Na gazie wydaje się, że teraz, wszystko jest ok.
Ale po kolei. Samochód mam z dwa lata, F18B2, gaz, 2002 r czyli OBD2. Zawsze na wolnych obrotach delikatnie "zarywał" co wg. mnie świadczyło o problemach z zapłonem, na inne rzeczy nie zwracałem uwagi.
W między czasie zaczął bardzo nierówno pracować tylko na benzynie, prawie gasnąć po odjęciu nogi z gazu na benzynie i na gazie, winna okazała się odpięta zapinka przy filtrze powietrza, czyli nieszczelność.
Wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, świece na irydowe (mają oryginalną przerwę poniżej 0.8), przewody wysokiego napięcia, kopułkę i cewkę. Wymiana cewki na cewkę Delphi rozwiązała problem z "zarywaniem".
Wszystko zaczęło pięknie pracować po za tym, że obroty za bardzo spadały po odjęciu nogi z gazu. Samochód prawie gasł.
Zaślepiłem EGR, niestety silnik zaczął bardzo nierówno pracować na benzynie, prawie gasł na benzynie i na gazie po odjęciu nogi z gazu. Wyjąłem bezpiecznik "backup". Po włączeniu silnika nadal nierówno pracuje na benzynie, dałem mu najpierw parę minut popracować na wolnych obrotach. Okazało się jednak, że po tym na gazie zaczęło być wszystko dobrze, jest źle tylko na benzynie.
Zastanawiam się, czy jakbym przed zaślepieniem EGRa nie zresetował bezpiecznikiem to czy i na benzynie i na gazie nie było by wtedy wszystko dobrze.
Na benzynie pojawiają się błędy P0301, P0302, P0304 dotyczące wypadania zapłonów na cylindrze 1,2,4 i błąd P1399 "Proszę odnieść się do instrukcji obsługi pojazdu". Raz ale to wcześniej, jeszcze przed wymianą cewki pojawił się błąd dotyczący VTECa.
Nie za bardzo uśmiecha mi się wyjęcie zaślepki EGRa biorąc pod uwagę, że na forum ludziom pomagała. Co ciekawe, nie wyskakują mi jeszcze żadne błędy związane z EGR.
Może macie jakieś pomysły co może być nie tak?
Test z OBD na wolnych obrotach.
Użytkownik Janeks edytował ten post 17:15, 29.09.2018