Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Po zaślepieniu EGR silnik nierówno pracuje i przygasa na benzynie

VI

Najlepsza odpowiedź Janeks , 00:48, 30.09.2018

Problem chwilowo rozwiązany. Coś nie kontaktowało przy wtryskiwaczu benzyny.

Podczas pracy silnika podnosiłem każdą fajkę osobno. Okazało się, że praca silnika nie zmieniała się jak podnosiłem fajkę na czwartym tłoku, czyli tym najbliżej EGRa. Wymieniłem świecę na inną ale nie pomogło, sprawdziłem iskrę, waliła jak z cewki Tesli ;) Jak odsuwałem świecę od silnika to na kilka centymetrów. Pomyślałem, że może skopałem coś niechcący zaślepiając EGRa. Wtyczki od wtryskiwacza nie dało się mocniej wcisnąć ale wystarczyło, że jej dotknąłem lub poruszyłem przewodami do niej dochodzącymi a silnik zaczął pracować jak należy. Jeszcze reset bezpiecznikiem, odczekanie na wolnych obrotach z 7 minut i wszystko wydaje się, że działa jak należy :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Janeks

Janeks
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 29.09.2018

Na gazie wydaje się, że teraz, wszystko jest ok.

 

Ale po kolei. Samochód mam z dwa lata, F18B2, gaz, 2002 r czyli OBD2. Zawsze na wolnych obrotach delikatnie "zarywał" co wg. mnie świadczyło o problemach z zapłonem, na inne rzeczy nie zwracałem uwagi.
W między czasie zaczął bardzo nierówno pracować tylko na benzynie, prawie gasnąć po odjęciu nogi z gazu na benzynie i na gazie, winna okazała się odpięta zapinka przy filtrze powietrza, czyli nieszczelność.
Wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, świece na irydowe (mają oryginalną przerwę poniżej 0.8), przewody wysokiego napięcia, kopułkę i cewkę. Wymiana cewki na cewkę Delphi rozwiązała problem z "zarywaniem".
Wszystko zaczęło pięknie pracować po za tym, że obroty za bardzo spadały po odjęciu nogi z gazu. Samochód prawie gasł.
Zaślepiłem EGR, niestety silnik zaczął bardzo nierówno pracować na benzynie, prawie gasł na benzynie i na gazie po odjęciu nogi z gazu. Wyjąłem bezpiecznik "backup". Po włączeniu silnika nadal nierówno pracuje na benzynie, dałem mu najpierw parę minut popracować na wolnych obrotach. Okazało się jednak, że po tym na gazie zaczęło być wszystko dobrze, jest źle tylko na benzynie.
Zastanawiam się, czy jakbym przed zaślepieniem EGRa nie zresetował bezpiecznikiem to czy i na benzynie i na gazie nie było by wtedy wszystko dobrze.
Na benzynie pojawiają się błędy P0301, P0302, P0304 dotyczące wypadania zapłonów na cylindrze 1,2,4 i błąd P1399 "Proszę odnieść się do instrukcji obsługi pojazdu". Raz ale to wcześniej, jeszcze przed wymianą cewki pojawił się błąd dotyczący VTECa.

Nie za bardzo uśmiecha mi się wyjęcie zaślepki EGRa biorąc pod uwagę, że na forum ludziom pomagała. Co ciekawe, nie wyskakują mi jeszcze żadne błędy związane z EGR.

Może macie jakieś pomysły co może być nie tak?

 

Test z OBD na wolnych obrotach.

Załączone pliki


Użytkownik Janeks edytował ten post 17:15, 29.09.2018

  • 0

#2 Janeks

Janeks
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:48, 30.09.2018   Najlepsza odpowiedź

Problem chwilowo rozwiązany. Coś nie kontaktowało przy wtryskiwaczu benzyny.

Podczas pracy silnika podnosiłem każdą fajkę osobno. Okazało się, że praca silnika nie zmieniała się jak podnosiłem fajkę na czwartym tłoku, czyli tym najbliżej EGRa. Wymieniłem świecę na inną ale nie pomogło, sprawdziłem iskrę, waliła jak z cewki Tesli ;) Jak odsuwałem świecę od silnika to na kilka centymetrów. Pomyślałem, że może skopałem coś niechcący zaślepiając EGRa. Wtyczki od wtryskiwacza nie dało się mocniej wcisnąć ale wystarczyło, że jej dotknąłem lub poruszyłem przewodami do niej dochodzącymi a silnik zaczął pracować jak należy. Jeszcze reset bezpiecznikiem, odczekanie na wolnych obrotach z 7 minut i wszystko wydaje się, że działa jak należy :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq