Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Rozrząd części/wymiana 2.2 ictdi/ 2.2 dtec oraz dziwne odgłosy silnika.

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
364 odpowiedzi w tym temacie

#361 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:06, 15.05.2023

Już wcześniej napisałem, co nam po rewizji głównego łańcucha i wysunięciu napinacza (nadal nie mogę namierzyć informacji ile to ma być) , jak strzela najczęściej dolny, który pękając bardzo często zrywa także główny (dolna wspólna zębatka).

Przebieg też nie ma nic do rzeczy kwestia eksploatacji od samego początku, raz jest to 300 tysięcy, raz 400, a przy przedliftach z racji wadliwych napinaczy i 200 tysięcy lub mniej, dlatego była akcja serwisowa na łańcuch. Bez rozbiórki też nie ocenimy czy napinacze prawidłowo pracują.

Opcje są dwie, rozbiórka, wymiana rozrządu bo chce zrobić następne 100/200 tysięcy z głową spokojną, lub ściągam pasek pk i słucham czy nie ma na zimno typowego chrobotania łańcucha.

No trzecia opcja to mam wszystko w poważaniu, zmieniam olej co 9/10 tysięcy, jak strzeli to kupuje drugi silnik za 1/3 ceny nowego rozrządu i modlę się żeby sam "nowy" silnik i rozrząd był w lepszym stanie od obecnego heh, kto co lubi :P

Nic więcej się w tym temacie nie wymyśli.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#362 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:29, 15.05.2023

Ślepak, ale kolega ma już polifta rocznik 2007 a więc ma już poprawiony rozrząd. Więc jak bym miał już zmierzone wysunięcie napinacza to bym spał spokojnie i dbał o terminowe wymiany eksploatacyjne.


  • 0

#363 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:51, 15.05.2023

Ja wiem że ma polifta, ale nigdzie nie napisałem że rozrząd się zrywa tylko przez napinacze i tylko w przed lifcie, analizując ten temat to zarówno w przed lifcie i po lifcie rozrząd ludki zmieniają, bo najsłabszym ogniwem według mnie są łańcuchy (w r18 mam grubszy łańcuch) oraz gwoździem do trumny szlam/nagar w silniku poprzez nieregularne zmiany oliwy, problemy z dpf itd.

Więc powtórzę raz jeszcze :rewizja jest tylko do łańcucha głównego, najczęściej zrywa się dolny do którego rewizji nie ma.
Więc w dalszym ciągu zabawa w ruletka, ale samo osłuchanie np stetoskopem silnika bardzo wiele nam powie po zdjęciu paska pk, wtedy można dalej droczyć temat w zależności jak bardzo hałasuje rozrząd :)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#364 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:15, 15.05.2023

Ja wiem że ma polifta, ale nigdzie nie napisałem że rozrząd się zrywa tylko przez napinacze i tylko w przed lifcie, analizując ten temat to zarówno w przed lifcie i po lifcie rozrząd ludki zmieniają, bo najsłabszym ogniwem według mnie są łańcuchy (w r18 mam grubszy łańcuch) oraz gwoździem do trumny szlam/nagar w silniku poprzez nieregularne zmiany oliwy, problemy z dpf itd.

Więc powtórzę raz jeszcze :rewizja jest tylko do łańcucha głównego, najczęściej zrywa się dolny do którego rewizji nie ma.
Więc w dalszym ciągu zabawa w ruletka, ale samo osłuchanie np stetoskopem silnika bardzo wiele nam powie po zdjęciu paska pk, wtedy można dalej droczyć temat w zależności jak bardzo hałasuje rozrząd :)

Ok co do łańcucha pompy oleju masz rację z tą różnicą, że jest on grubszy niż w R18, R20, różnica polega na tym, że w benzynach łańcuch jest inaczej zbudowany, tzw. łańcuch zębaty a w dieslu łańcuch drabinkowy. Łańcuchy zębate są znacznie cieńsze, ale dzięki potrójnej konstrukcji znacznie bardziej wytrzymałe niż drabinkowe. Łańcuch zębaty ma najczęściej zastosowanie w bardzo wysokoobrotowych konstrukcjach motocykli.


  • 0

#365 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:25, 15.05.2023

Dzięki za wyjaśnienia, to tym bardziej nie rozumiem czemu do diesla dali łańcuch o mniejszej wytrzymałości, patrząc na trudniejsze warunki pracy i dwa razy większą wartość Nm niż w przypadku bp i co za tym idzie większe obciążenia...

Z drugiej strony patrząc na konkurencję jak np mercedes i jego diesle to zbyt twarde łańcuchy niszczą momentalnie koła zębate (tak źle i tak niedobrze :P)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq