Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozrząd części/wymiana 2.2 ictdi oraz dziwne odgłosy silnika.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
156 odpowiedzi w tym temacie

#1 gregor_com

gregor_com
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 08.11.2014

Witam wszystkich!

 

Panowie mam następujące pytanie:

- czy ktoś się oriętuje ile w obecnej chwili kosztuje kpl. rozrząd do 2.2 ICTDI?

- gdzie tanio można kupić kpl. rozrząd?

- czy ktoś zabierał się sam do wymiany w/w rozrządu/jest jakiś manual?

 

U mnie przebieg 167tys. km (raczej oryginalny), słychać delikatne szuranie rozrządu.

Zastanawiam się czy dam radę sam go wymienić?

 

Będę wdzięczny z rozwinięcie tematu.

 

Pzdr.

 


  • 0
HONDA - The Power of Dreams!

#2 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:29, 08.11.2014

U mnie jest podobnie przebig 163 tys krótszy łańcuch szumi ja sobie daje spokój z wymianą a sam tego nie zrobisz
  • 0
maniek7414

#3 gruca8

gruca8
  • Klubowicz
  • 492 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:13, 09.11.2014

Takie ceny otrzymałem od grudi89 niestety nie powiem czy aktualne:

szyna napinacza lancucha 210zl

prowadnica łańcucha 180zl

prowadnica lancucha 135zl

napinacz lancucha 820zl

lancuch 1 swag 160zl

lancuch 2 swag 295zl

 

Mam 222 tys i też słychać szumienie, mechanik twierdzi, że to krótszy łańcuch za wymianę powiedział 400. Więc jak już się zdecyduje to na pewno zaglądnie się do rozrządu i powymienia pozostałe podzespoły (mam nadzieje, że napinacz łańcuch będzie sprawny)

Na chwilę obecną kontroluję czy przypadkiem w oleju nie ma jakiś opiłków jak się pojawią to znaczy, że już nadszedł czas na wymianę.

A co do wymiany samemu to trzeba mieć gdzie, sprzęt i trochę wiedzy na ten temat.


  • 0

#4 KoRnIS

KoRnIS
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Chełm / Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:24, 02.12.2014

Witam,

 

u mnie słychać dosyć mocno, także ostatecznie się decyduje na wymianę. Tym bardziej, że przebieg już 260tyś. jestem zielony jeśli chodzi o naprawy, więc będę to wszystko robił u jakiegoś mechanika.

 

Cztery pytanka:

 

1. gdzie najtaniej dostać ten komplet? czy to podane w poprzednim poście to całość? można to samo pełnymi nazwami albo numerami części?

2. montuje się org. czy są jakieś zamienniki?

3. czy wymiana paska wielorowkowego na krótszy i wywalenie tej pośredniej rolki w jakiś sposób wpływa na cały zestaw?

4. czy przy okazji wymiany rozrządu i po uwzględnieniu przebiegu może coś warto od razu przeanalizować co często wymaga wymiany, co by potem nie trzeba było grzebać dwa razy?

 

Dzięki!


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:30, 02.12.2014

W zamiennikach można kupić tylko łańcuchy a cała reszta czyli ślizgi/prowadnice i bardzo drogie napinacze olejowe są tylko OEM.

 

Dlatego ludzie zazwyczaj oszczędzają na napinaczu łańcucha pompy oleju i wymieniają napinacz łańcucha rozrządu + główny ślizg + 2x łańcuchy.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:57, 02.12.2014

w naszych acco głównie przed liftami słychać krótki łańcuch (olejowy) oraz główny łańcuch na ślizgach. Generalnie rozrząd chodzi dużo głośniej niż u konkurencji :) Jeżeli rozciągnie się łąncuch rozrządu zacznie wywalać błąd silnika :) Jeśli ktoś mi powie jak mogę tu wrzucić PDF to dam wycenę z ASO (aktualna z połowy września)  i ewentualne koszty zakupu u kolegi z forum Jaruset który ma oryginały w tańszych cenach.


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:13, 02.12.2014

Kondzio, ale ten łańcuch pompy oleju też niestety czasem się urywa, był w tym roku przypadek na forum ...

 

Tutaj jest też trochę informacji o zrywaniu się łańcuchów:

 

http://www.accordklu...zrządu-w-n22a1/


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 KoRnIS

KoRnIS
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Chełm / Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:56, 03.12.2014

w naszych acco głównie przed liftami słychać krótki łańcuch (olejowy) oraz główny łańcuch na ślizgach. Generalnie rozrząd chodzi dużo głośniej niż u konkurencji :) Jeżeli rozciągnie się łąncuch rozrządu zacznie wywalać błąd silnika :) Jeśli ktoś mi powie jak mogę tu wrzucić PDF to dam wycenę z ASO (aktualna z połowy września)  i ewentualne koszty zakupu u kolegi z forum Jaruset który ma oryginały w tańszych cenach.

 

Poniżej okna odpowiedzi (tam gdzie piszesz) jest przycisk  "Napisz" i na prawo "Więcej opcji" . Tam u siebie widzę możliwość dodawania załącznika.


  • 0

#9 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:12, 03.12.2014

a rzeczywiście gdzie ja mam głowę :p

załączam wycenę z ASO i są to kwoty NETTO ! ostatnia pozycja (1200zł) to koszt robocizny tez NETTO.

Są to sugerowane części do wymiany ale oczywiście nie wszystkie musza zostać wymienione.

W zamienniku są dostępne łańcuchy i pompa wody.

Co do cen kolegi Jaruset to można u niego kupić bez faktury i z fakturą i tak:

Bez kwitu:  ceny z wyceny, -20% + VAT
na kwit: ceny z wyceny -8% + VAT
Czyli np: 13441-RBD-E01 Lancuch (58L) Daido 230zl netto + 23% vat = 282,90 na  wycenie.

U mnie:
bez kwitu: 226zl
na kwit brutto: 260zl

takie mam info od niego mam nadzieję że mnie za udostępnienie nikt nie pogoni :) i są to ceny orientacyjne i napewno moga ulec zmioanie :)

 

 

Załączone pliki


  • 0

#10 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 03.12.2014

to ja ze jestem swiezo PO to powiem ze za czesci zaplacilem 900zł: łancuch rozrządu FEBI, łańcuch od pompy olejowej FEBI, 2x ślizgi łancucha rozrządu OEM, ramię napinacza łancucha rozrządu OEM.

zrezygnowałem z ślizgów łancucha oleju oraz obu napinaczy. plan był taki, że gdyby mechanik ocenił stan napinacza i nienadawałby się juz do niczego to miałem kupić.

Mechanior stwierdził że jest jeden i drugi w stanie dobrym wiec skonczyło sie na dokupieniu tylko oleju i filtrów.

Za robocizne zapłaciłem 900zł ale było robionych kilka rzeczy. jesli dobrze pamietam to mowil ze wzialby 600zł. taniej jesli bez lancucha dolnego.

 

jesli ktos mysli nad wymiana i stac go na to to polecam. pomimo ze moj lancuch tylko huczal (nie bylo zadnego terkotania ani innych dzwiekow jak z filmikow na YouTubie) to jest zdecydowanie ciszej i w koncu czuje, ze chodzi tak jak powinien. pozdrawiam


  • 0

#11 KoRnIS

KoRnIS
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Chełm / Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 04.12.2014

dzięki za info dla obu kolegów powyżej. ja również liczę na to, że wszystkiego nie trzeba będzie wymieniać... a czy przy okazji wymiany rozrządu jest coś na co warto zwrócić uwagę i się temu dokładnie przyjrzeć pod kątem ewentualnej wymiany (pompa wody?),  aby uniknąć ponownego rozbierania silnika w niedalekiej przyszłości i wiążącymi się z tym kosztami (czas bez samochodu + robocizna, części nie liczę bo teraz czy później i tak trzeba będzie je kupić)


  • 0

#12 Bayern

Bayern
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 19.04.2017

Witam,

 

Panowie gdzie w Lublinie lub okolicach polecacie wymianę rozrządu (pomijając ASO :gitara: )? Muszę się za to zabrać, ponieważ hałas dobiegający z okolic łańcucha jest już wyraźny. Z góry dzięki za pomoc :-)


  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1251 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 21
Super

Napisano 12:37, 20.04.2017

Panowie w takim przypadku nie ma kompromisu .wymianie podlega napinacz łańcuchy i ślizgi (koła po weryfikacji) Zostawienie czegoś dla oszczędności to strzał w kolano i chudszy portfel Kolega na forum( kamil.tomasz )już jeździ na zmienniku jakiś czas .Pewnie zapytany odpowie szczegółowo na pytania odnośnie tego co wstawił do siebie.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 12:37, 20.04.2017

  • 0

#14 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 20.04.2017

witam .

 

 

 gdzieś na początku postu znalazłem wpis, że jeżeli rozciągnie się łańcuch wówczas wywala błąd, mój klekot chodził do końca i niestety a szkoda że nie wywaliło błędu ! 

 założyłem wówczas cały nowy zestaw w oryginale prócz głównego łańcucha - SWAG . Na luzie odrysujcie znaki bo na zamiennikach nie ma złotych ogniwek :) 


Użytkownik kamil.tomasz edytował ten post 20:14, 20.04.2017

  • 0

ACCORD VII GEN 2,2  CAŁY NA CZĘŚCI 


#15 tomek7

tomek7
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Nisko/podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 20.06.2017

Witam.

 

Czy poleci ktoś jakiś sprawdzony warsztat  (poza ASO) z Podkarpacia bądź lubelskiego do wymiany rozrządu w accordzie 2.2 i-ctdi ??


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq