Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozrząd 2.2 ictdi oraz dziwne odgłosy silnika.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#61 kamilwwl92

kamilwwl92
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 12:31, 16.01.2019

Wymiana rozrządu nie powinna wpłynąć na pobór oleju. Chyba,że źle uszczelnił wszystko przy składaniu.Sprawdź,czy nie ma jakiś wycieków w okolicy rozrządu/miski.


  • 0

#62 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3099 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 128
Super

Napisano 12:33, 16.01.2019

Ile tego oleju wzięło?? 

 

Nie widzę tutaj żadnego problemu,skoro po wymianie rozrządu zaczął się problem z ilością oleju w silniku.......... źle wyczyszczona/sklejona na silikon miska olejowa lub boczna osłona rozrządu.

Niewymienione lub źle założony cały kpl. góry uszczelek silnika lub sam uszczelniacz o ile w ogóle te rzeczy  wymieniał :diabelgrin:  :diabelgrin: .

 

Także robi się bardzo nieciekawie.

 

Wróć do tego "mechanika" co robił rozrząd, niech zdemontuje wszystkie osłony i szuka którędy olej znika... Ja dla swojego spokoju pierwsze 5 tyś km. robiłem bez osłon na silniku i dolnej osłony żeby ewentualne wycieki mógł zauważyć, na szczęście wszystko od A do Z zrobione u mnie ze sztuką godną polecenia.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#63 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:41, 16.01.2019

Wzięło jakieś 200 ml. Niby nie dużo ale wcześniej ani kropli. Czyli olej tu nie ma nic do rzeczy a raczej to problem z uszczelnieniem? Komplet uszczelek góry i uszczelniacz mechanik miał kupić i do ceny robocizny to doliczył. Mam nadzieję że tak było. Jak by tych rzeczy nie zmienił lub źle skleił na silikon miskę lub boczną osłonę to duża filozofia to poprawić?


Użytkownik KondziuO edytował ten post 12:47, 16.01.2019

  • 0

#64 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3099 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 128
Super

Napisano 13:20, 16.01.2019

Widzisz czy wymienił co miał wymienić to tylko twoje domysły, osobnym tematem czy założył rzeczy oryginalne. 

Roboty jest sporo żeby zdjąć miskę, boczną osłonę rozrządu, z resztą jak pamiętam bocznej osłony rozrządu nie zdejmiesz póki pokrywy zaworów nie ściągniesz.

 

 

Kolejny temat czy jak sprawdzałeś poziom oleju auto stało idealnie równo,silnik był zimny itd, przy 6l oleju to naprawdę cuda wychodzą jak auto tylko krzywo stoi.

O 200 ml bym wielkiej paniki nie robił, tylko zdjął bym osłony jak pisałem wcześniej, sprawdził czy wszystko w porządku, z resztą po wymianie rozrządu warto to sprawdzić. Jak będzie ok to zdjął bym dolną rurę od IC i zobaczył czy jest olej, może po prostu trochę turbo przepuszcza. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#65 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 16.01.2019

Sprawdzałem na równym, zresztą wiem jak sprawdzić olej. Pojeżdżę troche i będę kontrolował ten stan. W sobotę może zajżę pod auto itd. Jak będzie ubywać lub zauważę jakiś wyciek lub ślady oleju trzeba będzie jechać do fachury.


  • 0

#66 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3099 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 128
Super

Napisano 22:09, 16.01.2019

Bez zdjęcia dolnej i górnej osłony to się za wiele nie dowiesz. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#67 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 17.01.2019

W sobotę będę miał czas zdjąć osłony, natomiast dziś po pracy na zapalonym silniku odręciłem korek od wlewu oleju i ten chlapie niesamowicie. Po masce, szybie itd., ciuchy do prania. Jak kupowałem auto na oględzinach zrobiłem to samo i żadnego chlapania nie było. To już chyba mocne podejżenie nieszczelności?


  • 0

#68 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3099 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 128
Super

Napisano 22:20, 17.01.2019

Przy n22 jest to normalne zjawisko. Znajdziesz kilka tematów na ten temat na forum bo też się kiedyś nad tym zastanawiałem.

 

Poza tym nie ma to żadnego związku z jakąkolwiek nieszczelnością silnika. Wałki się obracające(dźwigienki zaworów) rozchlapują olej, cała filozofia.

 

Problem by był gdyby Ci bagnet wypluwała od podciśnień itp. sprawy. Wtedy odma mogła by być niedrożna itp. tematy.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#69 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7640 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 59
Super

Napisano 11:23, 24.01.2019

Poproszę o spokój w temacie i kolejny raz nie pytać co mam kupić do wymiany rozrządu. O zamiennikach też już było.

Forum to nie FB, tutaj informacje nie znikają więc wystarczy użyć wyszukiwarki jak nie forumowej to  googlowej i będzie jasne.


  • 0

#70 muzyczka

muzyczka
  • Moderator
  • 2910 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:46, 25.01.2019

Jeśli chodzi o 200ml na 6 tys , to proponuję zapoznać się z budową silnika ,  miski olejowej itd . filmik poglądowy .


  • 0

#71 muloj

muloj
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:36, 22.01.2020

Koledzy przestudiowałem chyba już całe forum, i nie mogę znaleźć odpowiedzi co może być przyczyną dźwięku z linka, proszę o pomoc.

 

Link:

 

 

Dźwięk jest z lewej strony dokładnie w rezonatorze i na dolocie.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#72 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3099 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 128
Super

Napisano 19:46, 22.01.2020

Mi to wygląda na problem z turbiną lub nieszczelność w układzie dolotowym. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia metalowo/gumowe między turbo a IC.

 

https://japancars.ru...e=catalog/honda

 

Wpiszesz vin lub manualnie i wszystko znajdziesz.

 

Na pewno przydadzą Ci się też te tematy:

http://www.accordklu...wału-korbowego/

http://www.accordklu...to-się-staneło/

http://www.accordklu...ałasy-22-icdti/

 

 

Czy pasek PK już ściągałeś ? Sprzęgło z dwumasą sprawdzane było itd? Co do tej pory zostało sprawdzone i wyeliminowane? 

Równie dobrze sama pompa wtryskowa może tak hałasować, gdy wyrobi się już zabezpieczenie przy klinie ośki pompy:

https://japancars.ru...&nplblk=E__3320

 

część nr 15. 

 

I tak jak pisałem na PW polecam warsztatowy stetoskop do lokalizacji hałasów. 


  • 1
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#73 muloj

muloj
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:02, 22.01.2020

Pasek wielorowkowy ściągany, dźwięk bez zmian, dwumasa sprawdzona, turbina troszkę świszcze, ale ładuje w normie, dźwięk wychodzi jakby z rezonatora.


Użytkownik muloj edytował ten post 22:07, 22.01.2020

  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#74 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:06, 22.01.2020

Sprawdź dolot często pęka rura łącząca filtr powietrza z turbo na tych karbach.
  • 0

#75 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3099 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 128
Super

Napisano 22:46, 22.01.2020

Tak jak napisałem wyżej sprawdź cały układ dolotowy, w tym orurowanie od Turbo/ic/filtr powietrza oraz przewody od egr:

 

https://japancars.ru...&nplblk=E__0430

 

Resztę rzeczy znajdziesz tutaj:

https://japancars.ru...CUTIVE DPF

 

 

 

Turbina ładuje w normie czyli ile? Bo powinno być 1.3/1.4 bara. Zwróć uwagę czy przewody od turbo nie są zbyt mocno zaolejone w środku. 

Ciekawe jaki byłby dźwięk po otwarciu obudowy filtra powietrza i wyjęciu samego filtra, a może i w obudowie samego filtra powietrza coś się znajduje... możliwe że łożyskowanie samej turbiny powoli ma dość.

Sam stetoskop by wiele wyjaśnił. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq