Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bucząca pompa

VI #chybakoniecpompy?

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 02.10.2018

Witam starszych i bardziej doświadczonych kolegów. Ostatnio zauważyłem że moja pompa przy skęcaniu na postoju wydaje dziwne dzwięki. Mechanik powiedział że "tak już mają" Problem jest w tym że zalany jest płyn do wspomagania nie znanej mi marki wlewał go mechanik który robił remont silnika. Dodam że kierwonica coś ciężkawo chodzi. Zakupiłem już oryginalny PSF-S ale zastanawiam się czy lać go do tej pompy, czy najpierw ją wymienić, czy może da się pompkę jakoś uratować a może to tylko wina płynu. Dźwięk jest taki jakby ocierający się o coś metal pompa nie wyje nie ma bąbelków powietrza w płynie. Postaram się dodać film z dźwiękiem 


  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:48, 02.10.2018

jak nie ma wycieków, to możesz spróbować zmienić płyn na PSF (napewno nie zaszkodzi, a w razie draki, płyn zawsze można zlać ;) ) ... no chyba, że w zbiorniczku wspomagania są widoczne opiłki metalu, wtedy cały układ wspomagania kwalifikuje się do czyszczenia, lub regeneracji. jest spore prawdopodobieństwo, że gdzieś dostaje się powietrze i pompa dostaje przez to po  :pupa: . nie bagatelizuj sprawy, bo to typowa przypadłość tych aut i niestety, potrafi być dosyć kosztowna.


  • 0

#3 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 03.10.2018

Wymieniłem płyn w tym co wyleciało z układu był „kremik” piana itp dziwnie to wyglada xd
  • 0

#4 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:27, 03.10.2018

Piana świadczy o mieszaniu się oleju z powietrzem. Nieszczelność w układzie? A jak na nowym oleju? Brak pęcherzyków powietrza?
  • 0

#5 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 04.10.2018

Piana świadczy o mieszaniu się oleju z powietrzem. Nieszczelność w układzie? A jak na nowym oleju? Brak pęcherzyków powietrza?

Wlaśnie to jest to że nie ma ani jednego bąbelka z powietrzem na PSF-s kierownica juz z lekka lzej chodzi ale zdaje mi sie ze to nadal nie to ale moze mi sie wydaje. Pompka dalej buczy przy skrecaniu. Obserwuje teraz poziom płynu czy gdzieś nie ucieka


  • 0

#6 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:01, 05.10.2018

na postoju przy otwartym zbiorniczku, zatkaj go szczelnie ręką (najlepiej w rękawiczce nitrylowej), daj mu gazu i wtedy obserwuj, czy nie robią się bąbelki ;) gazu nie żałuj :D jak nie będzie bąbli, to wszystko gra. jak będzie ich chociaż minimalna ilość, to gdzieś masz nieszczelność. pompa buczy przeważnie przez zużyte łożysko, ale może też buczeć w sytuacji, w której ciśnienie w układzie jest za słabe (pobiera więcej płynu, niż go wydaje - pompa wtedy mocno hamuje auto). może jakiś przewód jest zgnieciony, albo przeżarty przez rdzę? :> jak w ogóle chodzi Ci wspomaganie?


  • 0

#7 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:27, 06.10.2018

na postoju przy otwartym zbiorniczku, zatkaj go szczelnie ręką (najlepiej w rękawiczce nitrylowej), daj mu gazu i wtedy obserwuj, czy nie robią się bąbelki ;) gazu nie żałuj :D jak nie będzie bąbli, to wszystko gra. jak będzie ich chociaż minimalna ilość, to gdzieś masz nieszczelność. pompa buczy przeważnie przez zużyte łożysko, ale może też buczeć w sytuacji, w której ciśnienie w układzie jest za słabe (pobiera więcej płynu, niż go wydaje - pompa wtedy mocno hamuje auto). może jakiś przewód jest zgnieciony, albo przeżarty przez rdzę? :> jak w ogóle chodzi Ci wspomaganie?

Dzięki za zaangażowanie ! No wspomaganie chodzi tak sredniawo tak mi sie wydaje nie mam z czym porownac jedyne co to moge powiedziec ze lzej chodzi w fordzie glaxy 1999 XD 


  • 0

#8 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 06.10.2018

@gons minimalna ilosc babelkow po kreceniu kierownica. Mozliwe ze cos gdzies jest nie szczelne albo zagięte. Tyle co mogłem zobaczyc pod maska to wszystkie wydaja sie byc ok. Wiecej na kanale do zobaczenie badz mechanika :)


  • 0

#9 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 16:00, 06.10.2018

jak będziesz na kanale, to zajrzyj pod manszety od magla ;)


  • 0

#10 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 06.10.2018

jak będziesz na kanale, to zajrzyj pod manszety od magla ;)

taki właśnie mam plan. Niestety nie mam narazie jak


  • 0

#11 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:43, 18.11.2018

To buczenie masz niezależnie od kąta skrętu i obrotów silnika?


  • 0

#12 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 20.11.2018

To buczenie masz niezależnie od kąta skrętu i obrotów silnika?

Tak nie zależnie po prostu na postoju jak juz czuje skręt i opor na kierownicy to buczy 


  • 0

#13 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:52, 23.11.2018

Panowie dodam ze zalany oryginalny PSF-S, na trasie zauważyłem że wspomaganie chodzi ciężej na cieplym silniku prowadzi sie jak po wyznaczonym torze. Jest wielka roznica miedzy zimnym a goracym>?


  • 0

#14 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 05.12.2018

Panowie mały edit:Ostatnio zaczeło mi skrzypiec zawieszenie przód. Odrazu na stacje co i jak i wyszły sworznie co było wiadome ale też drązek i koncowka. Po wymianie wspomaganie chodzi o niebo lepiej. Na postoju widać poprawę, samochód stoi na malej górce ale widać poprawe jak kręce. Pompa dalej skrzeczy


  • 0

#15 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 18.12.2018

Huczoo - to wszystko wskazuje, że pompa do wymiany/regeneracji. Jak będziesz wymieniał płyn to nie kupuj oryginalnego (szkoda przepłacać) i kup Mannol PSF 8970, spełnia normy Hondy i ma dokładnie taką samą specyfikację i standardy jak OEM a jest tańszy. Sam jeżdżę i to w Civicu którego upalam i nie ma najmniejszych problemów.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, #chybakoniecpompy?

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq