelgrin:  :diabelfaja:

EDIT: po przejechaniu 2-3 km zaczęło znów latać góra dół po czym padła na 0 i do tego wywaliło check. Gość w ASO stwierdził, że pewnie czujnik ścięło, nowy 436 zł także pozostaje za chwilę założyć wątek o poszukiwaniu używki. Chyba, że nie jest do końca uwalony jeszcze i może kwestia odpowiedniego dystansu ale jak znam życie to kubeł, szkoda.


  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Licznik prędkościomierz

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq