Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

dziwna praca silnika przy łańcuchu rozrządu 2.4

VII #łańcuch

Najlepsza odpowiedź ksiadzrobak , 12:37, 06.11.2018

dziś jeszcze podmieniłem zawór VTC na nowy firmy NTY ale odrazu wywaliło błąd P0010. Po założeniu starego błąd znika. Czy te zamienniki działają czy tylko oryginał? Można na sucho sprawdzić czy ten zawór działa

 

Przed chwilą zdjąłem miske i nie mogłem uwierzyć. Edson i Sebaj trafiłi w dziesiąteke. Żaden z mechaników nie ruszył dolnego łańcucha. Napinacz leżał w misce olejowej ;/

Jutro zakładam napinacz, slizg i nowy łańcuch. Ręce mi opadły. Ja nie można było zauważyć braku połowy napinacza.

Dobrze, że miałm korek spustowy oleju z magnesem- blaszki przykleiły się do niego. Nie chce wiedzieć co by było jakby wpadły pomiedzy tłok a wał.

 

Ma ktoś schemat w jakiej pozycji ustawić koło zębate od pompy oleju?

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 04.10.2018

Witam

 

Pany po odpaleniu auta po zimnej noocy zaczął mi silnik mocno rzęzić od strony łańcucha rozrządu. Dokładnie jak na tym filmiku

Oczywiście wszytsko ustaje jak na filmiku. Wymieniłem łańcuch, napinacz, ślizgi, uszczelki przy zaworkach VTC i VTEC a silnik dalej tak pracuje. Dzwiek dochodzi od strony łancucha. W tamtych okolicach został chyba tylko zawór zmennych faz rozrządu i czy on nie może powodowac takich hałasów?

Ewentualnie co może być przyczyną?


Użytkownik ksiadzrobak edytował ten post 16:04, 04.10.2018

  • 0

#2 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:24, 04.10.2018

Obadaj stetoskopem lub kijem od miotly. Sprezarka klimy, pompa wspomagania, pompa wody ... ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:14, 04.10.2018

Zdemontuj pasek i odpal na chwilę , wykluczysz w ten sposób ewentualny osprzęt silnika .
  • 0

#4 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 04.10.2018

Obadaj stetoskopem lub kijem od miotly. Sprezarka klimy, pompa wspomagania, pompa wody ... ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

 

zdjąłem pasek osprzetu i dalej lipa. Obstawiałbym panewke ale po rozgrzaniu wszytsko okej. Nicnie stuka nic nie puka, silnik idealnie pracuje


  • 0

#5 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:09, 04.10.2018

A napinacz od małego łańcucha był w całości? Ten mam na myśli https://goo.gl/images/d1D4Bu

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 04.10.2018

Wydaje mi się że tak. Nie sądzę żeby mechanik takie coś przeoczył. Tym bardziej że wszystko było rozbierane łącznie z dolnym łańcuchem. Nie bardzo rozumiem co mogło stać się przez noc. Wieczorem wszystko super a rano po odpaleniu takie klocki
  • 0

#7 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:09, 05.10.2018

Miałem bardzo podobne dźwięki (a przynajmniej tak to brzmi na telefonie) i padł właśnie ten napinacz łańcucha pompy. Sytuacja jak u Ciebie, wieczorem odstawiłem obyło ok a rano naparzało.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 06:25, 05.10.2018

Obstawiam, że u kolegi mechanik nie ruszał drugiego łańcucha..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:24, 05.10.2018

OK.Tylko dlaczego drugi łańcuch miałby grzechotać tylko przez jakiś czas od zapalenia ?
  • 0
                       

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:34, 05.10.2018

Też mnie to dziwi, metal przy zwiększaniu temperatury się rozszerza..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 05.10.2018

tu filmik jak to wyglada z rana 

Teraz zauwazyłem że powyżej 80km/h tez zaczyna coś pukać. Pojedyńce pukniecia. Ewentualnie jakieś łozysko?


  • 0

#12 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:34, 05.10.2018

OK.Tylko dlaczego drugi łańcuch miałby grzechotać tylko przez jakiś czas od zapalenia ?

Ja sobie to tłumaczyłem gęstością oleju i oporami które wtedy stawia pompa.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 11:36, 05.10.2018

  • 0

#13 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:54, 05.10.2018

Słuszna uwaga..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#14 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 05.10.2018

U mnie to raczej odpada. Takiego waleni nigdy nie miałem. Stało się z dnia na dzień. Wcześniej wszystko cichutko pracowalo
  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:05, 05.10.2018

Sprawdź filterek vtc Może jest przytkany Blokada nie działa na koło a,olej za nim dotrze i zrobi ciśnienie to koło lata jak opentane przestawiając non stop fazy do czasu napłynięcia do niego oleju.
Fitr


Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:17, 05.10.2018

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #łańcuch

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq