Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Rozrząd części/wymiana 2.2 ictdi/ 2.2 dtec oraz dziwne odgłosy silnika.

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
364 odpowiedzi w tym temacie

#331 kumite

kumite
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa-Namysłów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 21.09.2021

Ja myślę, że bez zapadkowy szybciej dopuści do przeskoczenia łańcucha na zębach niż zapadkowy, który przecież ma blokadę zabezpieczającą przed cofaniem się tłoka.

 

 

Przy rozciągniętym łańcuchu  i rozruchu silnika całkiem prawdopodobne, tu zaleta zapadkowego zdecydowana

 

Pozdrawiam


  • 0

#332 janusz23

janusz23
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 30.11.2021

Witam,

było już trochę podobnych wątków, niestety większość linków już nie działa i trudno stwierdzić czy problem był ten sam.

Czy ktoś zorientowany w dieslach mógłby odsłuchać i podpowiedzieć gdzie może być problem(y)?



Chodzi o 2.2 iDTEC z 2014r. Silnik wyje z natężeniem wprost proporcjonalnym do obrotów. Czy to normalne w dieslach Hondy? Takie łiiijuu łiijuuu.

Druga sprawa, że na zimno wydaje metaliczne szuranie od strony prawego koła. Napinacz i rolki osprzętu wymienione, ale okazało się, że odgłos jest również przy zrzuconym pasku, więc nie pochodzi z osprzętu.

Po dobrym rozgrzaniu szuranie cichnie i zostaje jedynie wspomniane wycie. Nie ma żadnych błędów, samochód jeździ.

Jestem nowy w Hondzie, więc nie mam pojęcia czy to norma czy nie. Mój lokalny mechanik nie wie co to, ale wygląda na przejętego.

Pojechałem do ASO, samochód się rozgrzał po drodze więc szuranie przycichło, tam powiedzieli, że nic niepokojącego nie słyszą...

Czy może ktoś podpowiedzieć czy coś tu nie gra czy też wszystko ok? Czy znacie jakiś serwis najlepiej w okolicach Wawy lub ewentualnie Wrocka gdzie znają się na tych dieslach i będą wiedzieli co z tym zrobić?

Samochód bardzo mi się podoba i chciałbym trochę nim jeszcze pojeździć.

Pozdrawiam serdecznie,
Janusz
  • 0

#333 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:03, 01.12.2021

Przeniosłem do istniejącego tematu.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#334 janusz23

janusz23
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 02.12.2021

OK, czyli że to może być rozrząd, to szuranie? Zna ktoś może jakiś sensowny warsztat, gdzie sprawdzą jak się sprawa ma i w razie czego będą wiedzieli jak zrobić wymianę?


  • 0

#335 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:09, 02.12.2021

Dział regionalny proszę przejrzeć.

Jaki jest przebieg?? Wątpię że masz 300+ tysięcy, chyba że olej zmieniany co 30 tysięcy plus niewłaściwa eksploatacja poprzednika.

Warto sprawdzić jeszcze cały układ dolotowy, łącznie z IC lub rurka od egr ma nieszczelność i stąd takie dźwięki.

Spalinami nie śmierdzi w kabinie?
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#336 janusz23

janusz23
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 03.12.2021

Dziękuję za odpowiedź, to już mam przynajmniej jakiś trop. Autko teraz pokazuje 103 tys. Kupiłem jak miało formalnie 92 tys. Do 2018 (60 tys km) było serwisowane w ASO z wymianą oleju co 15 tys. Potem jakiś inny serwis, więc do końca nie wiadomo czy faktycznie ma jak napisane, czy też turek nakręcił jeszcze dodatkowo z 50-60tys. Ale stan ogólny raczej wskazuje na małe zużycie na krótkich trasach - ślady tylko na gałce od skrzyni i uchwycie drzwi. Lakier i szyba oryginalne, brak odprysków. Spalinami nie śmierdzi. Przejrzałem wątki lokalne, znalazłem serwis, umówię się - jak specjalista obada to napiszę co i jak. Dzięki!  :gitara:


  • 0

#337 plichu5

plichu5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:mosina
  • Silnik:2.2
  • Wersja:es
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 27.12.2021

Niech ściągnie zaślepkę pod prawym nadkolem i zobaczy jak wyciągnięty jest napinacz max to 13.5 mm
  • 0

#338 janusz23

janusz23
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 18.01.2022

Witam,

 

obiecałem że napiszę jak specjalista obada temat. Okazało się, że autko jest 100% sprawne i nic mu nie dolega. Silnik na ucho Pana Mechanika chodzi bardzo ładnie i brzmi zgodnie ze swoim stosunkowo niewielkim (110 tys.) przebiegiem... Wyszło na to że się czepiam, a te diesle w Hondzie mają po prostu taką kulturę pracy. Przy czym w kabinie tego nie słychać. Dopiero kiedy jedzie się z otwartą szybą koło jakiejś ściany lub w garażu podziemnym to można się zdziwić. Autko śmiga pięknie i nadal cieszy. Dziękuję za podpowiedzi. 

 

Pozdrawiam serdecznie, 

Janusz


  • 0

#339 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:32, 18.01.2022

Witam,

obiecałem że napiszę jak specjalista obada temat. Okazało się, że autko jest 100% sprawne i nic mu nie dolega. Silnik na ucho Pana Mechanika chodzi bardzo ładnie i brzmi zgodnie ze swoim stosunkowo niewielkim (110 tys.) przebiegiem... Wyszło na to że się czepiam, a te diesle w Hondzie mają po prostu taką kulturę pracy. Przy czym w kabinie tego nie słychać. Dopiero kiedy jedzie się z otwartą szybą koło jakiejś ściany lub w garażu podziemnym to można się zdziwić. Autko śmiga pięknie i nadal cieszy. Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie,
Janusz

Powiem ci że miałem to samo. Porównałem z 2 innymi klekotami, jeden 100 kkm po rozrządzie, drugi ok 30kkm. Pracowały bardzo podobnie.
Aktualnie zalałem chyba najtańszym sensownym olejem - specolem, dodałem dodatek TEC i mam zamiar może dzisiaj porównać ponownie :)

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#340 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:50, 18.01.2022

Porównywałem pracę kilku Accordów czy frv(miałem na kilka dni pożyczony) z n22a1 po przebiegach 300+ i z moim po wymianie rozrządu. Różnica była już na wolnych obrotach i przy 2500 słyszalna, brak chrobotania.

Nie zmienia to faktu że nawet po wymianie rozrządu te silniki chodzą w swój charakterystyczny sposób, gdy nie ma się porównania rozrząd zrobiony / łańcuch wyciągnięty to może się wydawać że i tak jest coś nie tak. Do tego dochodzą nam wtryski, gdzie u jednych chodzą twardo, a gdzie indziej o wiele kulturalniej, olej jaki jest wlany itd.

N22 w VIII pracuję jeszcze lepiej i kulturalniej od pierwszych n22a1 z VII i ma opinie jeszcze solidniejssego.


Przebieg 100 tysięcy to jest nic dla tego silnika, 250/350 tysięcy warto posłuchać jak to pracuje :)

Także jeździj z głową ( nagrzać silnik przed daniem po garach / studzenie po trasie) olej regularnie zmiana co 10 tysięcy, dobre paliwo, filtr paliwa i będziesz zadowolony :)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#341 Cinek082

Cinek082
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 17.02.2022

Witam forumowiczów.

Chciał bym zadać pytanie odnośnie oryginalności części zamiennych do naszego accorda, w wątku często przewija się temat oryginalnego zestawu rozrządu, co to znaczy ?

Pytam ponieważ sama honda jak i inne marki korzystają z podwykonawców, np sworznie wahaczy w japończykach na pierwszy montaż idą "555" nie zawsze, ale często.

Sama Honda nie produkuje pomp wody, alternatorów, sprężarek klimatyzacji, wtrysków itp. podobnie jest z łańcuchem rozrządu, może być tak że w roczniku od... do... był łańcuch marki "x" a kilka lat później marki "y".

Skąd np. biorą się akcje serwisowe, no stąd, że jakiś podwykonawca skopał sprawę i w naszym przypadku Honda bierze to na klatę. Stąd moje luźne pytanie, co to znaczy oryginalny zestaw rozrządu ?

Pozdrawiam i zapraszam do luźnej wymiany zdań :)


  • 0

#342 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:04, 17.02.2022

Pisałem w tym temacie kto produkuję łańcuch dla Hondy na pierwszy montaż.

Ślizgi i reszta jak napinacze hydrauliczne nie mam pojęcia jaka firma produkuję.

Pisząc oryginalne (OEM) ma się na myśli części brandowane logo Hondy, lub pierwszy fabryczny montaż na linii produkcyjnej.


O reszcie elementów nie będę się tutaj wypowiadał bo temat tyczy się rozrządu i tego się proszę trzymać , a nie rozmowa tutaj o denso czy np. 555 którzy to sprzedawcy części nazywają OEM... Tak samo sprzęgła i inne rzeczy nawet firmy Luk zamontowane w fabryce, a kupione w hurtowni się różnią jakością niestety. Znajdziesz w innych tematach o tym informacje.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#343 Cinek082

Cinek082
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 22.02.2022

Jasne, rozumiem, nie wracam do dyskusji o częściach :)
W takim razie co do rozrządu, moje spostrzeżenia po 371000 z czego 200000 moje.

łańcuch nie wykazuje śladów zużycia, trzyma wymiar, ślizgi z deka poorane. 

U mnie łańcuch hałasował przez zawieszony napinacz, nawet po oczyszczeniu, napinacz wiesza się na jednym z ząbków i ani się nie cofa, ani nie wysuwa.

Moje luźne przemyślenia odnośnie poruszonego wcześniej, zerwanego łańcucha, zaniedbania z olejem, zawieszony napinacz, mogło dojść do przeskoczenia łańcucha, kolizja tłoków z zaworami, czego wynikiem mogło być równeż zerwanie łańcucha.

Pozdrawiam


  • 0

#344 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:47, 22.02.2022

O blokujących się napinaczach pisałem kilka razy w tym temacie. U mnie było tak samo, zablokowany napinacz.
Wychodzi na to że nie bez powodu honda zmieniła ten napinacz na wersję bez zapadek i taki też do siebie włożyłem. Reasumując szybciej szkody narobi napinacz niż łańcuch, z resztą jak pęka to łańcuch pompy, o głównym jeszcze nie słyszałem / widziałem, chyba że zamiennik.

Łańcuch główny tylko był u mnie wyciągnięty plus ślizgi trochę zjedzone, wszystko poszło do wymiany żeby napinacz był jak najmniej wysunięty, nawet jak piszemy o dziesiątych milimetra do zgubienia na rozrządzie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#345 Cinek082

Cinek082
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 22.02.2022

Wiem że o nich pisałeś, przeczytałem wszystko :)

Po prostu podzieliłem się tym, jak u mnie to wyglądało po tym jak się za to wziąłem.  


Użytkownik Cinek082 edytował ten post 13:51, 22.02.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq