Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Szarpanie silnika - przegrzana świeca?

V F20b3 świeca temperatura

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:36, 01.10.2018

Panowie potrzebujÄ™ pomocy.

 

Od dłuższego czasu borykam się z szarpiącym silnikiem. Jest to długi temat, więc jeśli nie ogarnę tego w najbliższym czasie to walnę dłuższego posta później.

 

Na chwilę obecną podczas kolejnego sprawdzania układu zapłonowego zobaczyłem coś takiego:

 

https://www.dropbox....0141.jpg?dl=0">

 

Jest to świeca z pierwszego tłoka. Tylko ona wygląda w taki sposób. Pozostałe wyglądają normalnie.

Czy jest to objaw zbyt wysokiej temperatury w cylindrze?

Czy może być to źle ustawiony zapłon?(Tylko na 1 cylindrze taki efekt? ??)

 

Åšwiece sÄ… dość Å›wieże -  majÄ… nalatane ok. 5 - 8 tys. km.

Kable są nowe i mają dobrą oporność.

Cewka jest nówka NGK.

Palec, kopółka nówka.

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek poszlaki.


  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • SkÄ…d:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:46, 02.10.2018

Rozumiem że robiłeś regulacje zaworów??


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:54, 02.10.2018

JeÅ›li regulowaÅ‚eÅ›  zawory to odepnij wtyczkÄ™ od zaworu na nadkolu kierowcy sterujÄ…cego EGRem.

Będzie check ale daj znać czy się poprawiło.

 

Bo szarpanie jest na benzynie i na gazie rozumiem?


  • 0

#4 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:19, 02.10.2018

Rozumiem że robiłeś regulacje zaworów??

Tak, zawory regulowałem ze 3 miesiące temu.

 

JeÅ›li regulowaÅ‚eÅ›  zawory to odepnij wtyczkÄ™ od zaworu na nadkolu kierowcy sterujÄ…cego EGRem.

Będzie check ale daj znać czy się poprawiło.

 

Bo szarpanie jest na benzynie i na gazie rozumiem?

 

Faktycznie zapomniałem o EGR... Kiedyś czyściłem po kupnie, ale od tamtej pory zmieniłem silnik ^^

 

 

Żeby dać pełen obraz sytuacji może opiszę co się dzieje od początku:

 

GdzieÅ› w lutym podczas mrozów (-15) wywaliÅ‚o mi uszczelniacz od strony rozrzÄ…du. Wszystko zostaÅ‚o zasikane olejem, a ja nie miaÅ‚em czasu nic z tym robić aż do poÅ‚owy marca. 
Dopiero wtedy wymieniłem uszczelniacz oraz cały rozrząd. Znaki na koniec się zgadzały, wszystko napięte.

Pierwsze odpalanie silnika było dość trudne. Musiałem kręcić ze 20 - 30 sekund. Słyszałem, że coś tam odpala, ale nie mogło zaskoczyć.

Kiedy już odpalił, silnik pracował bardzo nierówno przez 15 sekund, a potem wszedł na normalne obroty i była gitara.

 

Od tamtej pory jeździłem w miarę normalnie i bez problemów przez jakieś 2 tygodnie (z okazjonalnym poszarpywaniem podczas jednostajnej jazdy na równych obrotach np. 2800obr/min).

Potem jak zaczęło się robić ciepło, a zwłaszcza jak przyszły pierwsze upały zaczęło wyglądać tak:

Przy odpalaniu porannym albo pracował nierówno (jakby na 3 gary) albo odpalał normalnie. Jeśli odpalał nieprawidłowo, to podczas jazdy szarpał.

Przez "SzarpaÅ‚" rozumiem kangurki, strzelanie w wydechu lub przy maksymalnym gazie (przepustnica max) brak przyspieszenia (no i oczywiÅ›cie sÅ‚ychać że pomimo wysokich obrotów coÅ› tam nie dziaÅ‚a prawidÅ‚owo). 

Dużo gorzej jest kiedy odpalam samochód po pracy. Zawsze pali nierówno i szarpanie jest o wiele bardziej męczące i trwa dłużej. Na jałowych szarpanie ustaje po ok. 10 sekundach i potem jest dobrze ale tylko na jałowych.

 

Co do czasu trwania tych "kangurków" - jadÄ…c do pracy albo  w ogóle, albo po 3 - 4 km ustaje (czasem na obrotach rzÄ™du 4k wzwyż jeszcze poczuje).

Podczas powrotu do domu potrafi szarpać na trasie od dworca do psiego pola. 

Szarpanie występuje i na zimnym i na gorącym silniku. Czasami pokatowanie go na jałowych do odcinki przez 5 sekund pomagało (ale to raczej z mojego wkur&#&@). Czasami mam wrażenie, że jak noc była zimna, to pracuje lepiej, ale nie jest to regułą.

 

Wczoraj przed wymianą świec szarpało nawet na jałowych. Ewidentnie wypadał zapłon od czasu do czasu.

 

Co sprawdziłem / wymieniłem:

Rozebrałem aparat zapłonowy i wymieniłem oba uszczelniacze (wewnętrzny i zewnętrzny)

Wymieniłem cewkę - NGK

Kable są nowe (od 4 do 5,5 KOhm na każdym) - NGK

Rezystor wtryskiwaczy sprawdzony (5,5Ohm)

Świece wymieniłem po rozrządzie i wczoraj - znalazłem właśnie taką jak na zdjęciu

Zawory regulowałem trochę po rozrządzie

 

Zaznaczam, że Check Engine nie zapalił się ani razu. Wg komputera wszystko działa jak należy.

 

Rozważam jeszcze wymianę ICM i sprawdzenie zapłonu.


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:42, 02.10.2018

Nie napisałeś czy szarpanie jest tylko na gazie czy na samej benzynie też

 

1. zakręć zawór w butli na odpalonym silniku niech się przełączy na benzynę i tak zostaw na jakiś czas - taki po jakim zaczynały się problemy z odpalaniem

2. Odłącz wtyczkę o której pisałem (zawór sterujący EGR). Jeśli będzie lepiej znaczy że coś z EGRem jest nie tak.

3. przyjedź na spota w nastÄ™pnÄ… Å›rodÄ™ (10.10) to podepniemy kompa sprawdzimy jak dziaÅ‚a sonda, bo ona nie zawsze wywali bÅ‚Ä…d 

4. Jak chcesz kompa z F20B3 na podmiankę (bez immo) to daj znać to w środę też mogę go zabrać.

5. Byłeś na stacji żeby sprawdzić jak zachowuje się lambda? Czy nie przelewa? Ile pali we wrocku?


  • 0

#6 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:26, 02.10.2018

Nie napisałeś czy szarpanie jest tylko na gazie czy na samej benzynie też

 

1. zakręć zawór w butli na odpalonym silniku niech się przełączy na benzynę i tak zostaw na jakiś czas - taki po jakim zaczynały się problemy z odpalaniem

2. Odłącz wtyczkę o której pisałem (zawór sterujący EGR). Jeśli będzie lepiej znaczy że coś z EGRem jest nie tak.

3. przyjedź na spota w nastÄ™pnÄ… Å›rodÄ™ (10.10) to podepniemy kompa sprawdzimy jak dziaÅ‚a sonda, bo ona nie zawsze wywali bÅ‚Ä…d 

4. Jak chcesz kompa z F20B3 na podmiankę (bez immo) to daj znać to w środę też mogę go zabrać.

5. Byłeś na stacji żeby sprawdzić jak zachowuje się lambda? Czy nie przelewa? Ile pali we wrocku?

1. Problemy zaczynają się od razu po odpaleniu. Zanim gaz w ogole się odpali. Testowałem wcześniej jazdę tylko na PB przez 100km i było tak samo.

2. Will do

3. Sonda dziaÅ‚a jak należy - korzystam  z Honda PC skanner (taki po rusku) i do tego kabel-interface od VW zdaje siÄ™. Praca sondy jest idealna. Jedynie dÅ‚ugoterminowe korekty sÄ… na minus 6 - 7%.

4. Niestety najbliższe tygodnie są mocno okrojone czasowo - syn urodził mi się parę dni temu i nie ma opcji na "zabawy" :)

5. Jak ad.3. Spalanie od zawsze takie samo - w mieście ok. 300km na baku 39L. (gaz)

 

Po wymianie świec problem dziś nie wystąpił. Jedyne mini zatrzęsienie silnika było przy ślamazarnym przyspieszaniu na dwójce w granicach 2200 - 2700 obr.

Poniżej link do zdjęcia czterech "starych" świec:

https://www.dropbox....AG0142.jpg?dl=0

Widać, że coś jest mocno nie halo z pierwszym cylindrem (najbliżej rozrządu). Czy źle ustawiony zapłon może coś takiego zrobić tylko z jednym cylindrem? Bardziej chyba źle ustawione zawory... Albo faktycznie gdzieś zwaliłem rozrząd tylko czy byłoby to zależne od temperatury zewnętrznej itp?


  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:28, 02.10.2018

Zakręć zawór w butli.
Jak reduktor puszcza ciśnienie to nie pomaga jazda na samej benzynie. Gaz i tak się ulatnia z przewodów.

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#8 wolfmat

wolfmat
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:49, 02.10.2018

Zmierzyć kompresje na pierwszym cylindrze proponuje
  • 0

#9 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • SkÄ…d:BBÅ‚ota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:38, 02.10.2018

Na wszystkich cylindrach i porownaj z 1.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 Janeks

Janeks
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 02.10.2018

> Albo faktycznie gdzieś zwaliłem rozrząd

Jeżeli to zacząłeś zauważać po zmianie rozrządu to na tym bardziej bym się skoncentrował. Może ktoś podpowie jakiś prosty sposób na sprawdzenie tego...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, F20b3, świeca, temperatura

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq