Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozrząd 2.2 ictdi oraz dziwne odgłosy silnika.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#16 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 23:01, 16.10.2018

W siódmym poście powyżej napisałem co jest potrzebne do wymiany i jakie problemy można spotkać po drodze.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#17 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 02.11.2018

Jestem już ponad tydzień po wymianie. Wymienione wszystko co użytkownik ślepak sugerował. Mechanik mówił, że zębatki były w bardzo dobrym stanie więc zostały. Stwierdził też, że elementy rozrządu które wymienił nie były jakoś mocno zużyte a napinacze nie wyciągnięte do końca.

Ogólnie auto ucichło, choć coś tam jeszcze delikatnie słychać. Podejrzewam, że to koło pasowe ale na razie go nie ruszam. Zimę przejeżdżę. Mam nadzieję, że z rozrządem mam już spokój co najmniej na 200 tyś. km.


Użytkownik KondziuO edytował ten post 17:17, 02.11.2018

  • 0

#18 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2722 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 36
Super

Napisano 18:03, 02.11.2018

Pasek wielorowkowy masz już krótszy i wywalona jedna rolkę masz?
Ja nie to zrób to, info na forum.
  • 0

#19 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 02.11.2018

Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi Sacrum?
  • 0

#20 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 18:24, 02.11.2018

Użyj kolego wyszukiwarki....Wszystko jest na forum.

Ale proszę, dla Ciebie specjalnie, poznaj po raz kolejne moje dobre serce :diabelgrin: :

 

http://www.accordklu...krotszy-i-ctdi/

 

 

Podczas wymiany rozrządu koło pasowe musiało zostać zdemontowane, więc mechanik mógł je ocenić czy nie jest rozwulkanizowane. 

Ja wymieniałem rozrząd w sobotę, masz stary rozrząd ? w jakim stanie miałeś płozy?? Ile czasu mechanik się z tym bujał?wtryski wyszły bez problemu? gniazda frezowane? 

 

U mnie wyglądało to tak:

 

http://www.accordklu...icdti/?p=947123


Użytkownik ślepak edytował ten post 18:25, 02.11.2018

  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#21 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 02.11.2018

A dzięki już kumam. Czyli sugerujecie że ta rolka może chałasować i wymienić ten pasek na krótszy. Pierwsze słyszę o czymś takim. Jak mi chałas będzie przeszkadzał to rozważe tą wymianę. Ale najpierw troszkę zagłębie temat. Zapytam przy okazji mechanika o stan koła pasowego skoro je musiał wyciągać.

Jeśli chodzi o mój stary rozrząd to go mam i w porównaniu do tego co wstawił ślepak wygląda dużo lepiej. Jedna prowadnica głównego łańcucha miała delikatne rowki przy jednym brzegu i dzwignia napinacza tego łańcucha podobnie.
Mechanik bujał się dwa dni. Jednego rozebrał drugiego składał. Na warsztacie ma kilka aut także nie wiem czy cały czas poświęcił mojemu w co zresztą wątpię.
Czy wtryski łatwo wyszły, nie wiem. Nic o jakiś trudnościach nie wspominał. O ferezowaniu też.

Użytkownik KondziuO edytował ten post 18:59, 02.11.2018

  • 0

#22 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 19:35, 02.11.2018

No jak włożył wtryski bez frezowania to gratulacje dla mechanika:d 

Mam nadzieję że śruby od wtrysków wymieniłeś i podkładki pod wtryski, u mnie jedna że śrub od wtrysku pękła przy demontażu.

 

P.s ty masz civica czy accorda?

Jak pamiętam w ufo w N22A2 już pozbyli się tej rolki pośredniej.... z resztą samo ASO ma biuletyn na ten temat.... gdy alternatory zaczęły padać jak muchy w accordach, także jest to praktykowane także w ASO, a nie wymysł forum.

Poza tym wymień łożysko w napinaczu paska PK. Robiłem to u siebie od razu gdy usuwałem rolkę pośrednią, jedna robota.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#23 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2722 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 36
Super

Napisano 19:45, 02.11.2018

Nie rozważaj tylko wywal rolkę, krótszy pasek (jaki info w linku) to oficjalna procedura Hondy.
Łożysko w napinaczu kup 6303 2rs.

Podane jak na tacy.
  • 0

#24 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 19:57, 02.11.2018

Jak ma civika (n22a2)to już tej rolki i tak niema pod maską :P T

o zostaję łożysko w napinaczu/kompresor lub sam alternator :P 

Mi hałasował alternator, do tego łożysko napinacza no i pozbyłem się rolki. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#25 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 02.11.2018

Mam. Civic VIII, 2010 (po lifcie). Śrub nie zmieniał, czy frezował nie wiem i możliwe że nie. Podkładki nowe siedzą.
  • 0

#26 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 21:02, 02.11.2018

To dwa poważne błędy...

Każdy z wtrysków się odcisnął w swoim miejscu tak jak został zamontowany fabrycznie, także wkładania wtrysków w niewyfrezowane gniazda to bardzo słaba opcja(nigdy wtrysk nie ułoży się w taki sposób jak był zamontowany wcześniej)... do tego wystarczy że jeden z wtrysków się lekko uniósł zanim wymieniłeś rozrząd , zbiera się na dole gniazda pełno nagaru, także nowa podkładka włożone w "brudne" gniazdo. Z resztą zawsze trochę nagaru między podkładkę a gniazdo się wciśnie... sam widziałem ile nazbierało się nagaru u mnie na wszystkich 4 gniazdach.

 

Do tego śruby wtrysków.... cienkie i długie.... u mnie pękła jedna przy demontażu, została w głowicy, dwie godziny poszły na próby jej wykręcenia, gdzie finalnie weszła nowa większa tulejka na śrubę, do tego gwintowanie pod nową większa śrubę itd itd.A przypomnę że przy CR mamy ogromne ciśnienie na listwie... 

 

Żeby nie być gołosłowny zdjęcie:

 

9788463800_1541188399_bigthumb.jpg

 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#27 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 02.11.2018

No nic, teraz już nic z tym nie zrobię ale jeszcze zapytam mechanika jak było.
A z tą rolką to ją mam czy nie?
  • 0

#28 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 21:14, 02.11.2018

Jak otworzysz maskę będziesz wiedział.... ewentualnie odkręcisz 4 śruby od czarnego plastiku z napisem HONDA.

 

Lub po nr. vin w katalogu EPC Hondy. Znajdziesz adres o jaką stronę WWW mi chodzi na forum, bo tego już sprawdzać nie będę, wszystko wcześniej już dostałeś "na tacy" , trochę własnej inicjatywy.... 

 

 

Mechanik Ci powie że pierdoły ktoś Ci na opowiadał, nie jego auto to będzie miał gdzieś żeby wszystko było zrobione tak jak powinno być.... Proste.

 

Mam nadzieje że bynajmniej kpl. uszczelek na górę silnika kupiłeś :P 


Użytkownik ślepak edytował ten post 21:15, 02.11.2018

  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#29 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 02.11.2018

Poszukać sobie przy czasie mogę, nie ma sprawy. Myślałem, że po modelu i roczniku już można to stwierdzić temu zapytałem.
Uszczelki zmienione.
  • 0

#30 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2862 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 21:26, 02.11.2018

Podałem już kod silnika w którym na 90% tej rolki pośredniej już niema.

Dla pewności sprawdź fizycznie, bo po VIN może wyjść że jest, a podczas jakiegoś przeglądu w ASO już rolkę pośrednią usunięto!

 

A najprościej zacząć od zdjęcia paska PK i wtedy odpalić silnik, jak będzie cisza to zlokalizować źródło hałasów:

 

Następnie stetoskop warsztatowy sobie kup za kilka PLN i słuchaj skąd coś hałasuje.... w pierwszej kolejności łożysko w napinaczu paska PK/Alternator/ koło pasowe.

Cała filozofia. 


Użytkownik ślepak edytował ten post 21:27, 02.11.2018

  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq